בכל שלב בחיים אנחנו עשויים להזדקק לעזרה נפשית ולאנשי מקצוע בתחום זה שיעזרו לנו להבין טוב יותר היכן אנחנו עומדים ומהן האפשרויות שלנו. זה חשוב במיוחד לילדים שלהם ייעוץ פסיכולוגי יכול להיות ההבדל שבין תפקוד תקין והתפתחות בריאה לבין נסיגה ביכולות ובהשתלבות שלהם בחברה. ייעוץ פסיכולוגי לילדים בגבעתיים יחזיר להם את האמון בעצמם וביכולת שלהם להתגבר על כל בעיה ולקבל את הכלים שנחוצים להם כדי להמשיך לגדול נורמלי.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

לא רק משברים

נהוג לחשוב שאנחנו מקבלים ייעוץ פסיכולוגי רק בזמן משברים קשים במיוחד אבל זה לא חייב להיות כך. גם לפני מעברים שונים בחיים כמו מעברי דירה או כשעולים כיתה ומשנים סביבה ונתקלים בקשיים אפשר להיעזר בייעוץ. הייעוץ עוזר למפות את הבעיה ולהבין למה אנחנו חשים חוסר ביטחון ביכולת שלנו ולהפיג את החששות מכך שלא נוכל להתמודד. במקרים שבהם יש באמת חשש אמיתי מכך שלא נוכל לעמוד בכך רצוי לפנות לייעוץ על מנת לקבל תמיכה והנחיה.

ייעוץ בזמן משברים

זהו השימוש הטוב והנכון ביותר בייעוץ פסיכולוגי אבל למרבה הפליאה לא כולם משתמשים בו, למרות שאין פה שום סטיגמה שנוספת לפונים. הורים רבים חוששים שילדים יסבלו מהשלכות חברתיות או מחוסר הבנה בגלל עזרה מקצועית נפשית ולכן נמנעים מכך. התוצאה עלולה להיות הידרדרות במצבם ולכן מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מבלי לחשוש מתיוגים. כשילדים נתקלים בבעיה ותפקודם לקוי בגלל סיבות שונות, ייעוץ פסיכולוגי לילדים בגבעתיים יכול להיות הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות למענם.

מתי לפנות לייעוץ פסיכולוגי?

במידה רבה, דווקא מכיוון שילדים הם רגישים לכל דבר ומגיבים מיד על כל משבר, זה בדיוק מה שעשוי לעזור להוריהם לזהות חריגה מההתנהגות הרגילה. זהו בדיוק הרגע למצוא יועץ פסיכולוגי לילד ולהתחיל לקדם את הנושא כדי למצוא לו פתרון. כשאתם חווים ירידה בהישגים בלימודים או אפילו חוסר עניין והשתמטות ממטלות זה סימן שמשהו לא כשורה ויש לבדוק לעומק אם יש בעיה.

בחירת היועץ הנכון

ייעוץ נפשי לילדים ניתן לפי מידת הכימיה שלכם ושל הילדים עם היועץ, כך שיוכל להפיק את המיטב מהמפגשים ומהשיחות. מכיוון שרוב העבודה עם ילדים נעשית בצורה מילולית, הילד צריך להרגיש שיש מי שמבין אותו והוא רוצה לעזור לו. כך רוכשים את אמונו ומצליחים לתת לו את ההרגשה שהוא בטוח ויכול לשתף במה שמציק לו ומעיק עליו. זה גם מה שיגרום לו לרצות להשתפר ולפתור את הבעיה כדי להרגיש טוב יותר ולהתנהג לפי גילו ורצונו האמיתי.

המשך הטיפול

יש סיבות רבות פנייה לייעוץ פסיכולוגי. זאת יכולה להיות לקות למידה שלא אובחנה וזה יכול להיות אירוע שהשפיע על הילד לרעה. בכל מקרה, יש לקחת בחשבון שהילד יזדקק להמשך טיפול או נפשי או פדגוגי כלשהו וטיפול בבעיה שאינה נפתרת בתוך זמן קצר.

טיפול פסיכולוגי

כל אחד מתמודד עם מצבים קשים במהלך החיים, כל אחד עלול לחוש אי שביעות רצון מהצורה בה תחומים מסוימים בחייו מתנהלים, כל אחד נזקק לעיתים לאוזן קשבת, ללא שיפוטיות וללא מעורבות רגשית. מהסיבות הללו טיפול פסיכולוגי נחשב כדרך טיפול אפקטיבית במצבים שונים עבור קשת רחבה של אנשים.
במהלך הטיפול הפסיכולוגי, המטופל משתף בתכנים מתוך עולמו הפנימי, בדילמות שהוא מתקשה להתמודד איתן, במערכות יחסים משפיעות או בעיתיות בחייו ובנושאים נוספים אשר פוגעים באיכות חייו, מפריעים לו או משפיעים עליו באופן שלילי.
החשיבה והתפיסה הטיפולית שלי כמטפלת נשענת על החשיבה והתיאוריה הפסיכואנליטית.
ההקשבה שלי היא לתהליכים הלא מודעים והמודעים כפי שבאים לידי ביטוי בתוך השעה הטיפולית.
מטרת הטיפול היא לסייע למטופל להתגבר על הקשיים איתם הוא מתמודד בחיי היום יום ולקבל כלים אשר יאפשרו לו לשנות ולשפר את מה שהוא מגדיר כגורם מעכב או שלילי בחיים

המקום הבטוח

כאשר במפגש הטיפולי נוצר מקום בטוח המאפשר לנו להיפתח אל עצמנו, עולים הסיכויים שנוכל להעז להסיר מסיכות ולחפש דרכים בהן נוכל להתייצב מול הפחדים הכי כמוסים שלנו. לפי השקפת עולמי הטיפולית, רק על קרקע של בטחון ואמון, מטופלים יכולים לחקור ולגלות את כל מרכיבי החוויה שלהם: הכעס, הזעם, האשמה, ההרסנות, התסכול, הקנאה וכדומה. כאשר הם מרגישים מספיק בטוחים בטיפול להסיר את שכבות ההגנה שלהם, כי לא ישפטו ולא ישמטו אותם, הם יכולים להתחיל לזהות את תשוקותיהם ורצונותיהם האמיתיים, את הדברים שהכי מפחידים ומעכבים אותם, הם יכולים לבחון כיצד ניתן לשנות את אופן התנהלותם ולדייק את המסלול שיוביל אותם למקומות אליהם הם שואפים להגיע.