הכירו את הירושלמית שנכנסה לנבחרת העשור בתכנית ה'מאסטר שף': שרה מלכה (25) עלתה ארצה לפני שנה וארבעה חודשים משטרסבורג, עיירה שקטה בצרפת אחרי שלמדה למדה 7 שנים באוניברסיטה. היא הגיעה לירושלים במסגרת הסטאז' של התואר השני בביולוגיה חישובית וכיום מתגוררת בשכונת בית וגן. שרה היא החמישית מבין ששת אחיה שכאמור כולם מתגוררים כיום בצרפת.
6 צפייה בגלריה
שרה מלכה
שרה מלכה
מלכה. "אמא שלי הורישה לי את האהבה לבישול"
(צילום: רונן אקרמן)

מתי האהבה לבישול פוגשת אותך? "אמא שלי הורישה לי את האהבה לבישול והחשק לבשל. עם הזמן קניתי ספרים ומתכונים, והייתי עושה בייביסיטר על ילדים, מכינה להם אוכל ועושה להם הפעלות. אחר כך, כשהייתי בת 16-17, התנדבתי בעמותה למשפחות נזקקות. החלטתי שאני רוצה לעשות שינוי כי הרגשנו שאנחנו כל הזמן שולחים את אותו אוכל בלי שזה יהיה שונה ומיוחד. החלטתי להכין ארוחות לילדים בשביל שהם ירגישו שהם יכולים לאכול ארוחות של ילדים ולא רק מה שנותנים להם - אוכל פשוט - עוף ואורז. החלטתי גם לבשל אוכל מרוקאי למשפחות מרוקאיות כדי שהן יוכלו לשמור על המסורת שלהן. הכנתי קוגל וקניידלך לאשכנזים".
קראו גם:
לאחר הלימודים באוניברסיטה. במשך שנתיים היא טיפלה ושמרה על אישה מבוגרת מאמי (סבתא בצרפתית) אסתר כנפו: "היא מבשלת מצוין. היא נתנה לי המון מתכונים וטיפים שעד היום אני משתמשת בהם".

6 צפייה בגלריה
שרה מלכה
שרה מלכה
מלכה. "המעבר לישראל חיזק אותי המון"
(צילום מסך, קשת 12)

תני לנו איזה טיפ מסבתא אסתר. "כשעושים בצק לחלות ולא יודעים כמה זמן זה ייקח עד שזה יטפח. אחרי שסיימתם להכין אותו לוקחים כדור מהבצק, כדור קטן, ושמים בתוך כוס מים. כאשר הכדור של הבצק עולה למעלה וצף במים, זה אומר שכבר אפשר לעבוד על הבצק ולהתחיל להכין את החלות. זה הטיפ הכי טוב. והוא תמיד עובד טוב".

העלייה לישראל, הקושי והקורונה

בגיל 24 היא עלתה לבד ארצה כדי לסיים את הסטאז באוניברסיטה העברית בגבעת רם: "כשעליתי לארץ זה היה הדבר הכי קשה. אולי אחד הדברים הכי קשים שעברתי בחיים. הרגשתי מאוד לבד פה. היה קורונה וגם מבצע. מיום ליום דחו את הכניסה לדירה, והייתי צריכה למצוא פתרון ולא רציתי להלחיץ אותם כי הם לא רצו שאני אעלה לישראל. לא רציתי להלחיץ אותם ולעשות בעיות. ידעתי שיש שתי אפשרויות - או שאני מחזיקה את עצמי או שאני חוזרת לצרפת. עבדתי קשה כדי שהכל יהיה בסדר ומצאתי דירה.
"היום אני יכולה להגיד שזה חיזק אותי המון. הייתי צריכה להתגבר מול המציאות הקשה כאן. מול העבודה שלי במעבדה, והייתי צריכה גם ליהנות מהחוויה. היה קשה לי לראות את התענוג, אבל החזקתי את עצמי ולא עזבתי לרגע את הרצון להישאר. היום אני יכולה להגיד שיותר קל ויותר כיף במיוחד אחרי מה שעברתי ב'מאסטר שף', אני מרגישה שנכנסתי לתוך העולם הישראלי האמיתי".

