בית משפט השלום בירושלים דחה לפני מספר ימים תביעה של הורים ממזרח ירושלים שטענו כי ילדם חזר מהגן עם סוללה באף. בתביעה נטען כי לפני שש שנים, באוקטובר 2017, ילדם נפל בגן ונפצע באפו. שלושה ימים לאחר מכן הוא הובא לקופת החולים ושם אובחנה פגיעה באף. המשפחה הופנתה לבית החולים, ושם התברר כי באפו של הילד בן השלוש יש סוללה.
1 צפייה בגלריה
בטריות
בטריות
איך נכנסה סוללה לאף של הילד?
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

מומחה שמונה מטעם בית המשפט, קבע כי נותרה נכות זמנית בשיעור של 10% בגין שינויים בצורת האף, הכוללים הפרעה בנשימה דרך האף, וכי בגיל 18 התובע יכול לבצע ניתוח קוסמטי כדי לתקן את הליקוי.השופט אלעד לנג דחה את התביעה, ובין הנימוקים שלו ציין כי עדותו של האב לא היתה אמינה.
השופט גם כתב כי בניגוד לעמדת התובעים, הנהלת הגן אינה צריכה להוכיח שהילד לא נפגע אצלם, אלא על התובע להוכיח שהוא אכן נפגע שם.

עוד בחדשות:

"התובע, שעליו הנטל להוכיח את תביעתו, לא הוכיח כי הסוללה נכנסה אל אפו דווקא בעת שהותו בגן תחת השגחת עובדי הנתבעת", כתב השופט, והוסיף כי "לנוכח הראיות שהוצגו בפניי, יותר סביר להניח כי הסוללה נכנסה אל אפו דווקא שלא בעת שהותו בגן". אף שהתביעה נדחתה, השופט בחר לרחם על התובעים וקבע כי הוריו של הילד לא יישאו בהוצאות הנתבעת אלא "כל צד יישא בהוצאותיו".