"הרעיון של לפתוח את 'מקום טוב בלב', בא מהחשש האישי, קודם כל, שהורינו יהיו בידיים טובות" מספרים ארנון ואבישג, בני 46, נשואים והורים ל-8 ילדים, אשר החליטו לספק שירותי סיעוד מתוך תחושת שליחות אישית.
"כשהתחלנו לפתח את העסק והרעיון נדהמנו מכמות התגובות של כמה אנשים מרגישים כמונו ועד כמה יש צורך אמיתי בפתרון שאנו מביאים. אז נכון שיש הרבה חברות סיעוד, אבל אנחנו ייחודיים מבחינת היכולת שלנו להביט על החששות הקיימים, על התחושות הרגשיות".

3 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)


3 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

"אנחנו מבינים שלמצוא מטפל או מטפלת זה לא רק לטפל בכספים, במחיר, בימים ובשעות, אלא קודם כל לפגוש את המטופל, להכיר אותו לעומק. את ההרגלים שלו, שיגרת יומו, את התחביבים, הקשיים והמורכבויות עימם הוא מתמודד. את היכולת האמיתית, של המשפחה המורחבת לקחת חלק, בתוך היום יום העמוס שלה. מתוך הבנת מציאות מעמיקה, אנחנו מתאימים מטפל למטופל. העבודה שלנו לא נגמרת ביום ההתאמה, למעשה היא רק מתחילה", אומרים השניים.
באיזה אופן?
"אם הייתם יודעים כמה עבודה קיימת מאחורי הקלעים בהיבטים ביורוקרטיים, פרוצדורליים, כלכליים וכספים, הייתם מבינים עד כמה חשוב לשכור שירות, שהוא קודם כל אנשים. אנחנו לא מעוניינים לגדול למימדים של מאות ואלפי לקוחות. חשוב לנו לשמור על מועדון אקסקלוסיבי קטן, קרוב, ומשפחתי. אם אתם רוצים שירות שידאג להורים שלכם אולי לא כמוכם, אבל הכי קרוב, הגעתם למקום הנכון".
אז איך בוחרים את המטפל הטוב ביותר?
"אנחנו ב'מקום טוב בלב' מנסים תמיד להתאים למטופלים את המטפלים שהכי יתאימו להם מבחינת האישיות ההרגלים והצרכים המיוחדים. ישנה חשיבות לתרבות דומה, שיח מכבד והתנהלות מבינה ומכילה.
השלב הראשון מתחיל תמיד בהיכרותי את המשפחה וזאת על מנת להבין את הצרכים ואת הלך הרוח, ובהמשך לנסות לעשות את החיבור הטוב ביותר מבין מאגר המטפלים הישראליים שקיימים אצלנו,כך שכל מקרה מטופל לגופו, ולכל מטופל יש את המטפל שיתאים לו ביותר".

3 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

השיטה שלכם מצליחה?
"כן. בהתחלה תמיד ישנן חששות. בכל זאת המשפחה מכניסה לביתה אדם שהוא כביכול זר. בין אם מדובר בטיפול סיעודי הנדרש לטווח קצר, ובוודאי כאשר מדובר בטיפול סיעודי ארוך טווח. בשביל זה אנחנו נמצאים תמיד בתמונה ,מסייעים בימים הראשונים של ההתאקלמות, בודקים ומדריכים. כשנכנסים לסוג של שיגרה,אנו עורכים בדיקות ומוודאים שתהליך הקליטה והכניסה לשגרה, הוטמעו בהצלחה".

שימור איכות החיים

אחד מהפרמטרים החשובים במערכת היחסים,שנרקמת בין המטפל לבין המטופל, הינה היכולת לתת מענה גם לקשיים רגשיים ולמצב הנפשי. המטפלים של 'מקום טוב בלב' עוברים הדרכות מקצועיות, גם בתחומי הרפואה וגם בתחומי הנפש.
"שימור איכות החיים הינו אחד הנדבכים הקריטיים", מסביר ארנון, "לא די לסייע ברחצה או בתחזוקה של הבית, הרי שיש צורך להעשיר גם את הנפש. בין אם מדובר בקריאה, במשחקי חברה משותפים, טיולים באוויר הפתוח ושיחות המותאמות לתחומי העניין של המטופל. כל אלו חשובים מאוד, גם אם מדובר בסיוע קצר, ובוודאי ובוודאי ,כאשר מדובר בשירותי סיעוד ארוכי טווח. הפיזי והנפשי אחד הם, ואנחנו תמיד רואים בשירותי הסיעוד שלנו ככאלו שנותנים מענה לשני הפרמטרים החשובים הללו בחייו של כל אדם. יש לתת תוכן ומשמעות לחיים בכל שלב ובכל גיל".
אם גם אתם מתלבטים בימים אלו האם וכיצד לשלב מטפל בבית הוריכם , ב"מקום טוב בלב" מספקים יעוץ ראשוני והמלצות, המבוססות על ניסיון רב. להתאמת השירות המתאים לכם ביותר אתם מוזמנים ליצור קשר באתר או בטלפון: ארנון 052-8971389 / אבישג 052-8971489.