פסטיבל האמנות והמוזיקה הבינלאומי "מוסררה מיקס" חוזר זו השנה ה-19 (28-30.5) לרחבי שכונת מוסררה בירושלים, עם תוכנית רב-תחומית עשירה שלעשרות אמנים ומוזיקאים מהארץ ומהעולם. יצירות האמנות, מופעי המוזיקה ואירועי העיון מאפשרים שיטוט חופשי וחקירה ברחבי השכונה – ויתקיימו בתוך מתחמי הגלריה, באולמות, בחצרות הבתים, ברחובות ובמרחבים הציבוריים של מוסררה – שכונת תפר רב-תרבותית מרתקת בירושלים. בנוסף לאירועי האמנות, יערך ביום האחרון של הפסטיבל יום עיון בהשתתפות אקדמאים, אמנים ואוצרים מהארץ ומחו"ל.
4 צפייה בגלריה
Nina Glockner מתוך וידאו. מוסררה מיקס 2019
Nina Glockner מתוך וידאו. מוסררה מיקס 2019
Nina Glockner מתוך וידאו. מוסררה מיקס 2019
נושא הפסטיבל השנה הוא "דיספלייסמנט" ובפסטיבל תינתן התייחסות לתזוזה במושגים של התקה, היסט, ניידות ונדידה דרך מגוון שדות שיח ומחקר. הפסטיבל מזמין את המבקרים לזרום לרחובות, לצאת מהקשר אחד בחללי תצוגה להקשר אחרב חצרות ובשבילים של שכונת מוסררה, וליצור אפשרויות להתייחסות ולדיון על ההיבטים השונים של מושגים אלה בחיינו.
4 צפייה בגלריה
טייני פינגרז. צילום: גוד מוסקו
טייני פינגרז. צילום: גוד מוסקו
טייני פינגרז. צילום: גוד מוסקו
אז מה מחכה לכם?
על הבמה המרכזית יופיעו טייניפינגרז עם שי בן צור, תמרדה, הילה רוח שתארח את עמיר לב, Hands &Groover, יוסי פיין עם בן איילון, מופע משולב של דניאל רובין, האחיות ג'משיד וענת מלמוד, עמרי מור לצד אבטהבריהון ועוד.
בסדרת המופעים "מוסררהסוניקס" תוכלו לראות אתטומא גובאן (צרפת), תומס אנקרסמית (הולנד), ניקו טין (ישראל), יוני סילבר (ישראל) ועוד.
בין התערוכות והתוכניות המיוחדות לימי הפסטיבל יתקיים המיצג "נוזלים" בגן הקסמים המוקדשת לעבודות מיצג אשר משלבות אמנות פלסטית ותחומים שונים מאמנויות הבמה. בתוכנית השנה הוזמנו 9 אמני מיצג מהארץ ומחו"ל לעבוד ביחד ולחוד.
המופע של שלישיית גורגוליצה "סלון גורגוליצה" מזמין את הקהל לקחת חלק בתהליך יצירה מוזיקלי שהוא מסע בארצות הבלקן.
"לחישות" (הגלריה החדשה, רחוב הע"ח 9) בשיתוף עם גלריית הצילום הקואופרטיבי תFotogalerie (וינה, אוסטריה) מספקת התבוננות במכניזם הבלתי-מודע של ניתוק והתקה של רגשות, זיכרונות, חוויות ותפיסות. כמו סודות, העבודות בתערוכה נלחשות ממקום של שבירות ואינטימיות.
"השער" (הגלריה ע"ש דרפלר, רחוב הע"ח 9) עוסקת בקו התפר שבין מציאות לפנטזיה, בין נוכחות להיעדר, בין כאן לשם, באמצעות עבודות צילום, וידיאו, מיצב וסאונד.
4 צפייה בגלריה
פרויקט אטלס. מוסררה מיקס 2019. צילום: Yann Deva
פרויקט אטלס. מוסררה מיקס 2019. צילום: Yann Deva
פרויקט אטלס. מוסררה מיקס 2019. צילום: Yann Deva
תערוכת הצילום הקבוצתית "נקודת עיוורון" (הגלריה החברתית, בית קנדה –שבטי ישראל 22, קומה 3) מעלה שאלות כלפי התוכן המצולם: מקורו, הזכות עליו, משמעותו התרבותית והפוליטית ועוד,תוך הצעה של מבט כפול–שחוזר ומעלה שאלות גם כלפי פרקטיקת הצילום עצמה, וביטוייה בחומר.
"עמי שביט: In Alpha Mood, מוזיקה אלקטרונית מ-1977" (גלריית המסדרון, מוסררה הקמפוס המקצועי –בית קנדה, קומה 3 ,שבטי ישראל 22) היא תערוכת-מחקר שנוצרה במסגרת סדרת המחקרים "יצירות מופת באמנות מודרנית בישראל", ביוזמת עמותת מרסל לקידום אמנות ותרבות. עמי שביט נודע בשנות ה-60 וה-70 כנציגו המוביל של זרם הפיסול הקינטי בישראל, עד אשר זנח את האמנות הקינטית עמה היה מזוהה, והחל בפרויקטים ניסיוניים באמצעות טכנולוגיות שהיו מתקדמות בשעתו. האלבום האלקטרוני –In Alpha Mood שיצר בשנת 1977, זכה בשנים האחרונות לעניין מחודש.
התערוכה "תזוזה בעל כורחה" (סדנת ההדפס ירושלים, שבטי ישראל 38) מורכבת מעבודות הדפס, וידיאו, צילום ופיסול, אשר עוסקת בתבניות התנהגותיות, פוליטיות ותרבותיות, ושיבושן הכפוי– הפורע לא רק את ההווה, אלא גם את העבר והעתיד. תבניות והפרעותהן לבה של טכניקת ההדפס, המבוססת על שכפול, ומזמן גיוון, הפתעה וחתירה תחתיה.
באולם בית הספר לקולנוע "מעלה" תערך תוכנית הקרנות מיוחדת של עבודות ווידאו ארט וקולנוע של סטודנטים מהארץ ומחו"ל סביב התמה של הפסטיבל.
4 צפייה בגלריה
Enrique Ramírez מתוך וידאו. מוסררה מיקס 2019
Enrique Ramírez מתוך וידאו. מוסררה מיקס 2019
Enrique Ramírez מתוך וידאו. מוסררה מיקס 2019
בגלריות וברחובות השכונה תוכלו לצפות במיצגים במסגרת יצירות בפסטיבל, ביניהם: האמן הצ'יליאני אנריקה רמירז יקיים מופע סאונד במסגרתהיצירה "האדם ההולך"; "שני חדרים" בביצוע יוסי מר-חיים ורפיבלבירסקי מחבר בין שני חדרים צמודים בקמפוס מוסררה (שבטי ישראל 22). במהלך מופע חי, שיתקיים בכל שעות הפעילות של הפסטיבל, המתרחש בחדר אחד – יועבר לחדר השני ולהפך – בצירוף עיוותים משתנים; מיצב הסאונד "מחומש" של רוני חג'ג' ועוד.
פסטיבל מוסררה מיקס 2019. 28-30.5.19. הכניסה לכל האירועים חופשית וחינם. לפרטים מלאים מוזמנים לגלוש לאתר הפסטיבל.