הובלות בירושלים הן אחד השירותים הנדרשים והחיוניים בעיר. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא העדר האפשרות לבצע אפילו את ההובלה הקטנה ביותר, ליעד הקרוב ביותר, באופן עצמאי. זאת, בגלל תוואי הקרקע ההררי והעדר האפשרות להעביר בצורה נוחה אפילו את המטענים הקלים ביותר.
בשורות הבאות נרחיב את היריעה בתחום ההובלות, תוך התמקדות הובלות בירושלים העיר ובכלל. מה חשוב לדעת לפני שמזמינים את המוביל? כיצד מסכמים את העסקה עם המוביל ומה הדברים שחשוב להדגיש? איך לבצע את ההתארגנות ולדאוג לכך שכל תכולת הדירה, המשרד או העסק יעברו בשלמותם ליעד החדש?

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: Pixabay)

מה חשוב לדעת לפני שמזמינים הובלה

לפני שמזמינים הובלה, הדבר החשוב ביותר הוא לעבור על המטען המיועד להובלה ולבצע דילול שלו. יחידים ומשפחות המתגוררים באותו בית כמה וכמה שנים, צוברים מן הסתם עשרות, ואולי מאות פריטים בלתי נחוצים בעליל. העברה של הפריטים הללו היא, כמובן, ברכה ובטלה וגוזלת זמן יקר. זאת, שלא לדבר על תוספת התשלום שהמובילים עלולים לגבות בם התכולה של הבית או העסק תהיה גדולה מדיי. לא מפתיע יהיה למצוא בין הפריטים צעצועים ישנים, ולעיתים קרובות מקולקלים, שלמעט ערך סנטימנטלי כל שהוא אין בהם שום תועלת. בנוסך אפשר למצוא פריטים אחרים שממש לא נעשה בהם שימוש. מדובר בכלי מטבח, ספרים וציוד משרדי ואפילו ערימות של סרטי וידיאו ישנים. זאת, בזמן שמכשירי הווידיאו עברו מזמן מהעולם. אותו יחס אפשר לנקוט גם לגבי קסטות מוזיקה ישנות, כאשר הטייפרקורדרים הישנים הפכו זה מכבר למוצגים מוזיאוניים. ככלל, ההתקדמות הטכנולוגית המטאורית הפכה גם מוצרים שנרכשו אך לפני שנים ספורות למוצגים ארכיאולוגיים בכל הקשור בטכנולוגיה. מעבר לדירה חדשה מעניק הזדמנות יוצאת מן הכלל להיפטר מעודפי מטען.
לאחר שעוברים על המטען, חשוב לבצע רישום מדויק שלו ומיון על פי המיקום המשוער של המטען בבית החדש. רצוי, אטם אפשר, לבצע רישום מדויק. כך, אפשי לייחס כל פריט לאריזה ספציפית או לארגז שימוספר ויסומן כיאות.

סיכום העסקה עם המוביל

עיון קצר במנועי החיפוש באינטרנט יעלה מספר לא קטן של מובילים. למרות המבחר, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לבחור בעל מקצוע בתחום שעשה עבודה עבור אדם שאתם מכירים. כך, הסיכוי גדול יותר שהעבודה תבוצע כהלכה. דרך נוספת לבחירת המובל היא לבדוק המלצות ברשת – המלצות חיוביות ואזכורים שליליים כאחד.
בשלב הבא, יש לדאוג לכל שהמוביל יגיע אליכם הביתה ויראה בדיוק מה התכולה שהוא עומד להעביר. מוביל שייתן הצעת מחיר להובלה בלי שביקר כלל בבית, הוא חשוד מלכתחילה. הוא יתחיל את העמסת הריהוט, ובשלב כל שהוא עלול לדרוש תוספת בטענה ש"התכולה גדולה מזאת שנאמר לי מלכתחילה". מנגד, מוביל רציני לא רק שיגיע אליכם הביתה, הוא גם יביא לכם ארגזים שישמשו אתכם לאריזת התכולה. השירות הזה הפך למקובל בשנים האחרונות. גם המוביל עצמו מפיק תועלת מכך. זאת, כיון שלפי מספר הארגזים הוא יכול להעריך בצורה מושכלת את גודל התכולה.
השלב האחרון בתהליך הוא סגירת העסקה. רצוי לסגור אותה בצורת הסכם חתום, ורצוי לבדוק שלמוביל יש פוליסת ביטוח למקרה של נזקים חמורים למטען. מוביל שכבר השקיע בכם (ארגזים, הגעה אליכם לדירה), חזקה עליו שיבצע את העבודה בשלמותה. הובלות בירושלים והעברת תכולת דירה בכלל, הן עניין מורכב. חשוב לבחור את בעל המקצוע הנכון, שיעשה עבורכם את ההובלה באופן המוצלח ביותר. עוברים דירה? קראו את המדריך שלנו ותוכלו לחסוך לעצמכם ממון רב ועגמת נפש לא מעטה.