המרפסת הפכה להיות החלק בבית שהדיירים בו מקבלים חלקת נוף ואוויר פתוח. כיום רוב הפרוייקטים החדשים בנדלן כוללים מרפסות.
בניינים ישנים יותר שהמרפסות הן סגורות או שאין בהם מרפסת, יכולים לבחון את האפשרות להשביח את הנכס שלהם ולשפר את איכות המגורים שלהם על ידי הוספת מרפסת.

1 צפייה בגלריה
הוספת מרפסות
הוספת מרפסות
הוספת מרפסות
(צילום: משה נועם)

כל בית צריך מרפסת

הוספת מרפסת היא תהליך הדורש היתר בנייה מהרשות המקומית ושיתוף פעולה של השכנים שלכם. אם אתם חושבים להתחיל להניע תהליך של הוספת מרפסות בבניין שלכם, כדאי שתדעו כי אחד הטיעונים המשכנעים ביותר הוא כי מרפסות משביחות את הנכס ומעלות את ערך הדירה בשיעור גבוה.
לאחר מכן, חשוב שתתייעצו עם מומחים בענייני תכנון ובנייה באזורכם. קונסטרוקטור ומהנדס בניין העוסק גם בהגשת היתרי בנייה לקידום ההיתר.

היתר בנייה להוספת מרפסות

ישנן מספר אפשרויות להוספת מרפסות: מרפסות פלדה, מרפסות בטון, מרפסות תלויות. הבחירה תלויה בבדיקה והמלצות מהנדס בניין.
הזמן לקבלת ההיתר תלוי ביעילות הוועדה המקומית לרישוי בנייה בעירכם ובזמן אספקת כל המסמכים הנלווים לבקשת ההיתר. רק לאחר קבלת ההיתר יהיה ניתן להתחיל בבנייה בהתאם לתכנית המוצעת.

בניית מרפסת בודדת

בקשה לבניית מרפסת בודדת לא תאושר בכל בניין. אפשר לבחון את האפשרות לגבי הבניין שלכם במחלקת הרישוי בעירייה. בניית מרפסת בודדת היא פרויקט קצר יחסית, תלוי בשיטת הבנייה שהומלצה על ידי מהנדס הבניין.
חשוב שתדעו שכיום יש רשויות שמתנגדות להוספת מרפסות בודדות. אם אתם רוצים מרפסת בכל מאודכם, מומלץ בכל זאת לגייס מהנדס מבנים שיוכל לסייע בצירוף כל השכנים המהווה יחידה ריכוזית משוכללת אחת לקונסטרוקציה והיתרי בנייה.
נועם הנדסה יחידה ריכוזית לתכנון קונסטרוקציה והיתרי בנייה מעניק ייעוץ לדיירים המעוניינים להשביח את נכסיהם ומלווה אותם מרגע התכנון ועד למתן ההיתר על ידי הרשות המקומית.