1 צפייה בגלריה
נתניהו ואלקין. צילום: עידו ארז
נתניהו ואלקין. צילום: עידו ארז
נתניהו ואלקין. צילום: עידו ארז
פרסום ראשון: זאב אלקין נועד אמש (חמישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לקראת הבחירות בירושלים. הסיבה: החשש מהתחזקותו של עופר ברקוביץ. "ניצחון של ברקוביץ יהווה הרבה כאב ראש לנתניהו, ראש עיר איש שמאל יכול לעורר הרבה מהומות בעיר רגישה כמו ירושלים", הסביר גורם בסביבתו של אלקין. השר אלקין ביקש את התערבותו של ראש הממשלה על מנת ליצור חיבורים שיסייעו לו במירוץ.
נתניהו כבר החל בסבב שיחות שכנוע למען השר אלקין, הערב פתח את הסבב עם ראשי המפלגות החרדיות - השר אריה דרעי, סגן השר ליצמן וח"כ משה גפני, על מנת לגשש עמם אפשרות לשיתוף פעולה ומו"מ על תמיכה במועמדותו של אלקין.
ראשי המפלגות החרדיות הביעו סירוב להצעה. בסביבתו של סגן השר ליצמן אשר פועל רשמית למען מועמדותו של יוסי דייטש, העבירו מסרים לנתניהו כי "התערבות מוגזמת של ראש הממשלה בנושא הבחירות בירושלים, יכולה לאיים על המשך השותפות שלנו בעתיד עם הליכוד".
ח"כ משה גפני העביר את הכדור לחצרות הרבנים והתנער מההצעה בכך שהוא מחכה להכרעתם של ראשי הפלג החרדי הליטאי. השר דרעי שמעוניין דווקא במשה ליאון, סירב בנימוס.
״ביבי לא אוהב את הסיטואציה שאלקין גרר אותו אליה״
גורם בכיר בסיעות החרדיות אמר בשיחה עם "מיינט ירושלים": ״ביבי ניהל שיחות גישוש במטרה לבחון את הגבולות, זה היה נשמע באופן ברור שביבי לא אוהב את הסיטואציה אליו גרר אותו אלקין. הליכוד במשך שנים רבות לא התערב בראשות העיר ירושלים שנחשבת מעוז החרדים, וכמו שאנחנו יודעים תמיד: ביבי מעדיף בראש ובראשונה את טובת ביבי, ולביבי יש בחירות והרכבת קואליציה במהלך שנת 2019״.
ביממה החולפת קיים המועמד החרדי יוסי דייטש סבב שיחות עם רבני הסיעה הליטאית "דגל התורה". גורמים המעורבים בשיחות הגדירו את סבב השיחות אמש בין שני הצדדים כ"שיחות טובות" וככל הנראה זה יסתיים כבר בימים הקרובים, מה שיוביל להכרזה רשמית של דייטש על מועמדותו - שעשויה לטרוף את הקלפים.
השר אלקין מסר בתגובה: "אני לא משתף בתוכן שיחות של ראש הממשלה שאני נוכח בהם אבל שום דבר ממה שפורסם בכתבה לא נכון חוץ מהעבודה שהיו שיחות ושראש הממשלה פנה לראשי מפלגות חרדיות. מה שפורסם בכתבה לגבי סיבות לפנייתו של ראש הממשלה ולגבי תשובות שקיבל מראשי המפלגות החרדיות איננו נכון".
מתנועת התעוררות נמסר: "לאלקין אין מה להגיד על טובת ירושלים אז הוא מנסה לגרור את הקמפיין לשיח שקרי של ימין ושמאל. שוב הוא מראה שאין לו יכולת ניהול עיר וקואליציות אלא רק את המספר של נתניהו. בדיוק כמו בכתבה, גם בחיים, לנתניהו יש קואליציה משלו לנהל הוא בצדק עסוק בה ולא בצרכים של אלקין. גם נתניהו יודע, שעם עופר כאחד שיודע לנהל עצמאית את המהלכים בכיכר ספרא, הוא יוכל לעבוד טוב יותר למען ירושלים"