ברוך 'המוציא' חביתה

אבי לוי
ארוחת בוקר ישראלית זה ללא ספק כריך חביתה שילדים בדרך כלל מאוד אוהבים אבל מסתבר שיש דרכים שונות לעשות חביתות. אבי לוי מסביר מהי החביתה המושלמת מבחינתו.
6 צפייה בגלריה
החביתה של אבי לוי
החביתה של אבי לוי
החביתה של אבי לוי
(צילום: יח"צ רון ירקוני)
המתכון:
2 ביצים
לחמנייה/חלה/פרנה
ירקות טריים לפי הטעם
מלפפון חמוץ
גבינות לפי הטעם
מלח פלפל
שמן זית
ההכנה: לוקחים שתי ביצים, טורפים אותן כמה שיותר חזק עם מעט מלח ומעט שמן זית. מחממים את המחבת טוב טוב ויוצקים את הלילה לתוך המחבת. בניגוד לדיעה הרווחת, מכסים את המחבת ומגבירים את האש ובכך נותנים לחביתה להתבשל על אדים. מוציאים את החביתה כשהיא מנופחת מרוב הקצף שנכנס אליה בשל ההקצפה והאידוי. פורסים את הלחם הנבחר, מורחים גבינה לבנה/קוטג/שמנת עם אחוזי שומן נמוכים, מעל מניחים פרוסות עגנייה דקה דקה, פורסים את המלפפון החמוץ ומניחים מעל. בצד השני של הלחם מניחים את החביתה (הירקות ממול שלא ירטיבו את הביצה והלחם הקריספי). תרטיב את הלחם), סוגרים את הסנדוויץ וחותכים אותו לשניים.
טיפ לחביתה מושלמת: בכדי לקבל חביתה אוורירית במיוחד נושא טריפת הביצים מאוד חשוב ולכן לא לוקחים ביצים ומערבבים שני סיבובים אלא ממש לוקחים מקצפת ואפילו מיקסר.

פנקייק פלוס

וופל פקטורי
אחת לשבוע מותר לשלוח את הילדים עם פנקייקים. זה גם שובר שגרה, גם טעים, וכן, תתפלאו לשמוע, גם בריא אם מורידים את השוקולדים המושחתים והקצפות ומשאירים את הפנקייק כמו שהוא. בוופל פקטורי אומנם רגילים לעשות פנקייקים עמוסי צבעים ווקלוריות, אבל הם הביאו לנו מתכון שהוא טעים ו(יחסית) בריא.
6 צפייה בגלריה
הפנקייק של וופל פקטורי
הפנקייק של וופל פקטורי
הפנקייק של וופל פקטורי
(צילום: פרטי)
מתכון לעשרה פנקייקים:
250 גרם קמח
35 גרם סוכר
10 גרם אבקת אפייה
400 מיליליטר חלב טרי
1 ביצה
50 גרם חמאה
1/2 כף תמצית וניל
ההכנה: לשפוך את כל המרכיבים היבשים לקערה. לעשות גומה ולשפוך לתוכה את כל המרכיבים הנוזליים, ואז לערבב עד שמתקבלת בלילה חלקה ללא גושים. לחמם מחבת קטנה וליצוק לתוכה כף עמוקה של בלילה. ברגע שיש בועות על הפנקייק זה הזמן להפוך אותו לצד שני לעוד כדקה וחצי. לצד הפנקייקים אפשר להוסיף סירופ מייפל או שוקולד.
שיהיה לבריאות: במנה כזו עם פנקייק אפשר לשלב פירות בכמה צבעים, ובכך להפוך את הארוחה למתוקה יותר אך גם לבריאה יותר. ענבים, פטל, דובדבנים ו/או תפוחים יתאימו. פירות יער, אגב, יעניקו לכם מנה גדושה במיוחד של ויטמינים ונוגדי חמצון.

לחם ירוק־לבן

מיימוניס
כריך פסטו גבינה מלוחה יכול להגיע בכמה וריאציות. בדוגמה שלנו הוא מונח על קרואסון, אבל הוא יכול להיות מוגש בכל לחם/לחמנייה/פיתה ואפילו קרקרים. העניין העיקרי הוא היכולת לייצר בעצמנו את הרטבים והממרחים, כמו למשל הפסטו, שמכיל בזיליקום ולכן כולל הרבה ויטמינים ומינרלים.
6 צפייה בגלריה
כריך הפסטו של מימוניס
כריך הפסטו של מימוניס
כריך הפסטו של מימוניס
(צילום: פרטי)
מתכון לממרח פסטו ביתי:
חצי ק"ג עלי בזיליקום (להפריד את העלים מהגבעול)
שליש כוס צנוברים קלויים
שליש כוס שמן זית
קורט מלח
ההכנה: לשים את כל המרכיבים יחד בקערה. לטחון הכל במעבד מזון למרקם גס. בשביל הכריך: למרוח שכבה נדיבה מהפסטו, להניח מעל פרוסות של גבינת חמד, מעל לפזר פרוסות עגבנייה ועלי רוקט ולזלף מעט שמן זית.
שיהיה לבריאות: להשקיע באיכות הלחם ולהעדיף תמיד לחם מקמח מלא/שיפון/כוסמין על פני קמח לבן.

בוקר על עלים

קפה קדוש
קבלו את סט הבורקס של קפה קדוש: מאפה בצק עלים עם גבינת ריקוטה ועגבניות שמתאים בדיוק בגודלו לארוחת עשר.
6 צפייה בגלריה
 המאפה של קפה קדוש
 המאפה של קפה קדוש
המאפה של קפה קדוש
(צילום: פרטי)
המתכון:
בצק עלים מחמאה
גבינת ריקוטה
שן שום כתושה
מלח
פלפל
אגוז מוסקט
ההכנה: אפשר לעשות בצק עלים, אבל לא לכולם יש זמן בבוקר או בערב לפני כן, ולכן אפשר לקחת בצק עלים מוכן. מפשירים במשך לילה במקרר, פותחים את הבצק שעשוי מחמאה, חותכים אותו לקוביות של 10 על 10 ונכנסים חצי סנטימטר וחותכים באמצע מרובע פנימי כדי שיישארו שוליים של חצי סנטימטר. לוקחים קערה, מכניסים לתוכה את גבינת הריקוטה ומוסיפים פנימה ביצה אחת, עגבניות מיובשות ועגבניות שרי טריות ומערבבים (ניתן להחליף בפטריות/תרד/קישואים או כל דבר שהילדים אוהבים), ומוסיפים את שאר המרכיבים ומערבבים למלית.
אחרי שלקחנו את ריבוע הבצק לוקחים כף גדושה מהמלית ומניחים במרכז בצק העלים. מכניסים לתנור שחומם מראש ל־200 מעלות למשך 15 דקות. לאחר מכן מורידים את החום ל־180 מעלות ומחממים במשך 10 דקות נוספות.
ועוד עצה: המאפה טעים במיחד כשהוא מוגש בטמפרטורת החדר. אם בא לכם לשדרג את המנה הזו לארוחת בוקר לבית, אתם מוזמנים להוסיף לה שתי ביצים עלומות מעל.

הטוניצ'ה של רחל

רחל בן אלול
כשבבית הספר והגנים אין אופצייה להביא כריך בשרי אז לכל מי שלא חובב או אלרגי לחלב עניין הדגים נכנס ובגדול. סלטי טונה, סלומון או קציצות דגים באים בחשבון. רחל בן אלול הרכיבה לנו מהם סנדביץ' מנצח.
6 צפייה בגלריה
רחל ו'היצירה'
רחל ו'היצירה'
רחל ו'היצירה'
(צילום: פרטי)
המתכון:
ביצה קשה
קורנישון (מלפפון חמוץ)
גרידת קליפת לימון
מלח פלפל
שמן זית
עגבנייה
חסה
פילה טונה
צימוקי שרי
ההכנה: מגרדים את הביצה בפומפייה, קוצצים את הקורנישון, מגרשים מעט קליפת לימון ושמים מעט מלח פלפל ושמן זית מזה נוצר הסלט ביצים. פותחים את הלחם, מורחים את הסלט ביצים, מעל מניחים פרוסות עגבנייה, לבבות חסה, חתיכות טונה לבנה (מומלץ אורטיז) ומעל זה צימוקי שרי.
שיהיה לבריאות: בימים חמים כריך הטונה יושב בקופסת האוכל ולכן מומלץ להכין שיק פירות טבעי, להקפיא אותו ובבוקר הארוחה לשים מעל הכריך מה שישמור על טריות הטונה וישמש לאחר מכן כקינוח בריא לילד.

כריך סלט, ביצים וירקות

קפה אביחיל
כריכים הם אחת הדרכים להכניס לתוך הלחם את הדברים שילדים הכי אוהבים. אבל החוכמה היא להכניס בהם שילוב של פחמימה, חלבונים וירקות. גליה אביחיל שיתפה אותנו בכריך הביצים שהבת שלה נויה מצהירה כי הוא מושלם.
6 צפייה בגלריה
הסנדוויץ' של קפה אביחיל
הסנדוויץ' של קפה אביחיל
הסנדוויץ' של קפה אביחיל
(צילום: פרטי)
המתכון:
6 ביצים קשות חתוכות
בצל גדול
2.5 כפות מיונז
מלח ופלפל
ההכנה: מבשלים את הביצים כ־12 דקות לאחר רתיחת המים. רצוי להמליח מעט את מי הבישול - דבר שיהפוך את קילוף הביצים לקל מאוד. את הבצל קוצצים ומטגנים עד שהוא זהוב. מחברים בין הבצל לבין הביצים החתוכות. מוסיפים את המיונז, מתבלים במלח ובפלפל, ומערבבים הכל יחד.
שיהיה לבריאות: לכל כריך רצוי להוסיף ירקות כמו חסה, עגבנייה ומלפפון, וכך הוא נראה גדול יותר, מזמין יותר וצבעוני יותר, מה שמושך את העין של הילדים. ניתן להוסיף תירס, זיתים, אבוקדו וכל מה שעולה לכם בראש.