אחרי שנתיים של קורונה, ימק"א הבינלאומית ירושלים מחדשת את אירועי הכריסטמס ופותחת אותם לקהל הרחב והפעם לא בזום. בין האירועים שיתקיימו: טקס הדלקת עץ חג המולד, שוק הכריסטמס וקונצרט ערב חג המולד.
2 צפייה בגלריה
הדלקת עץ האשוח
הדלקת עץ האשוח
הדלקת עץ האשוח
(צילום: Jerusalem International YMCA)

טקס הדלקת עץ הכריסטמס וחשיפת תאורת המגדל

על פי המסורת, טקס הדלקת אורות עץ חג המולד של ימקא נערך מדי שנה ב - ״First Advent Sunday״, היום הראשון של עונת הציפייה (Advent) שהיא העונה החגיגית שלפני חג המולד. תקופת הציפייה מתחילה ביום ראשון הרביעי שלפני חג המולד ונמשכת עד ערב החג עצמו. לפני הטקס יוכל הקהל להנות ממאכלים ומשקאות בניחוח החג. במהלך הטקס תופיע תזמורת הנוער של ימקא, פרופ' גדי שפלר ינגן בפעמוני המגדל, סנטה קלאוס יבקר את הקהל ותישא דברים מנכ״לית ימקא הגברת רנא פאהום. הטקס יסתיים בספירה לאחורה ובהדלקת אורות חג המולד של עץ האשוח ושל מגדל ימקא. עץ הכריסטמס יוצב בחצר של ימקא עד אמצע ינואר 2022.
יום ראשון, 28 בנובמבר 2021 בשעה 18:30 — הכניסה חופשית

שוק הכריסטמס של ימקא

כמקובל באירופה, המרקט נערך בכמה אוהלים מחוממים עמוסים בדוכנים של ערמונים חמים, יין חם, קוקטליי כריסטמס, יינות, גבינות ושוקולדים, מאפים מסורתיים, עוגיות כריסטמס, דברי מתיקה ועוד. באוהל נוסף ימכרו בעשרות דוכנים, מוצרי כריסטמס מקוריים עבודות יד של בעלי מלאכה ממזרח ירושלים, עצי אשוח קטנים, כובעי סנטה, פסלי איילים, נרות, סבונים משמן זית, ועוד. את האווירה ישלימו שחקנים בדמותו של סנטה קלאוס, שיסתובבו ברחבי הפסטיבל, לצלילי נגינת פעמוני המגדל, כאשר מכונת שלג תמטיר שלג על עץ האשוח.
חמישי, שישי, שבת 2-3-4 בדצמבר 2021 — הכניסה חופשית
11:00 בבוקר עד 22:00 בלילה (בשישי עד 19:00)
(שוק הכריסטמס של ימק"א. צילום: באדיבות ימק"א ירושלים)

הקונצרט המסורתי בערב חג המולד

הקונצרט המסורתי יערך כמדי שנה באודיטוריום ההיסטורי והקדום של ימקא. יקחו בו חלק עשרות זמרים וזמרות ויבוצעו בו שירי ומזמורי חג המולד המסורתיים ועוד. מחוץ לאודיטוריום ולפני הקונצרט, ייערך מופע פעמוני המגדל של ימקא בנגינה של פרופ‘ גבי שפלר.
2 צפייה בגלריה
הדלקת עץ האשוח
הדלקת עץ האשוח
הדלקת עץ האשוח
(צילום: Jerusalem International YMCA)
שישי, 24 בדצמבר 2021 — הכניסה בתשלום, 19:30
מנכ"לית ימק"א, רנא פאהום: "אנחנו מאוד מתרגשים לקראת החגיגות השנה ומצפים לפגוש את הציבור הרחב והחברים של ימקא, שכל כך התגעגענו אליהם במהלך השנתיים האחרונות. עברה עלינו ועל העולם תקופה קשה ואנחנו בהחלט מתכוונים לשמח את העיר וכל תושביה: נוצרים, מוסלמים, ויהודים ובני כל הדתות כאחד. אני מזמינה את כולם להצטרף אלינו לחגיגות ולהזדהות עם 'המסר הימקאי' החשוב, המאחד את האנשים המאמינים בחיים משותפים, סולידריות והפצת הטוב".