קבלו טיפ שיכול להציל חיים של חולי סוכרת: אל תנסו לתקן משאבת אינסולין דולפת בעזרת פלסטר. בסוף השבוע שעבר צוות 'טרם' בבירה, שכבר ראה מקרים רבים ומוזרים, נדהם לגלות שחייה של ילדה חולת סוכרת היו בסכנה בגלל ניסיון לשמור בסוד מהוריה תקלה במכשור הרפואי.
1 צפייה בגלריה
הילדה, ההורים והרופא שהציל אותה
הילדה, ההורים והרופא שהציל אותה
הילדה, ההורים והרופא שהציל אותה
( צילום: 'טרם' )
בת העשר סבלה מהקאות מרובות, חולשה ובלבול והכרתה היתה מעורפלת. ההורים זיהו כי מדובר במצב מסכן חיים ומיהרו איתה למוקד 'טרם - רפואה דחופה' שנמצא בטיילת ארמון הנציב, לא רחוק מביתם, ודיווחו כי היא חולת סוכרת.
ד"ר דב גולדשטיין, מתמחה ברפואת ילדים, חשד כי גופה של הילדה נמצא במצב של הלם. מתברר כי ערכים תקינים של רמת סוכר בדם נעים בין 70 ל־130. מעבר ל־500 המכשיר אינו מסוגל למדוד ומופיעה רק המילה גבוה, וזה בדיוק מה שקרה אצל הילדה. בדיקת נוספת הצביעה על 'חַמֶּצֶת קטוטית סוכרתית' - סיבוך של מחלת הסוכרת שבו רמה נמוכה מאוד של אינסולין ורמה גבוהה של הורמוני־דחק עלולות לגרום במקרים מסוימים לקריסת מערכות ואף למוות.
מתי חובה להגיע למיון?
  • עילפון, או ילד שאינו מגיב
  • קשיי נשימה חריפים
  • חום מעל 41 מעלות
  • אם אינכם בטוחים חייגו 101
ד"ר גולדשטיין משלים בימים אלה התמחות ברפואת ילדים בתוכנית מיוחדת עם בית החולים הדסה. "הבנו שהיא צריכה מיון דחוף, וידענו שהיא מטופלת של הר הצופים", סיפר ד"ר גולדשטיין. "מכיוון שהכרתי את הצוות, יכולתי לדבר עם בית החולים ולתאם איתם מרחוק את הקבלה שלה ואת תוכנית הטיפול הנדרשת. במקביל לייצוב המצב הרפואי, התברר כי משאבת האינסולין שמחוברת לגופה של הילדה החלה לדלוף, אלא שהבת לא רצתה להדאיג את הוריה ולכן החליטה לתקן את הדליפה בעזרת פלסטר. אחרי מספר שעות, כאשר הגוף לא קיבל את התרופה במינון שמאפשר איזון של רמת הסוכר, החלה ההידרדרות החמורה.
המסקנה של הרופא היא לשים לב לתסמינים יוצאי דופן אצל צעירים. "בשל המצב והחשש מהידבקות בקורונה אנשים רבים מתעכבים בבית. אנו קוראים לציבור לנהוג באחריות ולהגיע למרפאות ולמוקדים כדי למנוע הידרדרות בריאותית".