בחיים אנו נתקלים בלא מעט מצבים בהם אנו חייבים כסף נזיל וזמין בחשבון עקב תקופות קשות שגורמות למינוס לאורך זמן. על מנת לצאת ממצב זה יש צורך בקבלת הלוואה שתסגור את החוב ואשר ניתן יהיה לשלם איתה הוצאות שונות שיורדות לנו מדי חודש שכוללות בין היתר מיסים ותחזוקת הבית.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

באילו מקרים יש צורך בהלוואה?

ישנם תקופות בחיים שכוללות פיטורים וקיצוצים בעבודה או מינוס מתמשך עקב התנהלות לא נכונה אשר מצריך פתרון מיידי על מנת לצאת ממנו. הפתרון לכך היא לקיחת הלוואה. באמצעות הלוואה ניתן לצאת מהמינוס ולקבל חמצן עד שמתאוששים שוב וקמים על הרגליים. אך חשוב לדעת שיש להחזיר אותה עם ריבית וחשוב לעמוד בתשלומיה מדי חודש על מנת לא להגיע לריבית פיגורים ואי יכולת לשלם את ההלוואה. לכן בטרם לקיחת ההלוואה עצמה חשוב להתייעץ עם בנקאי מקצועי שיתאים לכם את ההלוואה שאתם צריכים לצרכים האישיים שלכם על מנת שתוכלו לעמוד בה ולהחזיר אותה מדי חודש.

מי יכול לקבל הלוואה?

כל מי שזקוק להלוואה בין אם זה מינוס בחשבון או תקופה קשה שהוא עובר ואין לו ממי לבקש כסף יכול לפנות לבנק ולבקש הלוואה. במידה והבנק לא מאשר תמיד אפשר לפנות לחברות החוץ בנקאיות שכוללות את חברות האשראי, חברות הביטוח, חברות פיננסיות ולבקש מהם. מאחר שקיימים סוגי הלוואה שונים חשוב לדעת לגבי כל הלוואה את תנאיה בין אם זה לכמה שנים היא נפרסת, מה גובה החזרי התשלום, מה גובה הריבית, האם היא כוללת הצמדה? ועד לכמה שנים ניתן לפרוס אותה.

אילו סוגי הלוואות קיימות?

קיימים סוגי שונים של הלוואות: הכל מהלוואה מיידית שניתנת ללא צורך בביטחונות וערבים, הלוואה לכל מטרה אשר מוגבלת לסכום מסוים וניתן לכל מטרה שאתם צריכים, הלוואות למשכנתא במידה ואם רוצים לקנות בית ועוד. כמובן שכל הלוואה מתאימה בהתאם לצרכי הלקוח, כך שאם אתם במינוס הלוואה מיידית או לכל מטרה תעזור לכם מאוד. כמו כן, ההלוואות השונות מוגבלות בסכומים שונים לכן חשוב לבדוק לגבי כל סוג הלוואה עד איזה סכום היא כוללת.

יתרונות לקיחת הלוואה

ההלוואה היא אופציה אחרונה אצל כל אדם שנקלע למצב כספי קשה. הודות לקבלת הלוואה ניתן ליהנות מיתרונות שונים:
לצאת מהמצב הקיים- אם אתם נמצאים במינוס לקיחת הלוואה תסגור את המינוס ותוכלו לנשום ולהיות פחות לחוצים כספית. אך חשוב לקחת סכום שמספיק לסגור את החוב ולהישאר בפלוס גבוה.
פריסה עד חמש שנים- לרוב ניתן לפרוס את תשלומי ההלוואה לתקופה של עד חמש שנים, מה שמקל על החזרי תשלומי ההלוואה שיוצאים נמוכים ושניתן לעמוד בהם בכל חודש.
הפחתת דאגות ולחץ- הודות לקבלת ההלוואה אין צורך להיות לחוצים או חרדים מפני העתיד ולא לדאוג. הכסף עוזר לאזן את המצב שבו הייתם ולגרום לכם להתנהל בצורה אחרת ושקולה יותר.
"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."