קיימים שטחים משותפים הנמצאים תחת אחריות הדיירים בבניין, למשל: לובי, חניה, חדר אשפה ועוד.. אחריות משותפת זו היא אחת הבעיות המרכזיות המתעוררות בין שכנים וגורמות לוויכוחים. לרוב הויכוח יהיה על ניקיון המקום, טריטוריה ומחירי תיקונים וכו.
חד משמעית שימוש בחברת אחזקה מפחיתה וגם מעלימה סכסוכים מסוג זה.
אז כיצד תסייע לכם העסקת חברת אחזקת מבנים?
הנה ההסבר על תפקידה של חברת ניהול מבנים:
אחזקה – בבניינים החדשים של ימינו יש מספר מערכות שאחריות לדאוג לדיירים להמשיך לחיות בשגרתם גם בזמן של מקרה חירום. למשל משאבת המים אשר מספקת לנו זרימה תקינה של מים גם לקומות הגבוהות בבניין, ויש גנרטור שבזמן הפסקת חשמל ימשיך לספק לנו את החשמל. כמובן שיש עוד מספר מערכות בבניינים אשר תומכות בנו בזמן חירום מכונות אלו חייבות להיות מטופלות ע"י בעל מקצוע בלבד. בזכות מערכות אלה תהיה רמת חיים גבוהה בבניין המגורים שלנו וגם מעדכנות את נציגי הבניין בפעולות שבוצעו לאותה מערכת תפעולית. וכמובן בזמן חירום מערכות אלה נותנות מענה לצרכים שלנו להמשך שיגרת חיים תקינה.
1 צפייה בגלריה
לחיות נכון בבניין משותף
לחיות נכון בבניין משותף
לחיות נכון בבניין משותף
(צילום: FREEPIK)
ביטוח - חברת האחזקה אחראית להעביר תביעות ומאגדת ביטוחי בניין וכו.
גבייה – חברת אחזקת מבנים מבטלת את הצורך של דייר אחד "לרדוף" אחרי דייר אחר ע"י כך שהיא זו שגובה את הכספים מכל הדיירים. לרוב חברת אחזקה מסדרת את ענייני התשלומים.
תשלום חשבונות – זהו שירות שלא תמיד מתאפשר, ותלוי באם החברה עצמה גם מבצעת את הגבייה. אבל קיימת חברת האחזקה שתבצע בעצמה את תשלומי הבניין השונים במידה ותרצו בכך.
ניקיון – חברת האחזקה דואגת לזה שתמיד יהיה מנקה לבניין בצורה קבועה וכך לא תגיעו למצב שיום יש מנקה ויום לא. כך נשמרת רמת ניקיון תמידית לבניין נקי ומטופח. חברת האחזקה תיקח או חברת משנה או אפילו מנקים עצמאיים.
לסיכום, ככל שהזמן עובר הבניינים הנבנים הם משוכללים יותר גבוהים וגדולים יותר וכך בעצם גדל הצורך בלהעסיק חברת אחזקה. חשוב ביותר שהבניין והמערכות שלו ינוהלו ע"י אנשי מקצוע ולא ע"י דיירים גם מהסיכון חיים שכרוך בזה וגם בנזק הכלכלי שיכול לגרום לדיירים למרות שחושבים שהם חוסכים אם יעשו זאת בעצמם. בעקבות כך תהנו מפחות סכסוכים בין השכנים וכל זה רק כאשר חברת אחזקה מתאימה תבחר.