1 צפייה בגלריה
לידה. אילוסטרציה: shutterstock
לידה. אילוסטרציה: shutterstock
לידה. אילוסטרציה: shutterstock
(לידה. אילוסטרציה: shutterstock)
לידה מיוחד ובטוחה בצל הקורונה: אישה בת 35 שהיתה בבידוד ביתי ונחשדה כחולה בנגיף, הגיעה אתמול (א') לבית החולים הדסה עין כרם כשהובאה על ידי צוות מד״א עם צירים ובתחילתה של לידה. היולדת התקבלה בבית החולים על ידי צוות מיוחד וממוגן על פי כל הנחיות משרד הבריאות ונקלטה ישירות אל חדר מבודד ומצוייד שהמתין לה בבניין מרוחק ממחלקת היולדות.
היא עברה לידה מוצלחת עם שתי מיילדות ממוגנות, בסיומה נשארו היא והתינוק בבידוד מכל מטופלי בית החולים ואף - למרות הקושי - בבידוד זה מזה.
במשך היום חזרה תשובה חיובית לבדיקת הקורונה אותה עברה מייד בהגעתה, והיא הועברה ליחידת המחלות המתפרצות באופן מסודר וממוגן.
במהלך האשפוז נשלחו אל היולדת תמונות של התינוק הטרי כשהוא עטוף באהבה והיא אף מעודכנת טלפונית ישירות על ידי הרופא המטפל בו. כאמור, יש לציין כי היולדת לא נדבקה בבית חולים.
"אין ספק כי אלו ימים לא קלים עבורה אך החשוב ביותר הוא כי תשוב אל תינוקה כשהיא בריאה ושלמה. יחד, נעבור איתה את הימים המורכבים והמאתגרים", נמסר בהדסה.
מנכ״ל הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין: "האירוע המרגש ויוצא הדופן ממחיש כמה חיונית התקשורת בין צוותי מד״א המגיעים מן השטח לבין הגורמים בהדסה - המתקיימת בשגרה אך חשובה שבעתיים בימים אלה".