'סכין ומזלג'

(המהפך המקורי של 'מיכאלה')
'מיכאלה' - בית המאפה הקטן בקטמון עבר שיפוץ משמעותי ומספק מעכשיו שירותי קייטרינג תחת השם 'סכין ומזלג'.
4 צפייה בגלריה
'סכין ומזלג'. ליין של מגשי אירוח
'סכין ומזלג'. ליין של מגשי אירוח
'סכין ומזלג'. ליין של מגשי אירוח
(צילום: טל פסס)


מה נמצא שם: לחמים מיוחדים (20 שקל), סלטים, פשטידות, פסטות, לזניה ועוד מנות ל־8-2 סועדים (מחירים משתנים של 110-42 שקל). בחודשיים האחרונים הכשירו במקום ליין של מגשי אירוח של כריכים/קישים/בורקסים ופלטות ממרחים, בדומה למנות המוגשות בקפה. כמו כן ניתן להשיג במקום קינוחים של מוס שוקולד, טירמיסו וגבינה פרורים. המחיר: 190 שקל ל־20 מנות.
איפה זה: רחוב השיירות 20

'מאמא פרנה'

(המתכונים של סבתא אידה ז"ל)
בלב השוק נפתח לאחרונה פופ־אפ חדש בשם ׳מאמא פרנה׳ - דוכן אוכל על טהרת המאכלים המרוקאיים הביתיים. מאחורי הפופ־אפ עומדים תאיר גרתי ואמרי משהֿ, בעלי ׳חלאתי׳, שגם הוא פועל בשוק. כל המאכלים הם מהמתכונים שיצרה והכינה אידה ז״ל, סבתו של אמרי.
4 צפייה בגלריה
סיר של פרנה
סיר של פרנה
סיר של פרנה
(צילום: דוד מויאל)

מה נמצא שם: קציצות דגים, בשר ראש, מוח, שקדי עגל וקציצות בשר. מתוך התפריט ניתן לבחור שלוש מנות, והן המוגשות בתוך פרנות חמות ובמחיר של 55 שקל לאחת. תאיר ואמרי: ״זו מחווה לסבתא אידה ז״ל, שאחרי שנפטרה המשפחה החליטה לאגד את המתכונים שלה לספר".
איפה זה: רחוב האגוז 10, שוק מחנה יהודה

'בלאק איירון'

וואגיו סטייק בר
ברחוב אגריפס פינת בית יעקב פועלת מסעדת בשרים כשרה בשם 'בלאק איירון'. הייחוד שלה הוא מאכלים על טהרת ה'וואגיו'.
מה נמצא שם: נתחי בשר משובחים כגון פלאט איירון, שנמכר עבור 124 שקל ל־200 גרם, הסינטה (162 שקל ל־ 200 גרם), וגם משהו יותר מיינסטרים כמו הפריים ריב (58 שקל ל־100 גרם). לצד הנתחים מוגש תפריט שכולל לדוגמה לחם מחמצת עם חמאת וואגיו (מוגש לכל שולחן ללא תשלום) או מח עצם צלוי עם בצל מקורמל (42 שקל) ועוד. לצד האוכל מוגשים קוקטיילים מיוחדים ובר יינות עשיר.
איפה זה: אגריפס 80 (בצמוד למחנה ASADA).
4 צפייה בגלריה
סטייקים א-לה 'בלק איירון'
סטייקים א-לה 'בלק איירון'
סטייקים א-לה 'בלק איירון'
(צילום: אסף קרלה)

'מלכה'

(אוכל לשבת בלב הגן)
בלובי הגן הטכנולוגי במלחה נפתח מתחם אוכל מיוחד לשבת: 'מלכה גריל ותבשיל', שמציע כ־200 מנות אוכל שונות לשבת. 'מלכה' פותחת את שעריה בכל שישי בשעה 07:30 בבוקר. במקביל, יש גם אתר אינטרנט שממנו אפשר להזמין אוכל מוכן גם בשאר ימי השבוע ולקיים אירועים קטנים אחר הצהריים.
4 צפייה בגלריה
תבשיל דגים של 'מלכה'
תבשיל דגים של 'מלכה'
תבשיל דגים של 'מלכה'
(צילום: יאיר גלאזר)
"דודה מלכה היתה אלופת המוסקה, והחלטנו להכניס כמובן את מנת החציל האגדית לתפריט המקום", אומר הבעלים מאור נחמיה. "הכנסנו לתפריט גם את קציצות הבקר של מלכה וגם את ה'יאפרח', שמגולגל בעבודת יד".
מה נמצא שם: בשר, דגים, תבשילים וסלטים. עבור 19 שקל תקבלו שתי מנות מוסקה ביתית. תבשילי הדגים, הסלטים השונים ושלל מאכלי עדות נמכרים לפי 12 עד 18 שקל למאה גרם. את 'קציצות הבקר של מלכה' תקבלו לפי 8.9 שקלים למאה גרם, וליין המטוגנים (כגון סיגרים, בלינצ'סים וקובה) נמכרים לפי 6.9 עד 8.6 שקלים למאה גרם.
איפה זה? אגודת הספורט הפועל 1, הגן הטכנולוגי