ארגון נשות הדסה יעניק לרעיית נשיא המדינה, מיכל הרצוג את פרס "כוחה של אסתר" על פעילותה רבת השנים למען קידום אוכלוסיות שונות ומגוונות בישראל. בנוסף, פרס מפעל חיים על שם הנרייטה סאלד יוענק לנשיאת הדסה לשעבר, מרלין אדית פוסט בהוקרה על פעילותה למען העם היהודי ומדינת ישראל; פרס זה הוענק בעבר להילארי קלינטון, אלינור רוזוולט, אלי ויזל ויצחק נבון.
2 צפייה בגלריה
מיכל הרצוג. "כבוד גדול עבורי"
מיכל הרצוג. "כבוד גדול עבורי"
מיכל הרצוג. "כבוד גדול עבורי"
(צילום: אלכס קולומויסקי)

במסגרת תפקידה רעיית הנשיא פועלת לקידום המוביליות החברתית, להגברת המודעות לאתגרי בריאות הנפש, במיוחד בקרב ילדים ובני נוער, ולחיזוק מעמד הנשים בחברה הישראלית. בפעילותה הרצוג שמה דגש על שילוב אזרחים מרקעים שונים בתעסוקה איכותית ובהסרת הסטיגמה שמרחפת מעל בעיות בריאות הנפש. בהיותה הראשונה לקבל פרס זה מארגון נשות הדסה, רעיית הנשיא מיכל הרצוג מהווה דוגמה ומודל לחיקוי עבור נשים וצעירות בישראל וברחבי העולם.
קראו גם:
פרס מפעל חיים על שם "הנרייטה סאלד" יוענק למרלין אדית פוסט, על תרומתה הייחודית למען העם היהודי בתפוצות ולמען מדינת ישראל. פוסט כיהנה בעברה כנשיאת ארגון נשות הדסה, וגם כיום היא חלק מהנהגת הארגון. פוסט חוללה מהפכה של ממש בכל הנוגע למאבק באפליה גנטית של חברות הביטוח בארה"ב. במסגרת מאבק שהובילה, הקונגרס האמריקני העביר חקיקה האוסרת על חברות ביטוחי הבריאות לבקש מלקוחותיו ממצאים של בדיקות גנטיות. צעד זה אפשר לנשים רבות להיבדק לסרטן השד ללא חשש מההשלכות של הבדיקה מצד חברות הביטוח. לצד התנדבותה בהדסה, פוסט תורמת מהידע והניסיון העשיר שלה לעשרות ארגונים יהודיים בישראל ובתפוצות בהתנדבות, זה למעלה מ־50 שנה ברציפות.

2 צפייה בגלריה
הנשיא יצחק בוזי הרצוג ורעייתו מיכל מצביעים בקלפי בירושלים
הנשיא יצחק בוזי הרצוג ורעייתו מיכל מצביעים בקלפי בירושלים
הנשיא יצחק בוזי הרצוג ורעייתו מיכל מצביעים בקלפי בירושלים
(צילום: עמית שאבי)

פרס הנרייטה סאלד, הקרוי על שמה של מקימת הארגון, נחשב לאות כבוד משמעותי אותו מעניק הארגון מאז 1949 כאות הוקרה על שירות למען העם היהודי ומדינת ישראל. בין מקבלי הפרס בעבר נמנים: אלינור רוזוולט, הארי טרומן, דוד בן-גוריון, טדי קולק, שמעון ויזנטל, יצחק נבון, אלי ויזל, נתן שרנסקי, יצחק רבין, שמעון פרס, בנימין נתניהו, הילארי קלינטון ואיתן ורטהיימר.
רודה סמולו, נשיאת ארגון נשות הדסה: "כארגון שעוסק בבניית מוסדות בריאות וחינוך בישראל ובמיוחד בעיר ירושלים למעלה ממאה שנה, אין מקום אידיאלי יותר עבורנו לקיום המפגש מאשר ירושלים ואין נשים מתאימות יותר לקבלת הפרסים מאשר רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג ומרלין אדית פוסט. הרצוג ופוסט מייצגות את הכוח האמיתי של חברות הדסה, נלחמות למען עתיד טוב לכולנו בישראל ובארה"ב ומעוררות השראה בנשים מכל רחבי העולם המבקשות ללכת בדרכן".
רעיית נשיא המדינה, מיכל הרצוג: "לכבוד לי לקבל את פרס כוחה של אסתר מארגון נשות הדסה. אני מאמינה גדולה בכוחן של נשים וזו זכות גדולה עבורי לקבל פרס זה דווקא מארגון הפועל רבות למען קידום ותמיכה בפרויקטים חברתיים בישראל ולמען בריאות האישה בישראל ובכלל לצד קידום מחקרים בתחום הבריאות ברמה עולמית".
מרלין פוסט, נשיאת הדסה לשעבר: "ארגון נשות הדסה הוא חלק מרכזי בחיי כבר למעלה מ־50 שנה ואני נרגשת לקבל את פרס מפעל החיים על שם מייסדת הארגון. זוהי זכות גדולה עבורי להיות חלק מקבוצה של 300,000 נשים המרכיבות את הארגון ההיסטורי והתוסס הזה התומכות ללא הסתייגות בישראל ובעם היהודי, בהעצמת נשים ובמצוינות בתחום הבריאות".
הוועידה הראשונה של ארגון נשות הדסה שהוקם על ידי הנרייטה סאלד התקיימה בניו יורק בשנת 1914. לוועידה ה-100 המתקיימת השנה בירושלים יגיעו מאות חברות וחברי הדסה. במסגרת אירועי הוועידה יתקיים גם אירוע הצדעה ומחווה לשני המרכזים הרפואיים של הדסה בירושלים ולכפרי הנוער של ארגון הדסה הפועלים בישראל.