ירושלים תנסה לשמור על שגרה מוגבלת של חול המועד סוכות בצל המלחמה המתמשכת בעזה ובצפון. שורה של אירועים צפויים בעיר בימים הקרובים, הנה רשימה של חלק מהם. תבלו.
6 צפייה בגלריה
עפיפוניאדה במוזיאון ישראל
עפיפוניאדה במוזיאון ישראל
עפיפוניאדה במוזיאון ישראל
( צילום: אלי פוזנר)

התערוכה יש אינסוף

הזדמנות אחרונה לראות את התערוכה המדוברת INFINITY, שמשלבת מיצבי אור ומוסיקה אינטראקטיביים המטשטשים את הגבולות בין המציאות לעולם הדיגיטלי. מסע שבו אור, מוזיקה ותנועה מתמזגים ליצירה מהפנטת. התערוכה מציעה גישה חדשנית לתרבות ולאומנות ומשלבת פיסול, תאורה ואפקטים ויזואליים מיוחדים. מדובר בחלל של 1800 מ”ר שהוקם במיוחד, המחולק ל-8 מתחמים כאשר בכל מתחם חוויה אחרת, דמויות מרהיבות, צבעים וצלילים. מתחם הארנה, עד סוף אוקטובר. מחיר מלא: 114 שקל. תשלום מגיל 3.


6 צפייה בגלריה
מתחם הקרח בירושלים
מתחם הקרח בירושלים
החלקה על הקרח בירושלים
( צילום: ארנון בוסאני)


סיורים מוזיקליים

מסע מוזיקלי אינטראקטיבי חוצה יבשות של צלילים וכלי נגינה שנאספו מכל רחבי העולם בחללי המוזיאון: נגינה חיה בשיתוף הקהל, סיור בתצוגה המוזיקלית הגדולה והמרהיבה בארץ, חווית מולטימדיה בכל תחנה. במוזיאון תצוגה של כ-300 כלי נגינה עתיקים המתעוררת לחיים בסיורים הייחודיים עם ניגונים חיים של צלילי העבר. סיורי טאבלט עצמאיים וסיורים מודרכים, סיור וירטואלי בבית המקדש בעזרת משקפי מציאות מדומה חדישים. מתי? חוה"מ סוכות 16-22.10.2024 א'-ה '9:30 – 20:00 שישי 9:30 – 13:30 (שבת וחג סגור). עלות? 60 שקלים, אזרח ותיק/ילד מגיל 5 ומעלה - 45 שקלים, סטודנט 40 שקלים וחייל 32 שקלים. איפה? מוזיאון המוזיקה העברי - יואל משה סולומון 10 נחלת שבעה, ירושלים.

6 צפייה בגלריה
מוזיאון המוזיקה העברי
מוזיאון המוזיקה העברי
מוזיאון המוזיקה העברי
(צילום: רמי כהן )

לשבור את הקרח


לאור ההצלחה הגדולה בקיץ, JERUSALEM ON ICE - מתחם ההחלקה על הקרח של ירושלים יפעל לאורך חול המועד, בקומפלקס מושקע ומיוחד, המתפרס על פני כ-1,000 מ"ר ומציע חוויה אטרקטיבית לכל המשפחה. מתחם התחנה הראשונה, חול המועד כולל ערבי חג. מחיר רגיל: 65 שקל , בעלי כרטיס ירושלמי 45 שקל. ועוד משהו: מומלץ להגיע למתחם עם ביגוד חם וגרביים

6 צפייה בגלריה
פוף סיפור
פוף סיפור
פוף סיפור
(צילום: הספרייה הלאומית)


העפיפוניאדה

מוזיאון ישראל בירושלים יערוך השנה מספר פעילויות לכל המשפחה במהלך חול המועד סוכות. הפעילויות השנה יכללו את פסטיבל "העפיפוניאדה" ובו מרחב יצירה חווייתי, הרכבת עפיפונים וקישוטם, הפרחה משותפת של העפיפונים בגן האמנות של המוזיאון ועוד. במקביל, יתקיימו סיורים מודרכים באגפי המוזיאון וגם סדנת מיחזור מיוחדת להכנת קישוטים לסוכה. איפה: מוזיאון ישראל. מתי: 21-22 באוקטובר. כמה: סדנת קישוטי סוכות לחג, מומלץ מגיל 4, 25 שקל לילד. ועוד משהו: סיורים לכל המשפחה, ללא תוספת תשלום, על בסיס מקום פנוי ברישום מראש.

מלאכות קדומות בחווה

לחוות את החיים של תושבי ירושלים לפני אלפי שנים: קליעת סלים, הכנת בשמים, הכנת פיתות, דבוראות, בית בד, קדרות, נפחות - כל אלה ועוד בפעילות בטבע בתוך העיר לצד מפל מרשים. בנוסף אתם מוזמנים לבקר גם בגשר התלוי הארוך ביותר בארץ הנמצא בסמוך איפה: החווה בגיא (מתחת לסינמטק). מתי: 20-22 באוקטובר. כמה: 30 שקל. מגיל 5 ומעלה.

פּוּף סִפּוּר

כריות הענק בהשראת סיפורי ילדים חוזרות לחמישה ימי פעילות במהלך חופשת סוכות. תשעה מעצבים, תשעה פופים ותשעה סיפורים מוכרים ואהובים, יתערבבו יחדיו לחגיגה צבעונית של טקסט וטקסטיל שבכולם מותר וגם כדאי לגעת, לטפס ולהתכרבל. במהלך הפעילות, האורכת כשעתיים, יוכלו הילדים גם לשוטט בין כריות הענק המעוצבות בהשראת סיפורים ואגדות, להשתתף בהצגת תיאטרון וגם ליצור ולעצב לעצמם פוף-כרית אישית. איפה: הספריה הלאומית. מתי: 20-22.10. כמה: 45 שקל לילד מעל גיל 5. ועוד משהו: מחיר מיוחד למפונים, אנשי מילואים וכוחות הביטחון בהצגת תעודה מתאימה.


6 צפייה בגלריה
הספרייה הלאומית
הספרייה הלאומית
הספרייה הלאומית
(צילום: שלו שלום)

מזלדה ועד עמיחי

3 ימים בסוכת השלום של בית הקונפדרציה עם מיטב השירה העברית והעולמית, בניהולו האמנותי של המשורר בנימין שבילי: זלדה והשירה המיסטית הנשית, מזמורי "תהילים", הנזיר המסתורי שותא רוסתוילי ועוד. מופע הסיום של הפסטיבל יוקדש למשורר יהודה עמיחי במלאות מאה שנים להולדתו. איפה: בית הקונפדרציה. מתי: 20-22 באוקטובר. כמה: 25-30 שקל.

סיפור של גיבורות

בימים אלו מוצגת במקום התערוכה המרגשת "מחושך לאור", שבמרכזה עדותן של נשים אמיצות ששרדו את אירועי ה- 7/10 . אוצר התערוכה הוא מלכי שם טוב, אביו של עומר שעדיין חטוף בעזה. 35 נשים לוקחות חלק במיצג. חלקן ניצולות ממסיבת הנובה, אמהות לחטופים, אחרות לקחו חלק בפעולות חילוץ והצלה או נמנו על הפרמדיקיות וצוותי הרפואה שטיפלו בפצועים ועסקו בזיהויי הגופות שהגיעו למחנה שורה ולאבו כביר ועוד. איפה: מוזיאון הסובלנות. מתי: 20-22.10. כמה: 40 שקל, 30 לבעלי הנחות.

לייב בסוכה

"אהבה ספרדית - גיטרה, שירה, ריקוד פלמנקו", פסטיבל ״תיאטרון בבית״, מופע יחיד של אסנת שיר-וישינסקי ועוד שלל מופעים מחכים למבקרים בבית הקפה והתרבות במרכז העיר. איפה: נוקטורנו לייב. מתי: 19.10, 21.10, 22.10. כמה: 85-100 שקל

ירושלים של מעלה ומטה

העיר העתיקה מושכת אליה רבבות מבקרים לברכת הכהנים, אבל לא רק. הרפתקה לכל המשפחה, בין ההיסטוריה לבין מיצג אורקולי חדיש, בין קודש לחול. סיור מרהיב הכולל מבט ממרומי חומות העיר, סיור על גג שער יפו, העובר גבוה מעל גגות העיר, ומבט על ירושלים של מטה - אל השער הקדום והנסתר של העיר העתיקה. איפה: חומות ירושלים. מתי: 20-22.10. כמה: 45-55 שקל. ועוד משהו: מגיל 7 ומעלה. הסיור אינו מתאים לעגלות ומומלץ להצטייד בנעליים נוחות, מים וכובע.

סנפלינג בעיר העתיקה

מי אמר שאפשר רק ללכת על החומות אם יש גם הזדמנות נדירה לגלוש עליהן? איפה: טיילת החומות בעיר העתיקה. מתי: 20-22.10. כמה: 40 שקל. ועוד משהו: מגיל 9, יש להצטייד בנעלים סגורות.

ניפגש בכיכר

הפרויקט של רביבו, איציק קלה, סדנת תיפוף ועוד שלל אמנים ופעילויות יתארחו בסוכה הגדולה בעולם - סוכת ראש העיר ירושלים. מתי: לאורך כל חוה"מ סוכות. איפה: כיכר ספרא

6 צפייה בגלריה
צעדת ירושלים
צעדת ירושלים
צעדת ירושלים
(צילום: אוהד צויגנברג)

צועדים קדימה בתקווה

צעדת ירושלים ה-69 תתקיים תחת הכותרת "ישראל צועדת יחד". צעדות הבוקר יחלו בשעה 7:00 ויתקיימו ב-3 מסלולים, למיטיבי לכת וגם למשפחות. בצעדות השונות יצעדו גם קהילות רבות, תושבי העיר ולוחמי החטיבה הירושלמית ובני משפחותיהם. לאורך המסלול יוצבו הרכבים מוזיקליים ונקודות פעילות שונות ברוח התקופה. בסיום צעדות הבוקר ייפתח בגן סאקר מתחם פעילויות, שכולו כחול-לבן בצבעיו ובתכניו. מתי: 21.10. איפה: בדרכים העולות לירושלים, ועד גן סאקר.


חגיגות הסהרנה

האירוע המסורתי של יוצאי כורדיסטאן בישראל יכלול מפגש ופעילויות למשפחות, הופעות של אומני העדה, מעמדי תפילות ופיוטים מסורתיים. מתי: 21.10. איפה: מתחם התחנה הראשונה.

ירוק מסביב

סיורים ופעילויות להיכרות עם אתרי הטבע העירוני, שעת סיפור בספריות קהילתיות, סדנת תיקון אופניים, סדנאות הכנת והחלפת ייחורים, שוק קהילתי של הצלת מזון ועוד עשרות אירועים במגוון מוקדים ברחבי ירושלים, במסגרת פסטיבל הקיימות - הפקה משותפת של קרן ירושלים ירוקה (ע"ר) ועירית ירושלים בשיתוף שדולת ירושלים בת קיימא. איפה: ברחבי העיר. מתי: 21.23-10
פורסם לראשונה: 18:50, 19.10.24