למרות כאבי הראש העזים אייל בן ה- 43 נמנע מלהגיע לבית החולים - התוצאה דימום מוחי שהוביל כמעט למוות. בצנתור מוחי דחוף שבוצע במרכז הרפואי שערי צדק חייו ניצלו.
1 צפייה בגלריה
שערי צדק
שערי צדק
שערי צדק
(צילום: יואב דודקביץ')
למרכז הרפואי שערי צדק הגיע במהלך השבוע גבר בן 43, ללא מחלות רקע שסבל מכאבי ראש עזים במשך כשבוע שלם. הסיבה לכאבים התבררה כמפרצת מוחית שהתפתחה לדימום מסכן חיים.
אייל משכונת בית הכרם הסמוכה למרכז הרפואי שערי צדק, רגיל לרוץ מדי יום 10 ק"מ. ללא עבר רפואי ומגדיר את עצמו כאדם בריא בדרך כלל. בשבוע האחרון חווה כאבי ראש אותם הגדיר 'בלתי נסבלים' אייל ניסה להמשיך בשגרה עבד, טיפל בילדיו שנמצאים בבית ורץ, דבר שככל הנראה הוביל להחמרה של המפרצת.
"לא שיערתי שיש לי בעיה רפואית חמורה ומסוכנת. מצד שני הכאבים מהם סבלתי היו חריגים והקשו מאוד על רמת התפקוד שלי בפעולות היומיומיות. ועם כל זה, הדבר שהיה לי ברור הוא שאינני מעוניין להגיע לבית החולים. כל הזמן שומעים בחדשות על מטופלי קורונה שפוקדים את בתי החולים ועל מקרי פטירה מהנגיף, מבחינתי רמת הסיכון בהגעה לבית החולים הייתה גבוהה יותר. דבר שהתברר כטעות גמורה שיכלה להותיר אישה אלמנה וילדים יתומים".
מנהל היחידה לצנתורי מוח במרכז הרפואי שערי צדק, ד"ר יעקב אמסלם, שטיפל בו מספר: "אייל הגיע בדקה התשעים. בדיקת אם אר איי דחופה שביצענו הדגימה דימום באזור גזע המוח וקרע של אותו העורק המוח בחלקו הפנימי שגורם לפגיעה באספקת הדם לגזע המוח והיה עלול להוביל לנכות ואף מוות. הקרע חייב טיפול מידי ובצנתור דחוף בוצעה סגירה של המפרצת באמצעות סלילים זעירים.
"אנו לא יודעים מה הגורם לבעיה זו אך בספרות מתברר כי ייתכן שדימום זה קשור למחלה גנטית של מבנה עורק חלש. ובעת מאמץ יתר או עלייה פתאומית של לחץ דם לעיתים אפילו התעטשות, העורק נקרע. בעיה זו אופיינית לאנשים צעירים ובדרך כלל לא ניתן לאבחן אותה בבדיקת סי טי פשוטה, ולכן במקרים רבים מפספסים את האבחנה אצלם".
כאבי ראש עזים שאינם עוברים עם נטילת משככי כאבים אמורים להוות סימן אזהרה משמעותי מסביר ד"ר אמסלם. "בימים אלו אנו עדים למקרים רבים בהם מטופלים נמנעים מקבלת טיפול רפואי. רבים הם מקרים של פטירה בבתי המטופל. יש מחלות שלא ממתינות לנגיף שיעבור. אם מרגישים סימנים חריגים חייבים להגיע באופן מידי למיון על מנת לקבל טיפול רפואי", הדגיש.