כל מי שזקוק בימים אלה לחיוך יכול לקבל אותו מהחמ"ל המיוחד שחמוש בכובעים צבעוניים ובאפים אדומים: 80 ליצנים רפואיים מתנדבים שזמינים סביב השעון ועורכים מאות שיחות וידאו לכל דורש – ילדים ומבוגרים, חולים ובריאים וכל מי שזקוק לאספקה של אנרגיה חיובית וחיוכים און ליין.
אחת המתנדבות היא הליצנית הרפואית סיגלית בן לולו (48) מירושלים, שהפכה לפני שמונה שנים ל'כוכבית הליצנית'. "בגיל 40, שבו אנשים רבים מתחילים לשאול את עצמם שאלות מהותיות על החיים, מה הספיקו ומה היו רוצים להיות כשיהיו גדולים, חיפשתי דרך לשלב בין הרצון שלי להיות במקום נותן ותומך לבין חוש ההומור והשמחה שבאה לי באופן טבעי", היא מספרת.
1 צפייה בגלריה
סיגלית בן לולו
סיגלית בן לולו
סיגלית בן לולו
(צילום פרטי)
בימים אלה ממשיכה בן לולו לעבוד במפעל חיוני, ובין לבין השתלבה במיזם 'הליצנים הרפואיים נלחמים על החיוך'. "כשנאלצנו להפסיק את הפעילות השוטפת בבתי חולים, בתי אבות ומוסדות אחרים, עברנו לשמח אנשים ולהעניק תמיכה באמצעות שיחות זום ושיחות וידאו".
מאז החל המיזם הוא מביא איתו רגעים מרגשים רבים. "יש כאלה עשרות מדי יום", אומרת בן לולו. "השבוע קיבלנו פניה מאמא לילדה בעלת צרכים מיוחדים, שמאוד קשה לה להישאר בבית. כל הסיטואציה מול הקורונה הכניסה בה פחד. היא מאד קשורה לאמא ובגלל המצב האם לא יכולה לתפקד בבית כי היא כל הזמן צריכה לשבת לידה. הכנו את האמא מראש שאנחנו עומדים להתקשר וביררנו מה הילדה אוהבת. הסתבר שבפורים היא התחפשה לנסיכה. האמא עשתה הכנה מצוינת לילדה, כי כשעלינו לשיחה היא הייתה מחופשת, אבל עדיין ישבה על הספה צמודה לאמא. דרך ההתלהבות שלנו מהתחפושת וההתעניינות בנסיכה הצלחנו להגיע אליה. כל השיחה התנהלה סביב זה, כשברגע אחד ביקשתי ממנה להראות לי אם השמלה 'פורחת'. בלי להסס היא קמה והסתובבה בחדר כדי להראות לנו את השמלה. רגע שיא נוסף היה כשהחלטנו לשיר ביחד. ומה היה השיר שהיא בחרה? אמא יקרה לי.
"מבחינתי ילדים, מבוגרים וקשישים שאנחנו מצליחים להוציא מהם בימים האלה חיוך, ואפילו צחוק, זה שווה את הכל".


מאחורי מיזם "הליצנים הרפואיים נלחמים על החיוך" עומד דוד בן פורת, ליצן רפואי שלאחרונה השתחרר מצה"ל, ומיטב זהר, סטודנטית לחינוך מיוחד. "היום חייבים לעשות שמח איפה שרק אפשר, ובהיעדר אפשרות להסתובב באופן פיזי ולהצחיק אנשים, החלטנו לעבור לשיחות וידאו ולטלפונים הניידים", אומר בן פורת. "ככה הצלחנו להגיע לכולם: קשישים שנותרו לבד בבית, בעלי צרכים מיוחדים, מאושפזים בבתי חולים, שוהים בבידוד, חוסים בפנימיות, ילדי רווחה, אנשים שסובלים מחרדות, ילדים שמסיבת יום ההולדת שלהם בוטלה וגם לבני זוג שנאלצו להסתפק בחתונה מאוד מצומצמת".
מי שמעוניין להיעזר בשירותי הליצנים, עבורו או עבור מכריו, יכול להשאיר פרטים בטלפון: 0559418346.