בלב שוק מחנה יהודה נפתח 'ברברה קפה', בית קפה בוטיק וכשר שמציע מגוון של ארוחות בוקר, מנות מהטאבון, קינוחים וכמובן קפה. בשוק יש נוכחות גדולה מאוד של מסעדות בשריות לצהריים וברים שנותנים שירות בערב והחוסר בבתי קפה של בוקר הביא את אנשי ה'ברברה' לתת את השירות הזה. במקום יש כ־40 מקומות ישיבה, והוא נותן מענה הן לסוחרים והן לכל באי השוק. בשעות אחר הצהריים והערב המקום גם הופך קצת את עורו לבית קפה מארח עם הגשת יין וקוקטיילים.
4 צפייה בגלריה
בית קפה הברברה בשוק מחנה יהודה
בית קפה הברברה בשוק מחנה יהודה
בית קפה הברברה בשוק מחנה יהודה
(צילום: פרטי)
מה נאכל: ארוחת הבוקר 'ברבדיקט ירושלמי' מורכבת משני לחמי בריוש צלויים בשמן, זעתר, שמנת חמוצה, ביצה עלומה, רוטב שמנת, זעתר ובולגרית מעודנת מעל ומגיעה עם סלט עלים (62 שקל).
לטבעונים שבינינו יש שקשוקה של בצלים ועגבניות בצבעים עם סלסילת לחמי הבית, טחינה ופלפל חריף קלוי. סלט 'שער שכם' מורכב מהר קצוץ של עגבנייה, מלפפון, בצל סגול, אורגנו ופטרוזיליה עם קרוטונים, בייגלה, זעתר, ויושב על עלי חסה ערבייה עם טחינה הום מייד וביצה קשה. בתפריט ניתן למצוא נשנושים, כמו 'סטייק כרובית חצופה', 'גברת פלפלת קפצה לבקר' ואחרים (את זה תצטרכו לגלות לבד). בגזרת הטאבון נמצא פיצה במגוון תוספות ואת המיוחדת 'ברבריטה' עם רוטב עגבניות ובזיליקום.

4 צפייה בגלריה
ברבדיקט
ברבדיקט
ברבדיקט
(צילום: חנה טייב)

תוספות: תירס, זיתים שחורים/ירוקים, עגבניות, בצל מקורמל ותרד. אחת המנות המעניינות במקום היא 'אלוקים ברא את השמיים והארץ והחלה של ברברה', שהיא בעצם חלה ממולאה בגבינות המוגשת בימי שישי בלבד. בגזרת הקינוחים תמצאו את 'המאהב': מריטוצו המגיע בשתי גרסאות: פיסטוק - בריושים עגולים ממולאים קרם פטיסייר וחמאת פיסטוק, מצופה בשוקולד לבן וקראמבל פיסטוק; והגרסה השנייה: פירות יער - בריושים עגולים ממולאים בקרם פטיסייר ופירות יער, מצופה בשוקולד לבן וקראמבל לימון.

4 צפייה בגלריה
מריטוצו
מריטוצו
מריטוצו
(צילום: חנה טייב)

4 צפייה בגלריה
כרובית חצופה
כרובית חצופה
כרובית חצופה
(צילום: חנה טייב)

קראו גם:

כמה זה יעלה לנו: מגוון ארוחות הבוקר של המקום יעלו בין 55 שקל למנת השקשוקה ועד 62 לארוחת הבוקר המלאה. מחירי הסלטים ינועו בין 50 ל־62 שקל ויוגשו יחד עם לחם. ובכל הנוגע לנשנושים, אז כאן המחירים ינועו בין 45 ל־ 55 שקל. החלה המדוברת מחירה 45 שקל, ואילו הקינוחים כבר מטפסים למחיר של עד 60 שקל.
'ברברה', האגוז 16, שוק מחנה יהודה