'מחניודה' | קלמרי ובוואריה מרמלה
קבוצת ה'מחנה' של אסף גרניט ושותפיו מאחדת חמש מסעדות הממוקמות בבית יעקב בשוק מחנה יהודה. תקופת הקורונה לא השאירה גם את החבר'ה האלה פתוחים ולקראת הסגר השני היה נסיון להתחיל לעשות טייק אווי שהסתדר רק ב־'GG קובלה' שעובדת על כריכים מיוחדים. אט אט עם ההקלות נפתחה גם ה'צמח' כמעדנייה ממנה ניתן היה לקחת בטייק אווי לבית או לפינת הרחוב. השבוע יצאה הבשורה ששימחה לא מעט מכורים: 'מחניודה' תעשה גם היא טייק אווי ויש עוד צ'ופר.
4 צפייה בגלריה
מחניודה. הבשר המפורק בשקשוקית בתוך קופסה
מחניודה. הבשר המפורק בשקשוקית בתוך קופסה
מחניודה. הבשר המפורק בשקשוקית בתוך קופסה
(צילום: איציק רוחם)
"העם דרש מחניודה" אומר איציק רוחם, "אין ולא היה מנוס אלא לנסות ולמצוא דרך. מצאנו בסוף". אז לכל מי שהתגעגע לפולנטה המיתולוגית, או לבשר המפורק בשקשוקית של אורי נבון הנה כמה טעימות מהתפריט: קלמרי מטוגן, איולי עמבה וליים (66 שקל), סלט פטוש (53 שקל), פולנטה, ראגו של פטריות, פרמז'ן וכמהין (58 שקל), ריזוטו פטריות, פורצ'יני ופאמגאנו (74 שקל), פרנה שקדי עגל (64 שקל), לברק מעמקים (92 שקל) וסינייה קציצות דגים (86 שקל). החבר'ה לא פסחו גם על הקינוחים והוציאו מהדורה מיוחדת של בוואריה מרמלה, קברמל טופי ושקדים (33 שקל), ניו יורק צ'יז קייק (36 שקל) ומלבי של 'צמח' (22 שקל).
ושאלתם מה הצ'ופר? אז לכל זה תוסיפו שאת ההזמנות ל'מחניודה' ניתן יהיה להזמין כל השבוע ראשון עד שבת מהשעה 12:00-22:00 וזאת בניגוד למה שהיה עד היום שהמסעדות של הקבוצה היו סגורות בסופי שבוע. כרגע המשלוחים יהיו רק בירושלים בתקווה שכותרת התפריט של המחניודה אכן תתגשם: "בחסות הקורונה ימח שמה וזכרה לעולם ועד".
'מחניודה' בית יעקב 10 להזמנות: 0545942020 וכן 0549182760
'ואלרו' | לשים סטייק בקופסה
מסעדת 'ואלרו' ידועה בעיקר בערבי המוזיקה היוונית ובקבלות השבת שלה. לכן כבר בגל הראשון היה ברור שחייבים לקחת מהתפריט את המנות שניתן לשלוח ללקוחות. אבל בתחילת הסגר השני, הבעלים אתי וירון ישפה, הבינו שצריך שינוי, הכולל בניית תפריט שלם של ארוחות שנשלחות לבית בשלמותן. בני הזוג מסבירים: "הרצון שלנו היה להמשיך לעבוד ולתת לקהל שלנו את האפשרות להמשיך ולהנות מהאוכל הביאו אותנו לחשוב שאפשר לשים סטייק בקופסא ולא יקרה לו כלום. אנחנו שמחים שהצלחנו, זה לא מובן מאליו".
4 צפייה בגלריה
ואלרו. חלת הבית עם טחינה שחורה
ואלרו. חלת הבית עם טחינה שחורה
ואלרו. חלת הבית עם טחינה שחורה
(צילום: פרטי)
במסגרת התפריט המעודכן חלק מהבשרים נמכרים ככריכים, כמו למשל ביס עראייס, טחינה עמבה וסלסה של ירקות שרופים (39 שקל), קריספי צ'יקן בלחמניית המבורגר עם ירקות טריים (48 שקל), המבורגר וואגיו עם ירקות טריים, איולי נענע הדרים וקריספי בצל (64 שקל), "חלת ואלרו" עם טחינה שחורה, סלסה של ירקות שרופים, קריספי בצל ועלים ארומטיים אסאדו מפורק בבישול ארוך מזוגג ברוטב ברביקיו ביתי (49 שקל)ושווארמה של דגים בתערובת 12 תבלינים (52 שקל). בנוסף, אפשר להזמין נתחי בשר לפי משקל. הם נשלחים עם התבלינים והרטבים הנדרשים, ואז לשחזר בבית את הטעם המוכר מהמסעדה. אפילו את קוקטיילי הבית של ואלרו ניתן להזמין עד אליכם, ולכם נותר רק לקרר.
'ואלרו', אגריפס 80 להזמנות: 02-5465650‬‬
'צ'אקרה' | כבד וקראק פאי
מאז הסגר הראשון, ב'צאקרה', במסעדה של השף ערן פרץ לא היו אורחים וסועדים, למעט שני חודשים בקיץ, שגם בהם היו מגבלות חמורות. במשך חודשים ארוכים העובדים היו בחל"ת, עד שפרץ הבין שהוא צריך ליצור תפריט טייק אווי שיוכל לשמור על השם הטוב והרמה של אחת המסעדות הפופולריות בעיר. "יש מנות בסיסיות שמתאימות להיות בתפריט ויש כאלה שלא", הסביר השבוע, "התגעגענו ולמרות החיסון אנחנו מבינים שיקח עוד זמן. לא יכולנו כבר להישאר אדישים לרצון של האנשים וללקוחות שלנו אז עשינו חושבים, התאמנו אריזות והצלחנו למצוא תפריט מתאים. מה שלא ויתרנו עליו זה זה הרצון לתת אווירה, שזה הקסם של המקום. לכן אפשר להזמין עם האוכל גם יין, פרחים ואפילו מפה".
4 צפייה בגלריה
השף פרץ
השף פרץ
השף פרץ
(צילום: שלו שלום )
בתפריט המשלוחים ניתן למצוא את מנות הדגל של המסעדה כמו הכרובית, שום לימון וטחינה (48 שקל), לבבות חסה קיסר קרוטונים ופרמז'ן (64 שקל) ברבוניות קטנות ומטוגנות (98 שקל), קציצות דגים חריפות (128 שקל), סטייק וצ'יפס ורוטב שמנת (148 שקל) ואפילו ניוקי בעבודת יד חמאת עגבניות ושרימפס (144 שקל). לכל מנות האוכל ניתן להוסיף 'לחם טלר' ומטבלים (28 שקל), סלטים שונים ובהם כבד קצוץ או איקרה (30 שקל) טחינה (15 שקל), פלפלים קלויים, צזיקי יווני (28 שקל) ועוד. מדור הקינוחים ניתן למצוא בין השאר כדור שוקולד, טירימיסו ו'קראק פאי' (עוגה פריכה ומתוקה במיוחד, שקיבלה את שמה בשל שפע הסוכר הממכר שהיא מכילה).
4 צפייה בגלריה
ואלרו. חלת הבית עם טחינה שחורה
ואלרו. חלת הבית עם טחינה שחורה
ואלרו. חלת הבית עם טחינה שחורה
(צילום: פרטי)
את ארוחות השף המיוחדות ניתן להזמין בימי רביעי –שבת כולל. התפריט קבוע אבל בחשבונות של המסעדה ברשתות החברתיות יעדכנו על חידושים ומנות מיוחדות.
צ'אקרה, קינג ג'ורג' 41, להזמנות 02-6252733 ובוואטס אפ 0528880058