שלוש פעמים בשבוע מגיע מוסא (50), תושב העיר ואב לשישה, להתאמן בחדר הכושר בקיבוץ רמת רחל. בין היתר הוא נוהג לשחות בבריכה שבמקום. אלא שלפני מספר ימים, ללא כל התראה, הוא החל לחוש כאבים בחזה במהלך השחייה.
1 צפייה בגלריה
מוסא וד"ר ג'בארה
מוסא וד"ר ג'בארה
מוסא וד"ר ג'בארה
(צילום: הדסה)
"חשבתי שזה אולי בשל המאמץ הפיזי שדורש האימון", הוא מספר. "יצאתי מהבריכה לג'קוזי, אבל שם הכאב התגבר. לאחר מכן הלכתי למלתחות כדי להתלבש. שם כבר הקאתי והתמוטטתי על הכיסא. למזלי היה שם בחור וביקשתי ממנו להזמין אמבולנס".
מוסא פונה להדסה עין כרם, שם חיכה לו בפתח חדר הצנתורים צוות המצנתרים בראשות ד"ר ריפעת ג'בארה, מנהל קרדיולוגיה ומצנתר בכיר. "כשהוא היה בדרכו באמבולנס, צוותי מד"א דיווחו לנו על מטופל שסובל מהתקף לב חריף. לפי נוהלי בית החולים, מקרים כאלה מובאים באופן דחוף ובהול ישירות לחדר הצנתור כי כל דקה כאן משמעותית".
אלא שכמו בדרמה רפואית, למזלו של מוסא, רק כשהוא הגיע לבית החולים הוא קרס בעקבות דום לב. מכת חשמל שקיבל הסדירה את קצב ליבו.

קראו גם:

"בהליך הצנתור נמצא עורק ימני גדול ודומיננטי חסום לגמרי, והוא נפתח בצנתור בהצלחה רבה", מסביר ד"ר ג'בארה. "לאחר ההליך הוא הועבר ליחידת הלב במצב יציב לחלוטין, כשהסכנה כבר מאחוריו".
"הצילו אותי בזכות הטיפול המהיר. אין לי מילים", סיכם מוסא השבוע כששוחרר לביתו. "הדקות האלה הן ההבדל בין חיים לבין תוצאה אחרת, והן היו קריטיות ומשמעותיות בשבילי".