6 צפייה בגלריה
קרואסונים במילוי קרם שקדים
קרואסונים במילוי קרם שקדים
קרואסונים במילוי קרם שקדים
(צילום: שרה מלכה)

אז איך הגעת לתכנית? "כשסיימתי את הסטאז, המנהלת במעבדה אמרה לי: 'אני רוצה שתעשי אצלי תואר שלישי. את מוכנה לזה?', ואז שאלתי את עצמי: 'את כבר 7 שנים לומדת, מה בא לך באמת לעשות?' חשבתי עמוק, אולי לעשות תואר שלישי, אולי לחזור לצרפת, אולי להישאר פה בישראל. אמרתי למנהלת שלי שאני אוהבת לבשל. בסוף כמובן לא חזרתי לצרפת ואמרתי לעצמי שאולי ארשם ל'מאסטר שף'. הייתי בטוחה שלא ייקחו אותי".

6 צפייה בגלריה
מנת האודישן של מלכה
מנת האודישן של מלכה
מנת האודישן של מלכה. "פבלובה מפורקת"
(צילום מסך, קשת 12)

איך הגבת כשבישרו לך שאת בנבחרת? "התרגשות גדולה, אני חושבת שכל צעד שעשיתי מהעונה הראשונה ועד שהעונה פורסמה בטלוויזיה, זה עולם שלם וזכות גדולה. פתחתי עוד דלת ועוד דלת. מרגישה כמו בתוך בית מלך. זה ענק מידי בשבילי".
מה המנה המועדפת עליך? "בטבע שלי אני מרוקאית ואני אוהבת אוכל צרפתי. מה שאני הכי אוהבת להכין זה אוכל מתוק - אני אוהבת סוכר. אני מאוד מתחברת לקונדיטוריה. אני הכי אוהבת את עוגת 'אופרה', עם גנש בטעם קפה ושוקולד יחד. לא משנה מה תתני לי אם אני רואה אופרה - אני אלך על זה".

6 צפייה בגלריה
עוגת אופרה
עוגת אופרה
עוגת אופרה שהכינה מלכה
(צילום: שרה מלכה)

זה מזכיר לך את הבית? "דווקא לא. אמא שלי לא מכינה את זה. אני מכינה את העוגה הזו לחברות שלי כשיש לי הזדמנות להכין אני מכינה. תמיד כשיש חתונות בצרפת אז יש מקרונים ואופרה - אני הייתי הולכת רק על האופרה".

שרה מלכה: "בישול זו התרופה שלי"

מה היה לך קשה הכי הרבה במהלך התכנית? "חוסר ביטחון. תמיד הייתי מגיעה וחושבת שזה לא יהיה מספיק טוב. אני פרפקציוניסטית, אני מצפה המון מעצמי כל הזמן. אני מצפה שזה יהיה הכי טוב, וברגע שזה פחות ממה שציפיתי - אני חושבת שאני לא מספיק טובה. זו עבודה של כל החיים וזו רק ההתחלה. הכניסה לנבחרת נתנה לי פוש".

6 צפייה בגלריה
מדלן בפרחי תפוז עם שוקולד לבן ושוקולד מריר
מדלן בפרחי תפוז עם שוקולד לבן ושוקולד מריר
מדלן בפרחי תפוז עם שוקולד לבן ושוקולד מריר
(צילום: שרה מלכה)

עם איזה סוג של אוכל היית מעדיף לא להתעסק? "אני כמובן לא אוכלת בשר חלב. אני לא אוהבת לעבוד עם דגים חיים וגם עם כל חלקי הראש, המוח".
על הבישול היא אומרת: "זה תמיד היה חלק מהתכנית שלי. זה הניתוק הכי טוב בשבילי לנשמה ולגוף. כשאני מבשלת אני מרגישה שאני לבד ואף אחד לא יכול להפריע לי. אין לי שום דבר לבדוק, אין לי עבודה, אני מרגישה שאני בשקט שלי. זה כמו תרופה".
לאינסטגרם של שרה מלכה - לחצו כאן.