1 צפייה בגלריה
ליאון וברקוביץ'. צילום: יואב דודקביץ'
ליאון וברקוביץ'. צילום: יואב דודקביץ'
ליאון וברקוביץ'. צילום: יואב דודקביץ'
השבוע הגורלי: המועמדים לראשות העירייה קיוו בכל מאודם לסיים את מערכת הבחירות כבר בליל השלושים באוקטובר, אבל כצפוי בעוד עשרה ימים ייצאו תושבי ירושלים להצביע בסיבוב השני, ולקבוע מי ראש העירייה בחמש השנים הקרובות - משה ליאון או עופר ברקוביץ.
פעולות השכנוע המרכזיות נעשו כבר ערב הסיבוב הראשון, כך שאת הימים שנותרו יקדישו המועמדים לסגירת דילים עם ראשי המחנות שהצביעו לשר אלקין ולמועמד החרדי יוסי דייטש. במובן הזה מתחיל משה ליאון את השבוע כשידו על העליונה. חסידויות גור, ויזניץ ובעלזא המונות אלפי מצביעים, צפויות להודיע על תמיכה בו. כמו גם ראש העירייה היוצא ניר ברקת שצפוי להודיע אף הוא על תמיכה בליאון. בסיבוב הראשון זכה ליאון ל-33% מהקולות, תמיכת חלקים נרחבים באגודת ישראל, עשויה להעניק לו את הבכורה.
את השבוע הקרוב צפוי ליאון להשקיע בעיקר במישור הפוליטי. בתחילת השבוע יעלה קמפיין חדש שילווה אותו בשבוע שנותר. בסביבתו של ליאון הסבירו כי הימים הקרובים יוקדשו לצבירת תמיכה חילונית, על מנת שזו תגביר את סיכויו לנצח את ברקוביץ.
המועמד החילוני עופר ברקוביץ כבר הספיק לעלות קמפיין חדש לקראת הסיבוב השני, כבר ביום שישי בבוקר, תחת הכותרת "13.11, באים. מנצחים". הקמפיין נצפה בכל רחבי העיר והבוקר גם על גבי שלטי חוצות ואוטובוסים.
ברקוביץ' צפוי על פי הדיווחים בסוף השבוע לזכות בתמיכת סניף הבית היהודי בירושלים, וכבר הודיע בסוף השבוע כי פתח בשיחות עם יוסי דייטש, המועמד החרדי איש אגודת ישראל. בנוסף, ברקוביץ אמר אמש, כי בכירים במטה השר אלקין כבר הספיקו לחבור אליו בסוף השבוע.
המשימה המרכזית בה מתכוונים להתרכז במטה 'התעוררות' בשבוע הקרוב, הוא לעלות את אחוזי ההצבעה הנמוכים בשכונות החילוניות. אם יצליח ברקוביץ במשימה - אולי ביום שלישי הבא, נראה אותו כובש בסערה את הלשכה הנחשקת בקומה השישית בכיכר ספרא.