כתב: יובל בנר
אמנם קיימת תחושה שהשגרה כבר לגמרי מעבר לפינה, אך בפועל אין זה כך ותקופת הקורונה עוד רחוקה מלהיות מאחורינו. בכל רגע נתון אנו יכולים להיכנס שוב לבידוד רק שכעת אנו כבר למודי קרבות, מאומני בידוד ויודעים כיצד להתנהל בעולם בו שולט נגיף ה- Covid19, כך שמה שנראה לנו רק לפני כמה חודשים כמופרך לחלוטין – היום הוא כבר חלק מהמציאות היומיומית.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

כדי בכל זאת להעביר ולשרוד את התקופה בדרך הכי מהנה וטובה שאפשר, לפניכם רשימה של כל הדברים שבלעדיהם תקופה זו הייתה הופכת לקשה בהרבה.

WIFI

רובנו מבין ומכיר את חשיבותו הרבה של ה- WIFI בחיינו, אותו העמידה תקופת הקורונה למבחן ארוך טווח במיוחד בכל בית בישראל. בעוד שבינג' על הנטפליקס, שיחות זום וסרטונים לטיקטוק מעמיסים רבות על רשת האינטרנט ברוב שעות היום, רק אלו שהשכילו להתארגן מבעוד מועד על תשתית גבוהה ואיכותית של אינטרנט אלחוטי ביתי צפויים להנות מהשירותים הללו ללא כל הפרעה. אלו שלא לעומת זאת, יאלצו להסתפק בעיגול מסתובב על המסך או לעבור לתשתית טובה יותר. אינטרנט הוא בהחלט מוצר חיוני.

משפחה וחברים

שמירה על קשרים משפחתיים וחברתיים היא חיונית אך בימים אלו של ריחוק חברתי, משמעותה חזקה אף יותר. לאחר שהייה ממושכת לבד בבית, רובנו הבין את חשיבות השיחה היומית עם סבתא, ההורים והחברים אותם לא פגשנו מזה זמן רב, בפרט על רקע געגוע או מחוות קטנות אותם הענקנו האחד לשני.

קולינריה משובחת

עבור רבים, כללה הפעם הראשונה בבידוד בעיקר ארוחות של פסטה תפלה עם שאריות מהמקרר ואילו כעת, החלה השהייה הממושכת בבית להביא לידי ביטוי את כישרונות הבישול והאפייה החבויים בהם. בכל בית תוכלו למצוא בן משפחה אחד או שניים שלמדו לבשל בתקופה מאתגרת זו, וניכר שסגירתן של המסעדות הביאה לתחילתו של עידן חדש של אוכל גורמה ביתי. עם חזרתם של שירותי המשלוחים, שבו להתפנק רבים ממאכליה של התוצרת המקומית, בעיקר מתוך רצון לתמוך בעסקים המקומיים – כי תחושת השליחות בהחלט טעימה יותר.

זום

מאפליקציה אנונימית הפכה זום בין לילה לפופולרית במיוחד. אט אט החלו להשתמש בה רבים למטרות שונות – החל מפגישות עבודה ולימודים וכלה בארוחות חג משפחתיות, ועיקר החיבור מרחוק בוצע דרכה. על אף שאינה מהווה תחליף של ממש לפגישות הפרונטליות, היא לגמרי סייעה לנו לשרוד את התקופה ומכאן שיש להעניק לה את המקום הראוי לה.

בינג'ים

תקופת הקורונה והסגר הביתי היו התירוץ המושלם כדי להגשים את הדבר לו ייחלנו זמן רב – הבינג' הגדול בעולם. משעות הבוקר המוקדמות ועד אלו של הלילה בהן התאפשר לנו לצפות בסדרות שדחינו מזה זמן רב. אז כעת כשברשותכם זמן עודף, תוכלו להשלים את הפערים שצברתם בסדרות שאתם כה אוהבים ואם תישאלו אם ראיתם – תוכלו סוף סוף לענות שכן.

טיקטוק

על אף שאפליקציית ה"טיקטוק" אינה הייתה זקוקה למגפת הקורונה כדי להפוך לגדולה מכולן, הסגר הביתי על מיליוני אנשים ברחבי העולם הפך אותה לפופולרית אף יותר ועורר ברבים מהם את החשק לרקוד, לשיר ולהתלבש כפאשניסטה. כך יצא שלצד אושיות האופנה והמוזיקה הגדולות בעולם, החלו להשתתף גם נערים ונערות רבים בישראל באתגרים השונים ולצלילי השירים המוכרים. אמנם אינה חינוכית במיוחד אך "טיקטוק" בהחלט עזרה לנו להרגיש קצת יותר מחוברים לעולם וגם האחד לשני.

לו"ז יומי

גם בתקופת הסגר היה עלינו לשמור על שגרה בריאה ולמצוא פעילויות חדשות לעסוק בהן. עבור רבים הייתה זו גם הזדמנות לשפר את יכולות הקימה, המשמעת העצמית והחשיבה החיובית וליצור לו"ז חדש שימנע בעיקר רביצה מיותרת על הספה.

ספורט ביתי

עם סגירת מכוני הכושר, החלו מתאמנים רבים לחפש מקומות חלופיים בטוחים ונעימים בהם יוכלו לקיים את אימוני הכושר שלהם, שהעיקריים שבהם היו הסלון הביתי, החניה וחדר המדרגות. אלו אפשרו להם לשרוף קלוריה אחת או שתיים ובעיקר – לשמור על כושר לאורך זמן.

שופינג

עם סגירת המסחר מסין נאלצנו להתמודד עם בעיות לא פשוטות, אך בד בבד גילינו אתרים ומוצרים חדשים שלעולם לא היינו מגלים לולא הקורונה. אתרי האונליין הציעו מוצרים מגוונים בתחומים שונים ולנו בתור צרכנים נותר רק לבחור מה לרכוש בכל עת.

חומרי חיטוי ומסיכות

השימוש במסכות ובחומרי החיטוי בתקופה זו חשוב במיוחד שכן אלו מאפשרים לנו לנהל את חיינו כמעט כרגיל ולהנות מעט מהדברים אליהם כה התגעגענו, ביניהם: עבודה, מפגש חברתי בפאב האהוב וכן עריכת קניות בסופר השכונתי. הקפדה על עטיית מסיכה ושימוש בחומרי החיטוי תבטיח חזרה מהירה יותר לשגרה ובעיקר – שמירה על בריאותינו.
אם כן, תקופות הסגר שהביאה איתה מגפת הקורונה לא היו פשוטות ויתכן והן ילוו אותנו גם בהמשך. כדי לשרוד את התקופה ולהיות ערוכים לכל תרחיש מומלץ לשמור על ההנחיות, לחשוב חיובי, למלא את המקרר ובעיקר – לוודא שברשותכם אינטרנט חזק ומהיר.