היהלום הורוד בטבעת אירוסין הוא חלומה של כל אישה והסיבה לכך נובעת מזה שמדובר ביהלום הנדיר ביותר מכל סוגי היהלומים וגם היקר ביותר שקיים, עד כדי כך שרבים שואלים האם הוא קיים באמת ולא נוצר במעבדה? התשובה לכך היא כמובן לא, היהלום הורוד לא נוצר במעבדה, אך תהליך היווצרותו הנדיר במיוחד גורם לו להיות כל כך נחשק וכל כך יקר. נשים רבות מייחלות לקבל תכשיט או טבעת אירוסין משובצת ביהלום זה. במאמר זה תקבלו סקירה על היהלום הורוד, דרך היווצרותו, יהלומים ורודים מפורסמים בעולם וסוגי עיצובים של טבעות אירוסין המשלבות את היהלום המיוחד הזה.

1 צפייה בגלריה
טבעת אירוסין
טבעת אירוסין
טבעת אירוסין
(יח"צ)

איך נוצר היהלום הורוד בטבע?

היהלום הורוד הוא שונה מיהלומים צבעוניים אחרים שנוצרים בעקבות ספיגה של חומרים בצבעים שונים אשר חודרים אל מארג הפחמנים. היווצרותו של היהלום הוורוד נעשית בדרך שונה לגמרי. למעשה צבעו הורוד של היהלום הוא עיוות של מארג הפחמנים ביהלום השקוף המוכר. העיוות נוצר כתוצאה משילוב של לחצים וחום בבטן האדמה על גביש היהלום שגורמים למארג הפחמנים שלו לספוג קרני אור שנראים בגוון ורוד-אדמדמם בצאתו מן המכרה. כיום המכרה שעוסק בכריית יהלומים ורודים נמצא באוסטרליה וממנו מגיעים רוב היהלומים הורודים אשר משובצים בתכשיטים וטבעות אירוסין. היהלומים הורודים הם אינם יהלומים גדולים, למעשה רובם קטנים מאוד, אך בשל נדירותם הם יקרים ומבוקשים. יש מספר מצומצם מאוד של יהלומים ורודים גדולים שנמצאו במכרות שונים בעולם והם משובצים בתכשיטים וטבעות אירוסין מפורסמים מאוד.
היהלומים הורודים הכי מפורסמים:
1. היהלום הורוד "דריה אי נור" בבית המלוכה הבריטי
כאשר מדברים על יהלומים ורודים, אי אפשר לא לדבר על היהלום הורוד הגדול ביותר שנמצא אשר נקרא "דריה אי נור". זהו יהלום ורוד במשקל 186 קראט שנמצא בהודו לפני מאות שנים. בעקבות שליטת הבריטים בהודו, היהלום התגלגל לבית המלוכה הבריטי, שובץ תחילה בנזר של המלכה ויקטוריה, לאחר מכן שובץ מחדש בכתר המלוכה שלה ובשנת 1911 שובץ שוב בכתר מלכותי חדש עבור המלכה מרי. בשנת 1937 היהלום עלה שוב לכותרות כאשר עבר אל המלכה אליזבת וכיום הוא חלק מאוסף התכשיטים המלכותי.
2. היהלום הורוד של שטיינמץ
יהלום שטיינמץ נקרא על שם היהלומן שליטש אותו, תהליך הליטוש ארך כשנתיים. זהו יהלום שהיה מיליוני שנים בבטן האדמה ונמצא במכרה יהלומים באפריקה. משקל היהלום לאחר ליטוש הוא 59.60 קראט, צבעו ורוד עז, הוא חסר פגמים פנימיים וצורתו אובלית. היהלום נמכר בשנת 2007 לראשונה והוצע שוב למכירה בשנת 2013 בשמו החדש פינק סטאר.
3. גראף הורוד
עוד יהלום בצבע ורוד עז, יוקרתי במיוחד הוא היהלום שנקרא ג'ראף הורוד. זהו יהלום 24.78 קראט בחיתוך ברקת והוא נדיר מאוד בשל נתונים אלו. היהלום שייך כיום ללורנס ג'ירף, יהלומן בריטי.
4. טבעת האירוסין של ג'ניפר לופז
בשנת 2003 הציע בן אפלק לג'ניפר לופז נישואים, כחלק מההצעה הוא העניק לה טבעת אירוסין משובצת יהלום ורוד במשקל 6.5 קראט ובעלות של מיליון דולר. השניים לבסוף לא התחתנו ובן אפלק מכר את טבעת האירוסין.
5. טבעת היהלום הורוד של ויקטוריה בקאם
ויקטוריה בקאם ידועה בתור חובבת טבעות אירוסין יוקרתיות וכבר יש לה אוסף די נכבד אשר קיבלה מבעלה, שחקן הכדורגל דיוויד בקאם במשך 19 שנות נישואיהם. אחת מטבעות האירוסין היותר מפורסמות שקיבלה היא טבעת יהלום ורוד גדול שמוקף ביהלומים קטנים מסביבו. שווי טבעת אירוסין זו הוא שני מיליון דולר.

עיצוב טבעות אירוסין עם יהלום ורוד

כמו שכבר הבנתם טבעות אירוסין עם יהלום ורוד הן טבעות אירוסין יוקרתיות מאוד, ניתן לשלב את היהלום הורוד בכל סוגי העיצובים שקיימים. ניתן לראות את היהלום הורוד במיוחד בטבעות אירוסין מסוג וינטאג' או היילו. אם גם אתן רוצות שיבוץ יהלום ורוד בטבעת שלכן, אך חוששות מהמחיר, תוכלו לבחור לכן טבעת עם יהלום ורוד קטן יותר או לחילופין להתרשם מקולקציית טבעות האירוסין שלנו הכוללות גם טבעות אירוסין זולות יותר וגם כאלו יוקרתיות. אצלנו בדיאמור יש מגוון רחב של טבעות אירוסין מסוגים שונים ובניהן גם טבעות אירוסין אשר משובצות יהלום ורוד. תוכלו להתרשם מקולקציית הטבעות שלנו באתר בכתובת: https://www.diamor.co.il.