בעבר, הצגת תיאטרון הייתה אחד הבילויים המשמעותיים ביותר עבור האדם. זה היה אירוע של ממש שלקראתו התכוננו במיוחד. כך, בסרטים קלאסיים ישנים אנו יכולים לראות גברים לבושי מקטורן ועניבה וגברות בשמלות ארוכות ומפוארות נכנסים שלובי זרוע אל האולם. גם בימינו אפשר ליהנות מהצגות תיאטרון איכותיות מבלי הצורך להתגנדר לקראת האירוע (אם כי מומלץ לבוא בבגדים מכובדים). בעידן הדיגיטלי שבו אנו חיים, טוב להניח את הטלפון החכם בבתיק, להשתיק אותו וליהנות מהצגה טובה.
מדוע דווקא הצגת תיאטרון?
יש לכם ערב פנוי? או שאולי אתם מתכננים לצאת למקום מיוחד במשך זמן רב? בילוי בהצגת תיאטרון הוא חוויה ייחודית ובלתי נשכחת. בניגוד לסרט קולנוע שבו אתם רואים שחקנים שצולמו אי שם, בהצגה הכול מתרחש כאן ועכשיו. נוסף על כך, כאשר מביאים לכם הצגות כחול-לבן, אתם יכולים לבחור אם ללכת להצגה מתורגמת של טובי המחזאים ברחבי העולם, או להצגה ישראלית טיפוסית. ולבסוף, בהצגה יש לכם הזדמנות להודות לכל השחקנים בסיומה על ידי מחיאות כפיים סוערות.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay
8 הצגות מומלצות של הבימה שאסור לפספס!
מי לא מכיר את תיאטרון הבימה. אך כמה יודעים שזהו התיאטרון הלאומי הראשון בישראל הפועל עוד משנת 1917? נכון להיום, אפשר למצוא בו הצגות מומלצות ומרהיבות. משום כך, אספנו רשימה של כמה הצגות בתיאטרון הבימה בולטות שלא כדאי להחמיץ.
  1. מאמה מיה
אוהבים את השירים של להקת הפופ השוודית "אבבא" שכבשה את העולם בשנות ה-70 של המאה הקודמת? אם כן, המחזמר הזה נכתב עבורכם. "מאמה מיה" הוא בבימויו של משה קפטן, מנהל הבימה, ובכיכובם של המפורסמים שכולנו מכירים: רוני דלומי, אגם בוחבוט, שרון חזיז, מיקי קם ועוד.
  1. גבעת חלפון אינה עונה
אחד מסרטי הפולחן המפורסמים שידעה ישראל הופך להצגה. ההצגה מבוססת על התסריט המקורי המציג את שירות המילואים לאחר מלחמת יום כיפור, עם שינוי קטן. השנה היא 2018. הנכדים של סרג'יו קונסטנסה חוקרים את עברו של סבם במסגרת עבודת שורשים בבית הספר ומנסים לגלות מה קרה בגבעת חלפון.
  1. סיבת המוות אינה ידועה
אוהבי המתח והדרמה ישמחו ללכת להצגה המבוססת על ספרו של העיתונאי עמרי אסנהיים "לתפוס רוצח". הסיפור עוסק ברוצח שמעון קופר אשר רצח שתיים מבין נשותיו והתגלה בעקבות התחקיר של העיתונאי.
  1. החולה המדומה
מחזמר מודרני המבוסס על הקלאסיקה של מולייר מ-1673. מולייר עצמו השתתף כמה פעמים בהצגה, עד שבפעם האחרונה התמוטט על הבמה. הוא נלקח לביתו ושם נפטר כעבור זמן קצר.
  1. קן הקוקיה
ההצגה הזו לוקחת את הצופים אל בית חולים פסיכיאטרי שבו אחד המאושפזים מחליט למרוד ולהמריד אחרים כנגד האחות הראשית השולטת בבית החולים ביד רמה וממררת את חיי המאושפזים.
  1. השיבה
כולנו מכירים את הפרשה על גואל רצון ועל נשותיו הרבות. "השיבה", שנכתבה על ידי איה קפלן, מבוססת על סיפורה של אחת הנשים של רצון – יהודית הרמן, אשר הייתה בכת עם ילדיה.
  1. בעלה של אשתי
מדובר במחזה מעובד שנכתב על ידי המחזאי הקרואטי מירו גרבאן. המחזה עוסק בדיילת אשר מנהלת שני רומנים מפוצלים עם שני גברים, ולמעשה חיה חיים כפולים.
  1. קח את אבא שלך ולך לעזאזל
מדובר בקומדיה שחורה המבוססת על ניסיון האישי של יוצרה – רמי ורד. ורד עבר חוויות לא פשוטות לאחר שאביו לקה בשבץ, שכן הוא נאלץ להתמודד עם מערכת הבריאות העמוסה בארץ ועם שורה ארוכה של הליכים ביורוקרטיים.
רוצים לדעת פרטים נוספים על ההצגות שמחכות לכם? היכנסו עכשיו ל- https://www.kzat-tarbut.com/.
פורסם לראשונה: 10:31, 17.11.19