פריס הילטון הייתה הראשונה שהכירה לעולם את כלבי הצעצוע איתם כיף ללכת לכל מקום והיום הטרנד התפשט בעולם כולו. לפני כן אנשים היו הולכים עם כלבים רגילים ברצועה, אך כיום אנשים רוצים לשאת את הכלב בידיים לכל מקום, כמו צעצוע קטנטן. ישנם סוגי כלבים רבים שמתאימים להיות כלבי צעצוע, אך לא כולם יודעים להבדיל בינם ובין כלבים שאינם גזעיים. אז איך בוחרים פודל טוי מתוק שיהיה מתאים לנשיאה לכל מקום? ואיך יודעים להתאים אותו לבית בצורה מדויקת? על כך ועוד במאמר זה.
סוגי כלבים קטנים
כאשר מתכוונים לכלב צעצוע למעשה מדברים על הכלבים הזעירים והמתוקים אותם ניתן לשאת ביד לכל מקום. הכלבים, שגם בבגרותם נראים לפעמים קצת גורים, בעלי אופי מתוק ומתאימים במיוחד לבתים בהם יש ילדים קטנים. ישנם ארבע סוגים נפוצים במיוחד של כלבים המוגדרים ככלבי צעצוע: פודל טוי, מלטז, בישון ושיצו. כלבים אלו בעלי אופי נוח במיוחד, אינם נובחים הרבה, אינם משירים השיער ומתאימים במיוחד לתסרוקות מיוחדות ולאופי בית רגוע ושקט.
2 צפייה בגלריה
כלבי פודל במיטה
כלבי פודל במיטה
כלבי פודל במיטה
(צילום: מולי חיות מחמד)
מה כדאי יותר? כלב גדול או פודל צעצוע?
לכל בית יש אופי משלו, לעיתים קרובות אנשים שמחפשים כלבי צעצוע יעידו על עצמם שאין להם ניסיון רב עם כלבים. כלב גדול יכול להשיר שיער, ללכלך, לקרוע או להרוס רהיטים ובגדים בבית, במיוחד כשהוא גור קטן. יש לחנך אותו לצרכים ולא ניתן לקחת אותו לכל מקום או אפילו לנסוע אתו במכונית בגלל הלכלוך והשיער. לעומת זאת כלב צעצוע אינו משיר שיער, השיער שלו דומה יותר לשיער שלנו בני האדם, ולכן הוא גם צומח כל הזמן. הוא קל לנשיאה לכל מקום, הוא שקט ולא קורע רהיטים ואם רוכשים אותו בשלב שהוא מחונך כבר לצרכים, הרי זה משובח.
בסופו של דבר כל משפחה צריכה לעשות את הבחירה על פי אופי הבית, הרצון לשמור על המקום נקי והיכולת להתמודד עם כלב גדול ומאתגר יותר. במידה וכבר בוחרים כלב צעצוע מבין סוגי כלבים כדאי לבחור את אלו שנשארים קטנים ומתוקים למראה, בעלי תעודות וכמובן מחונכים לצרכים.
פודל
גזע פודל חכם איניליגנטי נאמן צייטן שובב וידידותי מתאים לבית למשפחה עם ילדים וגם למבוגרים בגלל אופיים הנח בעבר שמשו גם ככלבי קרקסים אתלטי וקופצני,קלים לאילוף נחשב לבן הכלבים החכמים ביותר.
ישנם 4 סוגים של פודל
פודל ענק 45- 60 סמ,
פודל בינוני 45-35 סמ,
פודל ננסי הנפוץ ביותר בארץ בממוצע עד 35 ס’מ.
בממוצע עד 28 ס’מ הקטן היותר קשה להשגה בשל גודלו המלטות מעטות וגם הרגיש ביותר פודל טוי מגיע במספר צבעים, מישמש, שחור, כסוף חום, לבן ואדום, עם שיער מתולתל
תוחלת חייו בן 15-19 שנה
2 צפייה בגלריה
כלבי פודל במיטה
כלבי פודל במיטה
כלבי פודל במיטה
(צילום: מולי חיות מחמד)
טיפוח פודל
לפודל ננסי שיער עבה מלא מתולתל שמחייב סרוק על בסיס יומי למניעת קשרים ,ורחצה פעם בחודש עם שמפו ומרכך מתאימים . הרגלים נכונים חשובים גם לנו עם מגע ליטוף כלב מטופח וכשיגיע למספרה כלבים לתספורת הספר יצליח לעצב לו תספורת מתאימה והולמת
הגיינת הפה מחייבת צחצוח שיניים בעזרת מברשת שיניים וג’ל אינזימתי למניעת ריקבון וריח רע מהפה .כמו כן טיפול אוזניים ועיניים למניעת דלקות בעזרת טיפות ומגבונים מתאימים
פודל-היפואלרגני
פודל נחשב לכלב היפואלגני כלב ללא נשירה וללא ריח יש לנו המון אנשים וילדים שחשקה נפשם בכלב וכל מגע איתם מתחילים לפרוח להתעטש בדקו ועשו טסטים והבינו שיש להם רגישות לפרווה ולשיער הכלב .לפודל שיער פרווה כמו לאדם ואינו משיר שיער אוכלוסיה אלרגית שהיתה במגע עם כלב הפודל לא סלבה מתופעות אלה וגם להם מגיע כלב להתפנק איתו המגע ליטוף ולקבל אהבה מהחבר הכי טוב של האדם כלב פודל היפואלרגני לאנשים עם אלרגייה גם לכם מגיע.
בית חם לחיות המחמד
חנות החיות מולי חיות מחמד ממוקמת בעיר ראשון לציון ומהווה מוקד משיכה לרבים שאוהבים כלבי צעצוע מתוקים. החנות הוותיקה מציעה גורים וכלבים למכירה עם תעודות יוחסין ומסוגים רבים כגון ביגל, צ'יוואוואה, בישון פריזה, שיצו, פומרניין, יורקשייר טרייר, שפיץ גרמני ועוד. רוצה לבחור בין סוגי כלבים את המתאים לך ביותר? אנו במולי חיות מחמד זמינים עבורך כבר עכשיו, כדאי להיכנס לאתר ולהתרשם.