במחקרים שונים שנערכו בעולם עלה הקשר בין בעיות של אין אונות לביטחון עצמי נמוך. תופעה של אין אונות יכול לנבוע מסיבות פיזיולוגיות שונות אך עשויה להיות תוצר של בעיות רגשיות או לגרום לבעיות רגשיות, כך שנוצר מעין מעגל קסמים מרושע שלא מצליח להיפתר. אין אונות אינה אימפוטנציה – שהיא מצב רפואי המחייב טיפול מרופא. מדובר בבעיה נפוצה שמטרידה את מנוחתם של גברים רבים, שלרוב נחשבת לטאבו ולא מרבים לדבר עליה בגלוי. הבשורות הטובות הן שיש איך להתמודד ולהחזיר את האון לחיים.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: F123
אילוסטרציה. צילום: F123
אילוסטרציה. צילום: F123
זהירות, לחץ פוגע בכם
קיימים גורמים שונים שעשויים להביא למצב של אן אונות וחרדת ביצוע כאשר מחקרם מצביעים על כך שגורמים פסיכולוגיים אחראיים לבין 10-20% מכל המקרים של אין אונות בן אם מדובר במתח שנובע ממערכת חסם או בכלל מהחיים עצמם – עבודה, כסף. דיכאון אף הוא בעל השפעה שלילית על האון וכן חרדת ביצועים מפני כישלון או ביצועים ירודים. מחקר שפורסם בארה"ב על יותר ממאה אלף גברים מצא קשר בין הדימוי העצמי לאין אונות, כאשר גברים שהיו בלחץ מהופעתם החיצונית חוו יותר בעיות מיניות. גורמים אחרים המשפיעים על הביצועים בחדר המיטות נובעים מבעיות בריאותיות שונות. למשל, תשישות כרונית, מחלות לב, סכרת, חוסר איזון הורמונאלי, כולסטרול גבוה או טרשת נפוצה ואפילו לסגנון החיים השפעה מטיבה או שלילית על התפקוד כאשר עישון מגביל את זרימת הדם וכמות מופרזת של אלכוהול אף היא פוגעת באון. כמו כן, השמנה עשויה להחמיר את בעיית התפקוד ואילו לתזונה מאוזנת וטובה השפעה חיובית כמו למשל, תפריט המבוסס על דגים, שוקולד מריר או אבוקדו וצדפות המכילות כמות רבה של אבץ, שמשחק תפקיד חשוב בייצור טסטוסטרון.
מטיפולים רפואיים ועד רגיעה מנטאלית
כאשר סובלים מאין אונות וחרדת ביצועים חשוב מאוד להשקיע בבניית הדימוי והביטחון העצמי וכן בקשר הזוגי. חשוב לשתף את הפרטנר בדאגות ובפחדים ולחשוב ביחד כיצד אפשר ליצור אווירה רגועה יותר מיישום של טכניקות הרפיה ודמיון מודרך ועד תרגילי מגע למיניהם. לנשימות השפעה מטיבה על הירגעות לקראת האקט המיני וכן להכנת הסביבה הנעימה והתומכת. בכל מקרה, נתונים מצביעים על כך שגברים רבים ובמיוחד מגיל 50 ואילך סובלים מהבעיה ואם היא חוזרת ונשנית בהחלט כדאי לבצע בדיקה רפואית מקיפה ואף אבחון פסיכולוגי על מנת לאתר את הנסיבות שהובילו לסיטואציה של אין אונות וחרדת ביצועים. הטיפול יינתן לפי הגורמים לבעיה כאשר טיפול תרופתי מיועד לשיפור זרימת הדם וכמו כן, קיימים טיפולים אלטרנטיביים כמו דיקור סיני, דמיון מודרך וגם צמחים לשיפור האון כמו ג'ינסנג קוריאני, ג'ינקו בילובה, דקל ננסי ואחרים שמסייעים להעלאת החשק המיני.
אימפוטנציה
באם הנך חש כי חוסר התפקוד המיני שלך הוא קבוע ואין בו ארעיות, יכול מאוד להיות שאתה סובל מאימפוטנציה ועליך לגשת לרופא ולהיבדק. היות ואימפוטנציה היא מחלה יש לטפל בה באמצעים אחרים מאשר אין אונות זמנית או רגעית.
אל תתנו לחרדת ביצועים ואין אונות לערער את הביטחון העצמי ולפגוע בקשר הזוגי. ניתן בהחלט לטפל מהבחינה המנטאלית והפיזיולוגית בגורמים המובילים לבעיה וליהנות מאיכות חיים טובה ביותר.
*** וירמקס מבית פרמה גורי היא טבליה חזקה לגבר המיוצרת בארצות הברית ונמכרת בהצלחה בישראל כבר 10 שנים. היכנסו לאתר למידע נוסף לגבי תופעות אין אונות, חרדת ביצוע, הגברת חשק מיני ומוצר וירמקס.