כבר תקופה ארוכה שאנחנו עדים לשינויים בתחום הקולינרי במתחם התחנה הראשונה. אך בזמן שנרשמת נסיגה מצד המסעדות הפועלות שם בשבת ('לנדוור' שעברה לסניף כשר ברחביה, 'אדום') קבלו אחת חדשה, איטלקייה חצופה ולא כשרה בשם 'ג'וזפינה'.
2 צפייה בגלריה
שף נדב כהן, ג'וזפינה
שף נדב כהן, ג'וזפינה
שף נדב כהן, ג'וזפינה
(צילום: דור מויאל)

היא ממוקמת במשכנה לשעבר של 'אדום' ונותנים בה כבוד גדול לחומרי הגלם האיטלקיים, ולפירות ים טריים. מי שאמון על התפריט, הוא שף נדב כהן שחזר ארצה לפני שש שנים עם רזומה של שתי מסעדות איטלקיות בלונדון שהיו בבעלותו ועוד מסעדה בטנריף.
מאז ששב ארצה, כהן עסק בעיקר בייעוץ קולינרי למסעדות, עד שלאחרונה גמלה בו ההחלטה לפתוח פה את ג'וזפינה. "מי לא אוהב להתנחם בקערת ספגטי בולונז, עם יין טוב ואוכל שנעשה באהבה", מסביר כהן, "היופי בירושלים הוא שיש לנו כאן אנשים מגוונים ואני מאמין שיש מקום לכולם".

2 צפייה בגלריה
מסעדת ג'וזפינה
מסעדת ג'וזפינה
מסעדת ג'וזפינה
(צילום: דור מויאל)

מה נאכל: כיאה לאיטלקית אותנטית, התפריט מורכב מחומרי גלם מוקפדים ביותר. בראשונות נפגוש פוקצ׳ה מוגשת עם מטבל, קלמרי מטוגן עם רוטב טרטר, ברוסקטת עגבניות, בזיליקום ושום; שרימפס בחמאה, יין לבן ועגבניות; רוסטביף סינטה, סלסה ורדה, מולים ברוטב של עגבניות שום, חריף מוגש עם טוסט.
בגזרת הסלטים, החסה מככבת: סלט קיסר, חסה צבעונית, עלי רוקט ועוד. הפסטות בעבודת יד מוגשות ברטבים ותוספות דוגמת ספגטי בולונז, ספגטי גמברי (שרימפס), פנה ארביאטה, פנה רוזה עם עוף, טליאטלה פירות ים ואפילו לזניה בשרית עם מוצרלה, עגבניות ופרמז'ן.
בעיקריות נמצא סטייק סינטה, פילה סלמון, פלטת דגים שכוללת גם פירות ים, ו'מילנסה'.

קראו גם:

מה עוד: המסעדה במתכונת 'פופ־אפ' תפעל משני עד שישי מ־17:00 עד חצות, ובשבת החל מהשעה 12:00. במקום יש בר שמגיש קוקטיילים איטלקיים כמו אפרול שפיץ, פרוסקו ובגזרת היין יוגשו רק יינות איטלקיים שנבחרו בקפידה כמו למשל הפלנגינה המוכרת ברחבי איטליה.
שימו בוויז: מתחם התחנה, רחוב דוד רמז 4.