המיועדת להחלפה: אחד השמות הבולטים כאפשרות להחליף את מנכ"ל הדסה, פרופ' רוטשטיין בתפקידו הוא ד"ר אסנת לבציון־קורח, מנהלת בית החולים שמיר־אסף הרופא, שנחשבת למועמדת מועדפת על ידי נשות הדסה. במשך חמש שנים היא כיהנה כמנהלת הדסה הר הצופים, עד לפרישתה בקיץ 2017.
1 צפייה בגלריה
ד"ר אסנת לבציון - קורח
ד"ר אסנת לבציון - קורח
ד"ר אסנת לבציון - קורח
(צילום: אביגיל עוזי)
בראיון הפרידה שלה ל"ידיעות ירושלים" היא נשאלה: "האם נזכה לראות אותך בתפקידך הבא מחליפה את רוטשטיין כמנכ"לית הדסה?" "איני הולכת לנהל את 'אסף הרופא' כדי לחזור כמנהלת הדסה", השיבה. 'אסף הרופא' הוא מרכז גדול ומאתגר בפני עצמו ולא תחנה בדרך".
ד"ר לבציון־קורח גדלה בבית ירושלמי, בת לתרצה ולפרופ' נחמיה לבציון, שהיה היסטוריון ומזרחן וכיהן כנשיא האוניברסיטה הפתוחה. את בעלה עמית, מנתח לב מוערך בהדסה, היא הכירה בתיכון, בזכות הצופים, ולאחר נישואיהם נולדו להם ארבעה ילדים, לבציון־קורח היא מומחית ברפואת ילדים ובמינהל רפואי. בעברה היתה עוזרת מנכ"ל בית החולים הדסה עין כרם, סגנית מנהל אסף הרופא מ־2008 עד 2012, ואז עברה לנהל בהר הצופים והיא רק בת 44.
אחת הסיבות לכך שהיא מועמדת להחליף את רוטשטיין היא העובדה שבמהלה כהונתה נקלעה הדסה למשבר כלכלי גדול. בראיון היא סיפרה "הר הצופים תמיד היה 'רזה' מבחינה כלכלית. שמתי לעצמי למטרה לקדם אותנו לחוסן פיננסי. באותה התקופה הבנתי שנשות הדסה היו מאוד עסוקות ולכן התחלתי לגייס משאבים שלא נשענים עליהן. ניסינו גם להבין מי הן אוכלוסיות היעד שלנו כדי לחזק את הקשר איתן".
כשנשאלה אם היא יכולה להבין מהיכן נובעת התדמית הקשה שנוצרה לו בקרב הציבור, היא ענתה בכנות "כן, בהחלט".
השבוע, בתגובה להערכה כי היא תיכנס לנעליו של מנכ"ל הדסה, היא אמרה ל"ידיעות ירושלים" ו-mynet: "רוטשטיין עוד לא עוזב, ואלה פשוט דברים לא רלוונטיים. אני מאוד מעריכה את זאב, מאוד מעריכה את נשות הדסה ואני מקווה שהם יגיעו לעמק השווה והכל יהיה בסדר".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים