הכאב הפיזי שאתם חשים, והשינויים בשגרת החיים שלכם כתוצאה מהפציעה, משפיעים מאוד על מצב הרוח ועל הרווחה הרגשית. זה חיוני שתדעו כיצד להילחם עם תחושות של דיכאון, תסכול וכעס, על מנת שתוכלו להתמקד בהחלמה שלכם.
כדי להקל על הלחץ, חשוב לוודא שאתם מסודרים מבחינה כלכלית, ושאתם ממצים את הזכויות שלכם מביטוח לאומי וביטוחים פרטיים. למשל, אם נפצעתם בעבודה, מגיע לכם תשלום תאונת עבודה שיעזור להחזיק מעמד מבחינה כלכלית, במהלך התקופה הקשה. אם הפציעה התרחשה בעקבות תאונת דרכים, ביטוח החובה הוא הכתובת.
אל תהססו לבקש עזרה מהסובבים אתכם היבטים מסוימים של הניידות שלכם, שנהגתם לקחת כמובן מאליו, עלולים להפוך פתאום לקשים מאוד. הסתמכות על אחרים לעזרה, תוך ויתור על פעילויות שנהגו להסב לכם הנאה וסיפוק, אינה פשוטה כלל. תחושות של חוסר אונים וחוסר תקווה עלולות להוביל לדיכאון.
תסמכו על חברים, משפחה, חברי צוות או אנשי מקצוע רפואיים שיתמכו בכם, הן רגשית והן פיזית. שוחחו עם אחרים שעברו פציעות דומות ותשאלו כיצד הם התגברו על הקשיים. כמו בכל סוג של מצוקה רגשית, חיוני לראות איש מקצוע, שיוכל לתת מענה לצרכים הפסיכולוגיים שלכם. אם חלילה מתפתחת, כתוצאה מהפציעה, פוסט טראומה מורכבת ביטוח לאומי צריך לדעת מזה, כדי לקבוע או לעדכן את אחוזי הנכות שלכם.
1 צפייה בגלריה
תומר לינר משרד עורכי דן
תומר לינר משרד עורכי דן
תומר לינר משרד עורכי דן
(צילום: FREEPIK)
תנו לגוף שלכם את כל הזמן לנוח זה אולי לא מרגיש כך ונראה בתחילה מנוגד לאינטואיציה, אך לתת לעצמכם לנוח זה לא בזבוז זמן. הרבה אנשים מרגישים שהערך העצמי שלהם נובע מהיכולת שלהם להספיק הרבה דברים, ולא קל לשנות תפיסה כזו. עם זאת, אתם מוכרחים להבין כי מנוחה חיונית לרווחתכם הנפשית והפיזית.
תקפידו על שינה מסודרת, תאכלו בריא ותפעלו על פי ההנחיות הרפואיות פעמים רבות, לאחר פציעה מתפתחת חרדה אשר נובעת מפחד מפני פציעה חוזרת או נוספת. כדי למנוע או להפחית אותה, עליכם לסגל לעצמכם הרגלים בריאים. שינה מספקת, אכילת תזונה בריאה והקפדה על ההנחיות של הרופאים שלכם, יעזרו לכם להחלים בקצב הנכון.
תשמרו על גישה חיובית כדי להחלים מהר אתם צריכים להיות מחויבים, על ידי הגעה לטיפולים, הקשבה ומחשבות אופטימיות. שימו לב לקול הפנימי שלכם- יש השפעה למה אתם חושבים ואומרים לעצמכם לגבי הפציעה ותהליך ההחלמה. כאשר אתם דואגים לעצמכם ומשקיעים בכך מחשבה, קל יותר לשמור על גישה חיובית, גם כאשר אתם סובלים מכאבים ומתחושות קשות.
מהן התאונות הכי נפוצות שקורות בבית? כפי שאתם ודאי יודעים, רוב התאונות מתרחשות בבית, אבל איך? אלה כמה מהסיבות הכי שכיחות:
  • חפצים נופלים- כאשר ילדים מתחילים לזחול או ללכת בכוחות עצמם, קיימת סכנה מוגברת שהם ימשכו חפצים מטה, שינחתו עליהם. מעבר לזה, תלייה לקויה או חוסר תחזוקה של ארונות, תמונות וחפצים אחרים, עלולות לגרום לתאונה.
  • מעידות ונפילות- אנשים בכל הגילאים עלולים ליפול, אך נפילות נפוצות בעיקר בקרב ילדים קטנים ואנשים זקנים. לעתים קרובות, נפילה לא מסתיימת בתוצאות דרמטיות. עם זאת, חשוב לשים לב לסימפטומים שעלולים להתגלות בהמשך.
  • כוויות- משקאות חמים ומרקים גורמים להרבה כוויות לילדים מתחת לגיל חמש. מעבר לזה, יש לשמור על ילדים (ועל עצמכם) במרחק בטוח מאש גלויה, כיריים, מגהצים, מחליקי שיער, גפרורים וכו'.
  • מחנק- ילדים יכולים לעתים קרובות להיות מוקסמים מהכנסת חפצים לפה, ולעיתים זה עלול להסתיים בכך שהם בולעים אותם בטעות. זה אומר שחנק היא סכנה שכיחה. כמובן שזה יכול לקרות גם מאכילה, ועלול להתרחש בכל הגילאים, אך חשוב מאוד לשמור על ילדים באופן מיוחד, להקפיד לתת להם משחקים שמתאימים לגילם ולהשגיח עליהם.
  • הרעלה- רוב אירועי ההרעלה כוללים תרופות, מוצרי ניקיון ומוצרי קוסמטיקה שנמצאים בכל בבית ממוצע. לכן, חשוב לשמור כל חומר שעלול להיות מסוכן, בבליעה או במגע, מחוץ להישג ידם של ילדים.
  • טביעה- ילדים קטנים עלולים לטבוע אפילו במים רדודים מאוד, ולכן יש להשגיח עליהם בכל עת כשהם בקרבת מקור מים. זה כולל בריכות, מזרקות, מתקני מים, אמבטיות ואת חוף הים.