האם מותר לערוך חתונות בעיריית ירושלים? תלוי את מי שואלים. סגן ראש העירייה, יוסי חביליו פנה ליועץ המשפטי לעירייה, עו"ד אלי מלכה בבקשה לאפשר לו לערוך חתונות בעירייה זאת למרות ההנחיה שלא לאפשר זאת.
2 צפייה בגלריה
יוסי חביליו
יוסי חביליו
יוסי חביליו
(צילום: יואב דודקביץ')
בראשית חודש יוני ערך סגן ראש העירייה, יוסי חביליו שש תחנות גאות בלשכתו. לאחר החתונה פנה חבר המועצה, יהונתן יוסף ליועץ המשפטי לעירייה וביקש לקיים חתונות בלשכתו לזוג נזקקים. בתגובה לכך אסר עו"ד על יוסף לערוך חתונה בעירייה, בעקבות תגובתו של היועמ"ש יוסף זעם וטען כי לא ייתכן שלזוגות חד מיניים מאפשרים לערוך חתונות בכיכר ספרא ואילו לנזקקים לא.
לאחר מכן, שלח היועמ"ש מכתב לחביליו ובו אסר עליו לערוך חתונות בלשכתו. "זה שימוש אסור במשאבי העירייה לצרכי תעמולת בחירות. אסרתי על יונתן יוסף חבר המועצה ואני אוסר גם עליך. אנא קיימו הנחייתי".
בתגובה לכך חביליו פנה אתמול לעו"ד מלכה וביקש לקיים חתונות נוספות בלשכתו. "אני מעוניין להמשיך בצעד בו התחלתי ומבקש לקיים חתונות נוספות בלשכה. מכיוון שאני מכבד את המוסד היועץ המשפטי לעירייה והחובה לפעול על פי הנחיותיו, וכמו כן גם מכבד אותך אישית ומקצועית אני פונה אליך בזאת על מנת לשכנע אותך כי נפלה טעות בהנחייתך ואין מדובר בתעמולת בחירות כלל ועיקר".

קראו גם:

2 צפייה בגלריה
אחד מהזוגות שחיתן חביליו
אחד מהזוגות שחיתן חביליו
אחד מהזוגות שחיתן חביליו
(צילום: סיעת ׳מצילים את ירושלים׳)

חבליו הוסיף: "סגני ראש העיר וחברי המועצה, משתתפים בטקסים של חנוכת מבנים ורחובות, מידי יום ראש העיר, סגני ראש העיר וחברי המועצה מקיימים בלשכתם פגישות עם אנשים ומשלחות, חלק גדול מהדברים מפורסמים על ידם. במידה ותמיכה שלי בקהילה הגאה וקיום אירועים בהקשר זה בלשכתי נחשבים כתעמולת בחירות, מדוע כלל הפעילויות של ראש העיר, סגני ראש העיר, וחברי מועצה אחרים לא נחשבות כתעמולת בחירות? ויובהר כי אני סבור שקיום החתונות לא מהווה תעמולת בחירות וגם הפעילות השוטפת של ראש העיר, סגני ראש העיר, וחברי המועצה כפי שפורטו לעיל, איננה תעמולת בחירות".
חביליו הוסיף כי החתונות נערכו בלשכתו ולא בשטח ציבורי וכלל המימון הצנוע הקשור לקיום החתונות נעשה מכיסי הפרטי. "אני מבקש ממך לשקול בשנית את האמור וחוות דעתך לאור הבהרות שניתנו לעיל או להסכים להגיע לאירוע חתונות נוסף שיתקיים בלשכתי, במידה ולא הצלחתי לשכנע אותך, אני מציע שנפנה יחדיו לוועדת הבחירות, ולקבל את עמדתה".
תגובת עיריית ירושלים: "המכתב התקבל בלשכת היועמ"ש לעירייה והוא ייבחן כמקובל. מענה בהתאם יישלח אל הפונה".