4 צפייה בגלריה
קרית יובל. צילום: ענר גרין
קרית יובל. צילום: ענר גרין
קרית יובל. צילום: ענר גרין
נסקה ונרגעה | קרית יובל
מחירי הדירות בשכונה עברו את הממוצע הירושלמי וטיפסו ב־75% - ממחיר ממוצע של 14,500 שקל למ"ר לכ־25,400 שקל למ"ר נכון להיום. אפשר לראות זאת בבירור בבדיקת מחירי דירות 4 חדרים, שזינקו מ־1.03 מיליון שקל ב־2010 ל־1.73 מיליון שקל כיום. עם זאת היקף המכירות ירד משמעותית מ־271 דירות ל־186 בשנה האחרונה.
דבר המומחה (מני מזרחי - נדל"ן אין): "במחצית הראשונה של העשור בין השנים 2011 – 2015 היתה נסיקה דרסטית של עשרות אחוזים במחירים, ובמחצית השנייה של העשור, מ־2016 ועד היום, אומנם עלו מחירי הדירות בהתמדה, אך באחוז חד־ספרתי. כרגע יש התייצבות מחירים ועלייה בשיעורים נמוכים משנה לשנה. בפרק הזמן הזה היינו עדים למעבר של פרויקטים בשלב תכנון של התחדשות עירונית לשלב מתקדם של רישוי, ואף של ביצוע בפועל. בשנים הקרובות אנו צפויים לראות עוד אלפי יחידות דיור בשכונה במסגרת התחדשות עירונית".
בזכות העולים | בקעה
בשכונה שבה מתגוררים ותיקים לצד עולים מארצות הברית וצרפת, האמירו המחירים למטר ב־52%, כאשר הממוצע עלה מ־18,400 ל־28 אלף שקל, ודירות 4 חדרים (רובן ב'בלוקים') שנמכרו בתחילת העשור ב־1.3 מיליון שקל, שוויין נכון להיום עומד על 1.85 מיליון שקל. מכירת הדירות בשכונה זו גדלה משמעותית, מ־48 דירות לפני עשור ל־58 בסופו. אגב, שכונה זו מתאפיינת בעסקאות 'חריגות' בהיקפן - בשנת 2017 נעשתה עיסקה של מכירת מבנה עצמאי בסכום של 21 מיליון שקל.
4 צפייה בגלריה
בקעה. צילום: שלומי כהן
בקעה. צילום: שלומי כהן
בקעה. צילום: שלומי כהן
דבר המומחה (אילון גילנסקי - גילנסקי נכסים): "בקעה עברה שינוי עצום בעשור האחרון. השינוי החל עוד בעשור הקודם כשהיא עדיין נחשבה לשכונת מצוקה. עם כניסתם של תושבי חוץ לשכונה, בעיקר אנגלו־סקסים וצרפתים, הלך וגבר הביקוש לדירות בשכונה ואיתו עליית מחירים אשר היתה משמעותית מאוד. אני מאמין שבעקבות הביקוש הרב ומיקומה המרכזי של השכונה לצד מחסור בהתחלות בניייה שמביא להיצע נמוך - נמשיך לראות בעשור הקרוב גרף מתמיד של עליית מחירים בשכונה".
4 צפייה בגלריה
אילון גילנסקי
אילון גילנסקי
אילון גילנסקי