הקורונה פגעה בכולנו. לא רק בבריאות, אלא גם בכלכלה. משדרות ממילא עד שוק העיר העתיקה, מחנויות תשמישי קדושה זעירות ועד אחרון בתי הקפה, בעלי עסקים רבים הרגישו היטב את הלקוחות שנעלמו, ההכנסות שהצטמצמו והחובות שרק הלכו ותפחו. מאידך, יש אור בקצה המנהרה. הקורונה אולי לא תיעלם אלא תישאר כאן עוד זמן מה, אבל המשבר הכלכלי יסתיים בסוף.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

איך מתגברים עליו וחוזרים לשגרת עסקים כרגיל? לכל בעל עסק יהיו את השיטות שלו להתאושש ולחזור לפעילות, אבל אחת הדרכים שכדאי לכל אחד מהם לשקול היא שירותי קידום אתרים עבור העסק שלו.

יתרונות קידום אתרים כאסטרטגיית התאוששות

קידום אתרים מחבר בין עסק ללקוחות. למי מאיתנו לא יצא לשבת מול גוגל, להקליד בו ביטוי מסוים ולהיכנס לאתר כלשהו מתוך רשימת תוצאות החיפוש? היתרון האדיר של גוגל הוא היכולת של האלגוריתם המתוחכם להבין מהי כוונת המשתמש ולהתאים לה רשימה של אתרים רלוונטיים. באופן כזה מגיעים לאתרים שבתוצאות החיפוש הרבה יותר מבקרים שכבר מוכנים לבצע רכישה והרבה פחות מבקרים ש"רק מסתכלים". מבחינה עסקית, בעל העסק משקיע את המשאבים שלו ביותר מבקרים שהופכים ללקוחות משלמים ולא באלה שיוצאים מבלי לשלם – כך שהחזר ההשקעה גבוה יותר במכירה ללקוחות שהגיעו דרך גוגל.
מבחינת אפיקי שיווק ופרסום אחרים, קידום בגוגל נחשב לאחת השיטות היעילות כבר מרגע בניית אתרים מבחינת היכולת לשנות אסטרטגיה תוך כדי פעילות. אם נשווה בין קידום אתרים בגוגל לבין תליית שלט חוצות מעל איילון, אזי מרגע ששלט החוצות נתלה כבר אין שום דבר שאפשר לעשות מלבד להסירו. לעומת זאת קידום אתרים מאפשר לנתח כל הזמן את התוצאות, לשנות אותן, לקבל החלטות בזמן אמת, להגיב לצעדים של המתחרים ועוד.
סיבה נוספת לבחור בביצוע פעולות קידום אתרים בגוגל היא העובדה שכמעט לכל עסק, בכל ענף, יש מתחרים שמעוניינים לגבור עליו ולמשוך את הלקוחות לעצמם. עסק שלא ישכיל לבצע קידום אתרים בזמן עלול לגלות שמתחריו עשו את ההיפך, כלומר כבר מדורגים מעליו בתוצאות החיפוש של גוגל – והוא עצמו נדחק לתחתית הרשימה או אפילו אל העמודים הנידחים שהגולשים כמעט ולא טורחים לבדוק. דווקא בתקופת התאוששות ממשבר הקורונה, כל עסק חייב להיות זה שיבלוט ולא זה שיידחק, ולכן כדאי מאוד להתחיל את קידום האתר כמה שיותר מהר על מנת למנוע מן המתחרים להתחזק על חשבונו ואולי אף ליצור עליהם פער במקרה בו הם משום מה התמהמהו.

לא לחכות להתאוששות, אלא ליצור אותה בעזרת גוגל

אפשר להבין את בעלי העסקים שיעדיפו להשקיע באפיקים מיידיים יותר להגדלת ההכנסות מאשר קידום אתרים בגוגל. אחרי הכל, אי הוודאות הכלכלית בה רובנו שרויים כרגע יוצרת שינויים לא רק בהתנהגות הלקוחות אלא גם בהתנהלות הפיננסית שלנו ובאופן תעדוף קבלת ההחלטות. אבל האם חיסכון בהוצאות הוא הבחירה הנכונה? ההיפך הוא הנכון. קידום אתרים בגוגל מאפשר באפיק ממומן לייצר חשיפה גבוהה בתוך פרק זמן קצר ומכאן קל יחסית לתרגם אותה להכנסות; ובמקביל ניתן לבצע גם קידום אתרים אורגני, שנחשב לאפקטיבי דווקא על פני תקופות זמן ארוכות יותר, כך שניתן יהיה ליהנות בעוד מספר חודשים מן הפירות של המאמץ הנוכחי.
בשורה התחתונה, קידום אתרים בגוגל מהווה אפיק שיווקי יעיל מאין כמוהו גם בזמן שגרה בו אין קורונה בעולם, אבל על אחת כמה וכמה הוא מהווה בחירה נבונה ואחראית עבור בעלי עסקים שספגו מכה קשה בעקבות הנגיף ומבקשים לחזור לפעילות כמה שיותר מהר ולאורך זמן.
המאמר נכתב בשיתוף אייל רחמים, מייסד חברת דיגיטאץ' ומנהל בלוג מוביל בשם seolinks קידום אתרים בגוגל.