האם בארגון ההצלה הפופולרי מנסים למנוע מהעובדים להתאגד? לכל עובד בישראל קיימת זכות חוקית להתאגד במסגרת ועד עובדים ובארגון עובדים על מנת לקדם סוגיות שונות, אלא שבהתכתבויות פנימיות טוענת הסתדרות העובדים הלאומית כי ארגון ההצלה ׳איחוד הצלה׳ מונע מעובדיו לעשות זאת.
3 צפייה בגלריה
מקום התאונה
מקום התאונה
חובש באיחוד
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
במכתב שנשלח למנכ״ל הארגון, אלי פולק נכתב: ״הנהלת איחוד, באמצעות מערכות המידע, פרסמה הודעה לציבור העובדים ובו נטען כי ההודעה שנשלחה אליהם על ידי ההסתדרות הלאומית הקוראת להם להצטרף לשורותיה ולחתום על טופס הצטרפות הינה הודעת פישינג ולפיכך אין להתייחס או ללחוץ על הקישור בהודעה. להסתדרות הגיעו פניות רבות של עובדים אשר טוענים כי הנהלת איחוד אוסרת על אלו להצטרף באמצעות הקישור שנשלח אליהם לטלפון הנייד״. בהסתדרות טוענים כי בעקבות הובלה של המהלך להתאגד, עובד בכיר בארגון זומן לשימוע לפני פיטורין.ִ
3 צפייה בגלריה
זירת האירוע בחניון האוטובוסים
זירת האירוע בחניון האוטובוסים
אופנוע של איחוד הצלה
(צילום: דוברות הארגון)
בבקשה שהגישה ההסתדרות הלאומית לבית הדין האזורי לעבודה נטען כי הדרג הבכיר באיחוד הצלה מנסה לסכל על ניסיון של העובדים להתאגד תחת ההסתדרות. ״לפני מספר שבועות פנתה קבוצת עובדים אל ההסתדרות הלאומית בבקשה להתאגד בשורתיה על מנת להקים ועד עובדים ולהביא בסופו של יום לשיפור בתנאי העסקתם. עם פריצה של ההתארגנות, החלו מנהלים בכירים להעביר מסר לציבור העובדים כי אל להם לבוא בשיח עם נציגי ההסתדרות הלאומית ו/או להצטרף לשרותיה. אם לא די בדברים האמורים, הרי שבאותה ״רוח המפקד״ נשלחה על ידי מנהל אגף ״מוקדים וטכנולוגיות״ הודעה אל כלל עובדי החברה, בה הודיע הארגון לעובדים כי ההודעות הנשלחות על ידי ההסתדרות הלאומית לציבור העובדים – הינן הודעות פישינג ואין להתייחס או ללחוץ על הקישור״.
קראו גם:
עוד נטען בבקשה של ההסתדרות כי נשיא ארגון איחוד הצלה, אלי ביר שיגר מכתב לעובדים וכך כתב: ״את המכתב הזה אני כותב מאכזבה ומכאב. ואסביר, יותר מוקדם חלקכם קיבלו פנייה להתרגנות יחד עם הבטחות שונות מההסתדרות שידאגו לעובדים. הפניה הזו באופן פתאומי הגיע ממקור שמנסה לפגוע בי ובמוטיבציה שלי להמשיך לקיים את הארגון ולהכניס את הארגן כולו שתלוי בתרומות בסיכון גדול ועוד בתואנה של דאגה לעובדים תוך הסתרת המקור והיוזם שעומד מאחורי הפניה הזאת. כאילו שפתאום יש מקור חדש שידאג לממן את הארגון וידאג לכם. אז תהיו בטוחים שלא ההסתדרות ולא אותם אנשים יגייסו לארגון ולו שקל אחד. פניה כזו של ההסדתרות לעובדים תוך ניסיון לניצול אי הידיעה של העובדים במה מדובר, וביד השנייה המשך פגיעה בארגון ובנו, מחייבת אותי לפנות אליכם כעובדים, כשותפים, אך מעל הכל כמשפחה״.
3 צפייה בגלריה
סמוך לזירת הפיגוע בעיר העתיקה
סמוך לזירת הפיגוע בעיר העתיקה
מתנדבי איחוד הצלה בפעולה
(צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה)
לאור ההתנהלות המתוארת בתביעה דורשים בהסתדרות מבית הדין להטיל סנקציה כספית בסך של מאות אלפי שקלים על מניעת זכות ההתארגנות להקמת ועד עובדים. מאיחוד הצלה נמסר בתגובה: ״ארגון איחוד הצלה הוא ארגון התנדבותי שמונה 6200 מתנדבים אשר מתמקדים 24/7 בהצלת חיים של מאות אלפי אזרחי המדינה. והשמירה על החוק היא אבן יסוד בהתנהלותינו. במקרה הנוכחי מדובר בפעולות של עובד בכיר שכנראה ראה את סוף דרכו בארגון.
לאחר שאותו עובד זומן לשימוע לקראת בחינת פיטורין, הוא פנה להסתדרות כדי למנוע את קיום השימוע. גם ההסתדרות במסגרת תביעה שהגישה לבית הדין לעבודה, אישרה שכך היה סדר הדברים. מכיוון שהנושא הובא לפתחו של בית הדין לעבודה - נשמור את ההתייחסות המלאה לפורום זה.
חשוב לנו להביא את הקשר הדברים, וכן להביע תמיהה על כך שההסתדרות נותנת יד לפעולותיו החמורות של אותו עובד ולכאורה הסכימה לשרת את האינטרס האישי של עובד שהוא גם בין המשתכרים היחידים ששכרו מהגבוהים ביותר בארגון בשנים האחרונות. לסיום נזכיר כי אנו מצויים בתשעת הימים, ימים בהם על פי המסורת יש להרבות באהבת חינם. צר לנו שאלו הנושאים בהם נכפה עלינו להתעסק בימים אלו״.