בילוי קרוב לבית: רגע לפני שאתם מצטרפים לפקקים של אוגוסט בדרך לצפון או לאילת: כתבי mynet ו"ידיעות ירושלים" בדקו עבורכם אפשרויות לבילוי עם המשפחה קרוב לבית.

ויהי אור


מה: "הסיור המואר" - המסע בין אתרי תיירות מפורסמים בעיר חוזר. לאורך שעתיים, נוסעים באוטובוס ומקבלים הסברים ממורת דרך מוסמכת, על מקומות מוכרים ובהם טחנת הרוח במשכנות שאננים, מלון המלך דוד, בניין ימק״א, מזרקת נבל דוד, מזרקת כיכר צרפת, מוזיאון ישראל והיכל הספר, משכן הכנסת, גשר המיתרים, אכסניית סרגיי, כנסיית השילוש הקדוש, נוטרדאם דה ג׳רוסלם, כנסיית סן סלבדור, השער החדש, שער שכם, אוגוסטה ויקטוריה, מרינה מגדלנה, כנסיית העלייה לשמיים, יד אבשלום הר הזיתים, העופל, שער האשפות, תעלת הקשר בהר ציון, מגדל דוד. בשני אתרים גם יורדים לחלץ עצמות ולהתרשם מקרוב (חצר סרגיי ותצפית הר הזיתים, כולל מאבטח חמוש שמלווה את הנסיעה).

6 צפייה בגלריה
הסיור המאור, ימקא
הסיור המאור, ימקא
הסיור המאור, ימקא
(צילום: יצחק טסלר)

מי: היינו שניים, אחד שעובד בעיר ומכיר אותה היטב ותיירת שפחות מודעת לכל ההיסטוריה של עיר הקודש. למרבה ההפתעה, גם מי שהכיר את העיר, למד בסיור הזה דברים חדשים. למשל - מדוע ירושלים הקדומה התפתחה מערבה, צפונה ודרומה, אבל לא מזרחה? (ספוילר: בגלל מדבר יהודה).
מתי: עד סוף אוגוסט, ימים א'-ה', 20:00.
כמה ואיך מזמינים: 40 שקל למשתתף. לפרטים נוספים- לחצו כאן.

לישון עם הדגים


מה: סיור לילי לילדים באקווריום ישראל. באוגוסט החם הזה, שכמותו לא זוכרים זקני העיר מאז השנה שעברה, יש מקום אחד שבו קריר ונעים ביום ובטח גם בלילה. מדובר באקווריום השוכן ליד גן החיות התנ"כי ונפתח ב-2017. הסיור מתחיל ברחבת האקווריום בשעה 17:00, יש הדרכה מרתקת על שלל בעלי המאכלסים את המקום, ובהמשך הולכים לישון ברחבה שמול מיכל הכרישים. בבוקר רואים האכלת בוקר של הדגים, אחר כך יש ארוחה קלה לילדים ולסיום ביקור ב"בית הפרפרים".

6 צפייה בגלריה
סיור באקווריום ישראל
סיור באקווריום ישראל
סיור באקווריום ישראל
(צילום: יצחק טסלר)

קראו גם:

מי: הסיור מגיל 6 ומעלה, אבל מכיוון שהיינו שני קשישים, בחרנו לדלג על השלב של שינה בשק שינה באוהל, ולהשתלב רק בסיור המקיף והמרתק. המדריכה שלנו, אמאני, היתה מקסימה וידענית והצליחה להפתיע עם שלל פרטי טריוויה מרתקים. למשל, לא כל הכרישים חייבים לשחות כדי לא למות (ספוילר, יש סוג שמסוגל לשהות ללא תנועה בעזרת איבר בשם ספירקולום) וגם מה המשותף לנביא יהושע בן נון, לאוקטופוס ולמושט.
מתי: עד סוף ספטמבר, ימי חמישי, 17:00.
כמה ואיך מזמינים: 220 שקל למשתתף. לפרטים נוספים - לחצו כאן.

יום כתום


מה: “star car” – סיור של כשעה וחצי ברכב חשמלי זעיר בין אטרקציות תיירות ובהן שער יפו, מגדל דוד, שער ציון, הכותל, המושבה הגרמנית, פארק המסילה ועוד. אם אתם לא תושבי הרובע היהודי או נהגי מונית, זו הזדמנות היחידה שלכם לנהוג בתוך העיר העתיקה. התנועה היא בשיירה של רכבים כתומים וחמודים, שבכל אחד מהם רמקול שבו ניתן לשמוע הסברים על האתרים ההיסטוריים שתראו בדרך. בנוסף למדריך דיגיטלי, יש גם מדריך פיזי שמלווה ואחראי על הניווט והבטיחות.

6 צפייה בגלריה
star car
star car
star car
(צילום: בן בוחבוט)

מי: מתאים לזוגות, אבל גם להורה עם ילד, סבא או סבתא עם נכד. חשוב רק לדעת שמי שאוחז בהגה, חייב להציג רשיון נהיגה בתוקף, וגם שזה קצת צפוף.
מתי: הסיורים יוצאים ממתחם התחנה מדי שעתיים, החל משעות הבוקר ועד שעות הערב המאוחרות, לאורך כל ימות החול.
כמה ואיך מזמינים: 175 לאדם. לפרטים נוספים - לחצו כאן.

