אפטרשוּק היא יצירה חדשה של תיאטרון מסתורין המציעה מסע חווייתי אל עולם קסום הנגלה בין סמטאות שוק מחנה יהודה, ומשלב תיאטרון, טכנולוגיית מציאות מדומה והקרנות וידאו. הקהל הלוקח חלק במחזה חמוש במשקפי מציאות מדומה (VR), מתנייד בסמטאות השוק ונחשף לשתי מציאויות שונות: האחת הרגילה והמוכרת והשנייה וירטואלית ופנטסטית. לא מדובר בקסם "האותנטי" המוכר והשחוק של מתחם השוק, אלא על ממד וירטואלי המולבש עליו כמו שמלה על גוף, שמשלב בין הממשי והמדומה ומייצר חוויה תיאטרונית מסקרנת ויוצאת דופן.
המופע מתחיל במכתב אישי שיקבל כל אחד מהמשתתפים, דרכו הוא נשאב לסיפורה של עיר ומסייע לתושביה להגשים משימה בת אלפי שנים. באמצעות סצנות המותאמות לטכנולוגיית מציאות מדומה והקרנות וידאו חכמות על סביבת המופע – החל מהקירות של מסלול המופע
בסמטאות השוק ועד גופו של הצופה – בוראת קבוצת התיאטרון חוויה עתידנית מרשימה ופורצת דרך. השילוב של עתיק ועתידני מודגש באמצעות השפה הגראפית ששואבת ממסורות אייקוניות של אלכימיה, כישוף, קלפי טארוט ואזוטריקה. כך, בדומה לשחקן במשחק מחשב, הקהל במופע משחק תפקיד מכריע בסיפור העלילה ובפתרונו.
בפרויקט חדשני זה אנסמבל היוצרים של תיאטרון מסתורין ממציא עבור הקהל חוויית מופע ראשונה מסוגה של מציאות וירטואלית, כזו שטרם נראתה כמוה בישראל.
אפטרשוּק הוא מופע לא קונבנציונלי. הוא יתרחש בשעות הלילה בסמטאות התחתונות של שוק מחנה יהודה, רחוק ממוקדי הבילויים המרכזיים. הוא יתקיים בימי ראשון ומוצ"ש החל מ-19 באוגוסט והוא מתאים לדוברי כל השפות. המופע נמשך כ-45 דקות, בכל לילה יתקיימו בין שניים לארבעה סבבים של המופע, וכל סבב מוגבל ל-10 משתתפים בלבד.
"הכי מרגש זה להתנסות במדיות חדשות לגמרי של יצירה ולשתף יוצרים מוכשרים חדשים בעבודת הקבוצה ולגלות יחד עם הקהל את המרחבים החדשים שנוצרים", אומרת יוליה גיניס המנהלת האומנותית של תיאטרון מסתורין.
לאתר המופע ולרכישת כרטיסים