פעילים בקהילה הגאה בעיר נערכים למאבק על רקע ההצהרות האחרונות של אנשי 'עוצמה יהודית' ו'יהדות התורה' נגד מצעד הגאווה.
2 צפייה בגלריה
מצעד גאווה בירושלים 2022
מצעד גאווה בירושלים 2022
מצעד גאווה בירושלים 2022
(צילום: עמית שאבי)

בסוף השבוע שעבר הצהיר אבי מעוז, יו"ר תנועת 'נעם' וחבר כנסת מטעם 'הציונות הדתית': "נבחן את ביטול מצעד הגאווה מבחינה משפטית. מי עושה בפרהסיה הציבורית מצעד שכל כולו פרובוקציות?... אתה יודע כמה מצעד כזה בירושלים פוגע בנו? אתה יודע שיש חוקים, לבן אדם אסור ללכת עירום ברחוב. מה שאדם עושה בביתו הפרטי זה עניינו ואני לא מתכוון להתערב".

התקפה מכל כיוון

גם מנהיג 'יהדות התורה', הרב יצחק גולדקנופף, נשאל על מצעד גאווה בירושלים, אך סירב להצהיר כי הסטטוס קוו בנושא יימשך. "עדיף שלא לדבר על הדברים האלה בתקשורת", אמר. "זה בהחלט נושא שאתה רוצה לדבר עליו אבל לא לתקשורת".
דווקא ח"כ איתמר בן גביר, שמתיימר להיות השר לבטחון פנים, ביקש להרגיע ואמר: "העציב אותי לשמוע עיתונאי ששאל אם וכאשר אהיה בתפקיד משפיע מצעד הגאווה לא יאובטח - אתם נורמלים? האם אני רוצה ברצח מתועב של נערה שהולכת למצעד? ברור שלא, וגם אם אני לא מתלהב מהמצעד, אדאג שהחיים של הצועדים והצועדות יישמרו מכל משמר".

2 צפייה בגלריה
מצעד גאווה בירושלים
מצעד גאווה בירושלים
מצעד גאווה בירושלים
(צילום ארכיון: יואב דודקביץ' )

כאמור, הדברים התקבלו בכעס רב בקרב אנשי הקהילה הגאה בעיר. יו"ר-שותף בוועד המנהל של 'הבית הפתוח', יונתן ולפר, אמר ל-mynet ו"ידיעות ירושלים": "אני לא מתערב בפנטזיות של חבורת הומופובים כל עוד הן קורות בביתם הפרטי, אבל ייטב לכולנו שהדעות האלה לא ייאמרו במרחב הציבורי. למילים ולאווירה ציבורית יש משמעות. ולכל מי שחושש לעתיד מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים, יש לי חדשות - גם השנה, כמו ב־20 השנים האחרונות, הוא יצעד. פתחו יומנים ושריינו את ה־01.06.2023. אף אחד לא יחזיר את המאבק הגאה לארון".
קראו גם:
גם בארגונים הארציים של הקהילה נחרדו מתוצאות הבחירות לכנסת. יו"ר אגודת הלהט"ב, הילה פאר: "זהו ניסיון נבזי ומרושע לפגוע בחיים שלנו. לא נאפשר שיחזירו אותנו לאחור! כל ניסיון לפגוע בזכויות להט"ב ייתקל במחאה גדולה ובקהילה מאוחדת".

"אסון למדינה"

ח"כ מעוז הרגיז השבוע גם את 'נשות הכותל', בעקבות דרישתו להשליט באמצעות חקיקה את סמכותה של הרבנות לכל אורך הכותל המערבי, כולל 'עזרת ישראל'. מ'נשות הכותל' נמסר: "הדרישה היא אסון ליהדות ואסון למדינה.
"הכותל שייך לכל יהודייה ויהודי באשר הם, בישראל ובתפוצות, ולא רק לאבי מעוז ולחבר מרעיו הבריונים, אשר מנסים לנכס לעצמם בכוח הזרוע את הבעלות על המקום הקדוש ליהדות".