אדום עולה


מה: האוטובוס האדום סיטי תור - מסלול היקפי בין אטרקציות תיירות. נקודת היציאה (והחזרה) היא רחוב אגרון 14, ליד השגרירות האמריקאית. הנסיעה היא באוטובוס של שתי קומות - התחתונה ממוזגת, והעליונה נטולת חלונות (מה שמאפשר צילומים של ירושלים מזווית גבוהה ונוחה). המסע מתחיל בתנועה לכיוון העיר העתיקה, ומשם לשער שכם, מערת צדקיהו ועולה להר הצופים. אחרי עצירה לתצפית של 10 דקות בהר הצופים, ממשיכים בנסיעה לכיוון החומה המזרחית של העיר העתיקה, חולפים ליד עיר דוד, החומה הדרומית של העיר העתיקה ובחזרה לתחנת היציאה. הסיור לווה בהסברים מוקלטים להם מאזינים באוזניות (בשפות שונות), אבל אנחנו העדפנו את ההסברים של בסאם. נהג האוטובוס האדיב והחייכן שלנו, הצליח להפתיע בידע שלו לא רק את האחיינית בת ה־18, אלה גם אותי (ירושלמית ותיקה).

6 צפייה בגלריה
האוטובוס האדום
האוטובוס האדום
האוטובוס האדום
(צילום: אבישג זוהר)

אגב, לאוטובוס יש מסלול נוסף בשיטה של "HOP ON / HOP OFF", שמוכרת כמובן לכל מי שטייל בעיר תיירות גדולה בחו"ל. קונים כרטיס של 24/48/72 שעות, ואפשר לעלות ולרדת בכל אחת מ-15 התחנות שנמצאות במסלול היקפי, לאורך אתרי התיירות הגדולים של העיר.
מי: מתאים לכל הגילאים, ובמיוחד כשמארחים חברים או קרובים מחוץ לעיר או מחו"ל.
מתי: עד סוף נובמבר, ימים א’-ה’ 10:00-16:00, ו’ 10:00-13:00 (יציאה כל שעה עגולה).
כמה ואיך מזמינים: 75 שקל לאדם (בני 6-15 45 שקל, גימלאים 60 שקל).

על הגובה: הגשר התלוי הארוך בישראל


מה: הגשר התלוי הארוך בישראל. בחודש האחרון הושק הגשר שמחבר בין מורדות גיא בן הינום להר ציון וזו תהיה ללא ספק אחת האטרקציות התיירותיות הכי המרכזיות בבירה. במשך עשרות שנים האזור היה מוזנח ואף שימש כמזבלה (!), למרות שמדובר במקום ממש חשוב בהיסטוריה היהודית (וגם אצל נוצרים). מעבר להליכה לאורך 202 מטרים של הגשר, שעליה לא תשלמו כסף, יש באזור אטרציות תיירות שמתאימות לילדים, כמו החווה החקלאית בגיא בן הינום ומתחם ה"אוטואוכל" שפעיל עד סוף אוגוסט.

6 צפייה בגלריה
הגשר התלוי הארוך בישראל
הגשר התלוי הארוך בישראל
הגשר התלוי הארוך בישראל
(צילום: אבישג זוהר)

הגעתי לשם עם ידידה ושתי אחייניות צעירות. חלק מהצועדים פסעו בחשש על הגשר שהתנדנד קלות ברוח, אבל האחייניות ניתרו ופסעו במהירות ובחדווה. אגב, למרות שהגשר מיועד להולכי רגל בלבד, היו מספר הורים שהתעקשו להגיע למקום עם עגלות, מה שמצריך מאמץ לא קטן, וגם גורם לעיכוב של כל מי שנמצאים מאחור.
מי: מתאים לכל המשפחה, אבל ילדים עד גיל 14 נדרשים בליווי מבוגר.
מתי: כל השבוע בשעות 06:00-22:00.
כמה ואיך מזמינים: זה לגמרי בחינם.

קר באוגוסט: אחלקח


מה: אחלקרח. אחרי שבקיץ שעבר האטרקציה הזו פעלה בארנה והתנגשה עם הופעות מוזיקליות שנערכו במקום, השנה המיזם נדד למתחם התחנה הראשונה. במתחם הקפוא יש 700 מ"ר של קרח וצוות מדהים שמסייע למי שעושים את צעדיהם הראשונים בתחום. לטובת הילדים יש מתקנים של כלבי ים ודובים, שעליהם אפשר להישען כדי לא להחליק. היינו שלושה - אמא (שחששה לשבור את האגן ונשארה ביציע); בת 10 שאחרי כעשרים דקות כבר הצליחה להחליק מבלי ליפול; ובן השמונה שניסה כמה פעמים, איבד שיווי משקל וביקש לוותר.
אחד מאנשי הצוות שזיהה בזמן את האכזבה, הציע לו סיבוב מהיר ומהנה על מתקן 'כלב הים' (וכן, אנשי הצוות הטובים, עליהם מנצח משה נדה, עושים את ההבדל מסתם אטרקציה לכזו שכיף להגיע אליה).

6 צפייה בגלריה
אחלקרח
אחלקרח
אחלקרח
(צילום: חנית ריקן)

מי: מגיל 5 ומעלה.
מתי: עד סוף אוגוסט, א'-ה' 10:00-23:00, ימי שישי 10:00-15:00
כמה ואיך מזמינים: 65 שקל לאדם (ההזמנות דרך אתר העירייה, ובעלי כרטיס 'ירושלמי' ישלמו רק 39 קלים)