בית משפט השלום בירושלים פסק לאחרונה פיצוי כולל של כ־560 אלף שקל למהנדס שנפצע בשעה שניסה להגן על עובדת מפגיעה.
1 צפייה בגלריה
מהנדס
מהנדס
מהנדס
(צילום המחשה: shutterstock)
את התביעה הגישו עורכי הדין גיל וניצן הראל נגד חברת 'איזון פארמה', שפועלת בהר חוצבים ועוסקת בייצור מוצרים להיגיינת הפה. בכתב התביעה נטען כי לפני כשלוש שנים וחצי דלת גדולה וכבדה של מקפיא, במשקל של כ־200 ק"ג, נפלה על אחת העובדות. מהנדס כימיה שזיהה את הסכנה ניסה להדוף את הדלת בשתי ידיו, כשלפתע הרגיש כאב עז בגב התחתון.
לטענתו, כתוצאה מהאירוע נגרמו לו בקעים ובלטי דיסק במספר חוליות בגב התחתון והוא נאלץ לעבור מספר ניתוחים לקיבוע מספר חוליות בעמוד השדרה. ועדה רפואית של הביטוח הלאומי וכן מומחים רפואיים קבעו שהוא סובל מנכות בגין הגבלה בתנועת עמוד השדרה, צלקת ונימול בכף רגלו השמאלית.
בתביעה נטען כי בעלי החברה ומנהליה התרשלו לכאורה וכי לא יעלה על הדעת שדלת במשקל כזה תיפול. לטענת הפרקליטים, לפני התאונה המהנדס (48) היה בריא ונמרץ ותפקד היטב. לעומת זאת כיום הוא סובל מכאבים בגב התחתון וברגל שמאל, שמלווים בחוסר תחושה ונימול. בנוסף הוא מתקשה בכיפוף ויישור הגב, בעמידה ובהליכה, וכן בעלייה וירידה במדרגות. לטענתם, יש להניח כי המהנדס יזדקק לעזרה מרובה בעתיד והוא ראוי לפיצוי על פי הכלל של 'השומרוני הטוב'.
הפרקליטים דרשו תשלום עבור אובדן השתכרות, זכויות סוציאליות ופנסיוניות, כאב וסבל, טיפולים רפואיים ועזרה בבית. בהמשך הושגה פשרה, ולפיה התובע יהיה זכאי לסכום של 560 אלף שקל, כולל הסכום שמעביר הביטוח הלאומי.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים