למרות ההפגנות, החסימות, המלחמה והמצב הכללי, נראה שרחוב עזה נמצא בשיא שלו, כזה שלא זכור כבר שנים, עם עוד ועוד מקומות בילוי איכותיים שנפתחים בו. עכשיו מצטרף לנבחרת ג׳וש – בר שכונתי חדש שפשוט יהיה בר, קלאסי, בלי גימיקים, פשוטו כמשמעו.
3 צפייה בגלריה
ג׳וש
ג׳וש
ג׳וש
(צילום: ג׳וש מיני בר)
3 צפייה בגלריה
ג׳וש
ג׳וש
ג׳וש
(צילום: ג׳וש מיני בר)

הגו׳ש, הוא האח הקטן של קפה יהושע שנמצא מהעבר השני של הכביש, מוסד אייקוני לכשעצמו שמהווה סמל לירושלים הפלורליסטית, השפויה והחופשית. שלושת הבעלים אודי, ירון ויאיר, שותפים לדרך כבר כמעט שני עשורים. רק לפני חודשים בודדים הם פתחו יחד עם החברים של פיצה ״פלורה״ את ״קפה בית העם״ בבצלאל, מקום ייחודי שמחבר בין חילונים לדתיים. עכשיו כאמור, הם צוללים גם לחיי הלילה הירושלמים, עם הג׳וש, סוג של ״mini-me" של קפה יהושע.
״זיהינו שיש צורך וביקוש, אז עשינו את הדבר הכי פשוט – פתחנו בר״, מספר אודי. ״ולמה גם בשבת? כי אנחנו מבינים שיש אנשים שמחפשים לשבת בבר בשבת, זה הכל, אין פה שום הצהרה או כוונה אחרת״. הג׳וש, הוא בר באסכולה הישנה, ״פשוט בר לבוא לשתות בו״ מגדירים השותפים. ״חיפשנו משהו שיהיה ליד ספינת האם, קפה יהושע״.
ג׳וש מתמקם ממש מעבר לכביש, בקו אווירי אלכסוני לקפה יהושע, איפה ששכן עד לא מזמן בר ה״ראש״ שנסגר. גרם מדרגות קטן יוביל אתכם אל מתחת לגובה הרחוב למקום קטן ואינטימי ששופץ מהיסוד. הג׳וש מעוצב באווירת לייט נייט בר של ברזל, בטון ועץ.

3 צפייה בגלריה
קפה יהושע. ירושלים השפויה
קפה יהושע. ירושלים השפויה
קפה יהושע. ירושלים השפויה
(צילום: קפה יהושע)
אז מה יש בג׳וש? ״בירה, יין, קוקטיילים. אנחנו מזמינים לכאן את כולם – סטודנטים, סטודנטיות, תושבי ותושבות השכונה וכל מי שבא לו דרינק. תהיה פה אווירה שמחה עם תיקלוטים ואמנות שתוצג על הקירות״.
טירוף מה שקורה ברחוב עזה בשנה האחרונה, מה אתם אומרים על זה? ״הרחוב פורח אך מלא טרלול – מצד אחד יש פה הפגנות שאנחנו תומכים בהן ב-100 אחוז, מצד שני העסקים מושפעים מזה וגם אנחנו כמובן. אז אנחנו סוג של תמיד נמצאים בין הפטיש לסדן. אנשים שותים פה בירה ואוכלים בזמן שמהצד השני של החלון יש סוסים ומכתזיות״.
אז למה לפתוח עסק חדש דווקא כאן ועוד בזמן מלחמה? ״כי המצב הזה מוכרח להסתיים. אף אחד מאיתנו לא רוצה לחיות על חרב כל חייו. בשנים האחרונות רחוב עזה ב׳פיק׳ ואנחנו כאן להמשיך את זה. הלוואי ויפתחו עוד ועוד מקומות״.
בתפריט של הג׳וש תמצאו מגוון של בירות מקומיות לצד כאלו מחו״ל (מכבי, קורונה, שפירא, מורטי, האטצ׳, וסטרונגבאו), קוקטיילים ושורה ארוכה של יינות, הכל במחירים עממיים. מי שיבוא רעב, יוכל להזמין מנות צד עם הדרינקים.
ג׳וש | עזה 26 | כל השבוע, 7 בערב עד 3 לפנות בוקר | אינסטגרם: @joshminibar