בלי שלט, בלי נאומים וזמן מוגבל: יו"ר ועדת הבחירות האזורית יהודה השופט אריה רומנוב קבע כי השלט "סוכת ראש העיר" שהיה אמור להתנוסס בכניסה לסוכת הענק בכיכר ספרא — לא יתלה. בנוסף קבע כי משה ליאון יוכל להיות נוכח במהלך שבעת ימי פעילות הסוכה, ליאון יוכל להשהות בה במשך 4 שעות בלבד במצטבר, ללא אפשרות לנאום.
4 צפייה בגלריה
ליאון
ליאון
ליאון
(צילום: יואב דודקביץ')

מדי שנה שנה מקימה עיריית ירושלים את הסוכה שנקראת ״סוכת ראש העיר״, בה נערכות פעילויות למשפחות ולילדים. הסוכה מתוקצבת בכמיליון שקלים מהקופה הציבורית של העירייה. נוכח הבחירות הקרבות, טענה העמותה הקהילתית גבעת מרדכי בירושלים והעומד בראשה קובי אייזן כי קריאת הסוכה בשמה הוא תעמולת בחירות אסורה. ״אנו נמצאים בישורת האחרונה של תקופת הבחירות, וככל שמתקרבים ליום הבחירות מתעצם איסור שימוש במשאבי הציבורי במסגרת פרסומים או קיום פעילות עירונית שיש בקיומה חשש כלשהו לתעמולת בחירות״, טענו.
4 צפייה בגלריה
סוכת ראש העירייה
סוכת ראש העירייה
סוכת ראש העירייה
(צילום: ארנון בוסאני)

"עיון בלוח הזמנים מלמד שיש בסוכה אירועי שיא כל ערב. ניתן להניח בסבירות גבוהה שאירועים אלה יהיו מוקד העניינים ובהם מתכנן ראש העיר לשהות בסוכה". עוד נטען כי "מעבר לכך שחוזר מנכל אוסר לפרסם את שמו ותוארו של ראש העירייה ולכן פשוט אסור לעירייה להקים סוכה שתיקרה 'סוכת ראש העיר בששת החודשים טרם הבחירות, אנו סבורים שנחוץ שהסוכה תיקרא 'סוכת עיריית ירושלים' ושיקבע מראש שאסור למתמודדים השונים לנצל את הסוכה או לחילופין לאפשר לכל המתמודדים במה בהיקף שווה".

4 צפייה בגלריה
הסוכה מבפנים
הסוכה מבפנים
הסוכה מבפנים
(צילום: עיריית ירושלים)

העמותה ביקשה מוועדת הבחירות ליתן צו מניעה ולהורות למשיבות על שינוי שם הסוכה לסוכת עיריית ירושלים, ושייקבע מראש שאסור למתמודדים השונים לנצל את הסוכה או לחילופין לאפשר לכל המתמודדים להשתמש בסוכה בהיקף שווה.

4 צפייה בגלריה
הסוכה מבפנים
הסוכה מבפנים
הכניסה לסוכה
(צילום: עיריית ירושלים)

מנגד נטען על ידי ליאון בתגובה לעתירה "ראש העיר לא ישהה כל ערב בסוכה אין אירוע ספציפי לראש העיר; כפי שצוין לעיל, אין אירוע פתיחה חגיגי בהשתתפות ראש העיר ורעייתו כמו בכל שנה, כל נבחר ציבור המבקש להגיע לסוכה מוכן ומזומן וכמובן שהוא לא יכול לשאת דברים פוליטיים״. עוד בחדשות:
השופט אריה רומנוב כאמור קבע כי במהלך שבעת ימי החג ראש העירייה יהיה נוכח בסוכה לתקופה מצטברת של 4 שעות, במהלך נוכחותו בסוכה הוא לא ישא דברים. לא ברור האם יש בכוונת העירייה להתקין בפתח הסוכה או במקום אחר בסוכה שלט הנושא את הכותרת סוכת ראש העיר.
יו"ר העמותה הקהילתית גבעת מרדכי, קובי אייזן: "אנו מברכים על החלטת כבוד השופט רומנוב, וסבורים שמדובר בהחלטה טובה שתתרום לשמירה על טוהר הבחירות, ותמנע את הפיכת חג הסוכות ששייך לכולנו - דתיים, חילונים, ימנים ושמאלנים לאירוע פוליטי". מעיריית ירושלים נמסר: ״עיריית ירושלים מביעה סיפוק מכך שהעתירה נמשכה ובמיוחד מכך שברור לכל כי כינוי הסוכה בשם "סוכת ראש העיר" לגיטימי כפי שהיה נהוג לקרוא בכל השנים״.