"עוד מעט לא יהיו בתי חולים להציל", תחת הכותרת הזו ערכו הבוקר (ד') מנהלי בתי החולים הציבוריים מסיבת עיתונאים ומפגן מחאה מול משרד האוצר בירושלים. חוץ מבתי החולים הירושלמים, 'הדסה' ו'שערי צדק', השתתפו בהפגנה גם בית החולים לניאדו, מעייני הישועה ושלושת בתי החולים בנצרת- האנגלי, הצרפתי והמשפחה הקדושה. במהלך המחאה איימו המנהלים כי ביום רביעי הבא יעברו כל בתי החולים הציבוריים בישראל למתכונת חירום בלבד​ ולא יינתנו טיפולים שאינם דחופים.
2 צפייה בגלריה
המחאה של מנכ"לי בתי החולים מול משרדי האוצר
המחאה של מנכ"לי בתי החולים מול משרדי האוצר
המחאה של מנכ"לי בתי החולים מול משרדי האוצר
(צילום: אלינור פבריקר)
שבעת בתי החולים טוענים שהם עומדים על סף קריסה כלכלית בשל אפליה תקציבית מול בתי החולים הממשלתיים. במהלך השבוע האחרון, התקיימו אסיפות חירום בבתי החולים בהם השתתפו מאות רופאים, אחיות ואנשי צוות. כחלק ממחאתם הם הציבו מיטות אשפוז בכניסה למשרדי הממשלה.
מנכ"ל בית החולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין: "אנחנו יוצאים למחאה אחרי שנה שאנחנו עומדים בחזית המאבק בקורונה, הצוות נותן את נשמתו למטופלים. בית החולים חי מהיד לפה, ובחודש הבא תהיה לנו בעיה לעמוד בתשלום המשכורות לאנשי הצוות ולספקים, פניתי בעניין לצמרת משרד האוצר ועדיין לא נעניתי.
2 צפייה בגלריה
המחאה מול משרדי האוצר
המחאה מול משרדי האוצר
המחאה מול משרדי האוצר
(צילום: אלינור פבריקר)
"חצינו מזמן את הקו האדום. פעילות בתי החולים הציבוריים זהה לחלוטין לפעילות כל בתי החולים האחרים במדינה. הבעיה היא שאין לנו 'אבא' כמו בתי החולים הממשלתיים, ואין לנו 'אמא' כמו קופות החולים שיש להן בתי חולים. זה שאנחנו יתומים, לא אומר שאנחנו צריכים להינטש ככה דווקא עכשיו כשאנחנו בגל השלישי ובתי החולים מוצפים".
מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק פרופ' עופר מרין: "המקום היחידי שלא מבין את גודל השעה ואת הצורך בהנשמת בתי החולים - זה משרד האוצר. הגיע הזמן לעבור מדיבורים למעשים. אנחנו דורשים הסכם לא דיבורים. האירוע הזה הוא בושה. בושה לראות 7 מנהלים של 7 בתי חולים שעוזבים את החולים כדי להפגין. במהלך 2020 הייתי צריך להגיע אל משרד האוצר שוב ושוב כדי להסביר שהמסיכה הזאת (מצביע על המסיכה הסטרילית) עולה כסף. אם לא נתוקצב, מהשבוע הבא נתחיל לראות מיטות ריקות ונפסיק לקיים פעילות שאינה דחופה. פשוט אין לנו כסף בשביל זה".
בתוך כך, במחלקות הקורונה במרכז הרפואי שערי צדק מאושפזים 102 מטופלים. 60 במצב קשה מתוכם 23 במצב קריטי. במחלקות הקורונה בהדסה עין כרם מאושפזים הבוקר 125 חולים, מתוכם 67 במצב קשה וקריטי - 27 מהם מונשמים.
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים