1 צפייה בגלריה
פאנל מועמדים לראשות העירייה חינו.ך צילום: אלון לוי
פאנל מועמדים לראשות העירייה חינו.ך צילום: אלון לוי
פאנל מועמדים לראשות העירייה חינו.ך צילום: אלון לוי
15 ימים לבחירות: ערב פאנל החינוך של ארגון ההורים העירוני עם המתמודדים לראשות העירייה מתקיים בשעה זו בבית הספר הגימנסיה. הפאנל מתקיים בחסות מיינט ירושלים ו-"ידיעות ירושלים".
ארגון ההורים הזמין את ארבעת המתמודדים לראשות העירייה: משה ליאון, יוסי דייטש, זאב אלקי, עופר ברקוביץ' ואבי סלמן ויעמת אותם עם הבעיות שאיתן מתמודדת מערכת החינוך בירושלים. בין היתר ישאלו המועמדים על הצפיפות והמחסור בכיתות הלימוד, מערך האבטחה במוסדות החינוך, סייעת נוספת בגני הילדים וריכוז וטיפול בפניות של ועדי הורים ממזרח העיר.
דייטש: "אטפל באפליה בחינוך החרדי בין הספרדים לאשכנזים"
בשנים האחרונות דווח למיינט ירושלים רבות על האפליה בחינוך החרדי בין הספרדיות לאשכנזיות. כזכור, בינואר האחרון כתבה תלמידה מזרחית לשר בנט מכתב מאחר ולא שובצה לסמינר. אליה הצטרפו עוד 30 תלמידות ואמהותיהן ששלחו מכתבים גם הן לשר.
המועמד החרדי, דייטש: "אני הולך לטפל באפליה בחינוך החרדי בין הספרדים לאשכנזים. אני אטפל בזה ביד רמה. אני לא יודע איך מנהל סמינר יכול ללכת לישון אחרי שהוא מסרב להכניס ילדה ספרדית לבית הספר. לא יהיה דבר כזה".
המתווה שחילק את העיר
בנוגע למתווה החלוקה ההיסטורי של ברקת שהחל באוגוסט שעבר (2017) ועורר סערה גדולה ענה המועמד אלקין: "אני בעד המשך המדיניות של ברקת לפתיחת אזורי הרישום. כל בית ספר צריך את הזהות שלו".
דייטש גם השיב: "אני בעד מתווה ברקת לחלוקת העיר לפי מוסדות חינוך. אי אפשר להפלות בין ילד לילד בחינוך".
הכיתות החסרות של ירושלים
יותר מ-100 אלף תלמידים ברחבי העיר לומדים בכיתות שאינן תקניות. בתשובת העירייה לבג"ץ בנוגע לכיתות החסרות היא הודיעה כי תבנה 5 אלף כיתות לימוד בתוך חמש שנים. על מנת שהתכנית תצא לפועל שר הפנים אריה דרעי אישר היתר אשראי שיפתור את מחסור 4,000 הכיתות החסרות על סך מיליארד שקלים.
בפאנל הודיע אלקין כי יבנה 2,000 כיתות לימוד חדשות תוך 5 שנים. ברקוביץ': "משרד החינוך צריך לטפל בצמצום כיתות הלימוד בעיר. צריך ששר החינוך יתעורר".
ליאון האשים את ראש העירייה היוצא, ניר ברקת בהלוואה משר הפנים: "השר אלקין טועה. לא סתם יצא מצב שראש העירייה לקח הלוואה של מיליארד שקלים ועזב את כס ראש העירייה והשאיר לי להתמודד עם הפירעון של ההלוואה".
יו"ר ארגון ההורים, אריק קפלן: "זו הזדמנות נהדרת, הורים יקרים, לבוא ולשמוע על עתיד ילדינו. לשמוע ולהכיר את המשנה החינוכית של כל אחד מהמועמדים לראשות העירייה. חשיבות הפאנל מקבלת משנה תוקף בעקבות שיתופי הפעולה ומערכת היחסים הפורה בין עירית ירושלים לארגון ההורים בקידום החינוך בעיר".