תרגיל פוליטי או ברכה אמיתית? בישוב אורה נתלתה הודעה שבה בירכו את יוסי חביליו על ההחלטה להתמודד על ראשות עיריית ירושלים.
2 צפייה בגלריה
המודעה שנתלתה באורה.
המודעה שנתלתה באורה.
המודעה שנתלתה באורה.
(צילום: צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
זוהי אינה הפעם הראשונה שנושא מגוריו של סגן ראש העירייה יוסי חביליו עולה על סדר היום. גם בשנת 2020 נשלח מכתב אנונימי לעירייה בדרישה לפטר את חביליו בטענה כי לרוב הוא מתגורר במושב אורה ולא בירושלים, כפי שמתחייב בפקודות העיריות. מבדיקה שנערכה עולה כי חביליו גר בירושלים יחד עם אישתו בדירה ברמת שרת בבעלותו, משלם ארנונה וועד בית. בנוסף, יש לו נכס ביישוב אורה.
בהודעה שהגיעה מאחת הסיעות ובה נכתב: "פגשתי את התמונה הזאת שרצה בקבוצות ביממה האחרונה. בצילום שצולם נכתב 'ישוב אורה ומטה יוד מברכים את תושב המושב יוסי חביליו על התמודדותו לראשות עיריית ירושלים. ומאחלים בהצלחה כולנו מאחוריך'".

קראו גם:

בנוסף לכך, בשכונת רמת דניה על לוחות המודעות תלו שלטים תחת הכותרת "האיחוד הירושלמ" עם תמונות של חביליו הסיעה המתוכננת כל ארבעת השלטים נצבעו בצבע שחור.

2 צפייה בגלריה
ההשחתה ברמת דניה
ההשחתה ברמת דניה
ההשחתה ברמת דניה
(צילום: באדיבות 'האיחוד הירושלמי')

מדובר מטה יהודה נמסר בתגובה: "השלט לא מטעמנו ופנינו מיד להנהגת היישוב אורה להסרתו"
ממזכירות מושב אורה נמסר: "מושב אורה לא תלה את השלט. באחריות. וגם אינני יודע מי תלה".
מאיחוד המפלגות הדמוקרטיות והליברליות בירושלים - 'האיחוד הירושלמי' נמסר: "מהבוקר אנשי התעוררות שולחים לעיתונאים את השלט המזויף והשקרי הזה שנתלה על ידי מי שמפחד מהתמודדות שלי לראשות העיר ומהעמדות הברורות שלי נגד ניסיונות ההפיכה המשטרית. זיוף ומרמה הן עבירות חמורות וחבל מאוד שבה מתעסקת תנועת התעוררות. מעציב ומאכזב.
במקום להתנצל על החלק של חברי התנועה בהרס הדמוקרטיה, ובמקום להצטרף אל 'האיחוד הירושלמי' ולהיאבק יחד נגד הקיצוניים, החליטו בהתעוררות להמשיך ולקדם את האינטרסים של גדולי הקנאים בירושלים. חבל. עוד לא מאוחר לעשות את המעשה הנכון, להתנגד להפיכה ולהצטרף אלינו. האיחוד הירושלמי ימשיך להיות הגוף המאוחד הגדול ביותר במחנה הליברלי והדמוקרטי".
סיעת התעוררות לא מסרה תגובה לכתבה.