מערכת הבחירות בירושלים מתחממת: חברי 'האיחוד הירושלמי' - יעלה ביטון דה לנגה, חברת המועצה לורה ורטון, וערן בן יהודה - יצרו קשר היום (ב') עם חברי וחברות 'התעוררות' וקראו להם להתאחד ולהצטרף לצידם 'לאיחוד הירושלמי' בראשות יוסי חביליו, ולייצר חזית ליברלית אחת רחבה - במטרה למנוע רוב קיצוני-קנאי במועצת העיר אחרי הבחירות הקרובות. בהתעוררות דחו את ההצעה ומסרו: "מצפים מאיחוד מרצ-חביליו להיות רציני בכוונותיו".
2 צפייה בגלריה
יעלה ביטון דה-לנגה, יוסי חביליו, לורה ורטון וערן בן יהודה
יעלה ביטון דה-לנגה, יוסי חביליו, לורה ורטון וערן בן יהודה
יעלה ביטון דה-לנגה, יוסי חביליו, לורה ורטון וערן בן יהודה
(צילום: פרטי)
ההצעה מגיעה יממה לאחר שהציע יו"ר התעוררות אדיר שוורץ לחבר המועצה יהודה בן יוסף להצטרף לרשימתו, אולם האחרון דחה את הצעתו.
מאוחר יותר פרסמו חברי הרשימה מכתב פומבי בו הזכירו את המצב החברתי החמור בה נמצאת החברה הישראלית, וציינו כי אחריות גדולה מוטלת בחודשים הקרובים על הנציגים הליברלים ברשויות המקומיות - וכי זו החובה של כולם לשים את האגו והשיקולים הצרים בצד ולהתאחד לבלימת התהליכים המתרחשים בירושלים ובישראל כולה.

קראו גם:

"ההתפוררות של המחנה הציוני-ממלכתי בירושלים בבחירות 2018 – היא טעות שאסור לחזור עליה. יש קרבות שמפסידים בגלל חוזקת היריב, ויש קרבות שמפסידים דווקא בגלל חולשת המחנה – שלא משכיל לצופף שורות ולהתאחד כנגד הסכנות שרובצות לפתחו. עשינו ויתורים אישיים משמעותיים כדי להתאחד, ואנחנו מוכנים ומוכנות לשלם מחירים נוספים – למען יצירת גוש ציוני-ממלכתי-ליברלי גדול עוד יותר, שיכלול את תנועת 'התעוררות', ישנה את המשוואות בעיר, יחזיר את השפיות לסדרי העדיפות העירוניים, ויתקן את המעוות. אנחנו קוראים וקוראות לכם להתאחד ולהצטרף לצידנו אל ''האיחוד הירושלמי'' בראשות יוסי חביליו, וביחד נקים חומה בצורה – כנגד הכוחות הקיצוניים והקנאים", כתבו להתעוררות .
עוד הוסיפו חברי 'האיחוד הירושלמי' את הטעויות מהבחירות הקודמות שהובילו לרוב חרדי אנטי ציוני במועצת העיר: "בבחירות המקומיות ב-2018, הציבור הירושלמי המתון איבד מעל 20 אלף קולות, כ-4 מנדטים, על רשימות ציוניות וממלכתיות שלא עברו את אחוז החסימה. בזבוז הקולות הזה הוא שהוביל לכך שב-5 השנים החולפות הציבור המתון היה מיעוט במועצת עיריית ירושלים, וכתוצאה מכך יותר מדי ידיים קיצוניות וקנאיות אחזו במושכות".

2 צפייה בגלריה
חבר המועצה אדיר שוורץ
חבר המועצה אדיר שוורץ
חבר המועצה ויו"ר התעוררות, אדיר שוורץ
(צילום: שלו שלום)

מהתעוררות נמסר בתגובה: "התעוררות מובילה גוש גדול ומשמעותי מול הקיצונים בעיר כבר 15 שנה - ותעשה את זה גם בקדנציה הבאה. מצפים מאיחוד מרצ-חביליו להיות רציני בכוונותיו, ובמקום ״מכתב פתוח״ אלינו - לפרוש מיידית מישיבה משותפת עם קינג, שותפו של בן גביר בקואליציה. נאה דורש - נאה מקיים. התעוררות תמשיך להוביל קו של מתינות ירושלמי - ללא פשרות על אורח חייו של אף ירושלמי - חילוני, מסורתי, דתי וחרדי".