1 צפייה בגלריה
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
על פי התוכנית, לבית החולים יתווספו קומות בכל הבניינים, כאשר בניין מספר 5 ייהרס לחלוטין וייבנה מחדש לגובה של שש קומות. בנוסף ישונה הייעוד של השטח למבנים ומוסדות ציבור לבריאות.
עוד בית חולים בירושלים יזכה להרחבה משמעותית, לאחר מיזמי הענק ב'הדסה' ו'שערי צדק'. בשבוע שעבר אישרה הוועדה המחוזית להפקדה תוכנית שאפתנית להרחיב את בית החולים סנט ג'וזף הצרפתי ששוכן בשייח' ג'ראח.
על פי התוכנית, המפקידים מבקשים להרחיב את חמשת הבניינים של בית החולים באופן הזה: בניין מספר 2, שהוא המבנה הראשי של בית החולים, יקבל תוספת של קומה אחת; בניין מספר 3, שמשמש את הנהלת בית החולים, יגבה גם הוא בקומה נוספת; בניין מספר 4, שבו שוכן אגף היולדות, יקבל תוספת של שתי קומות; ובניין מספר 5, שבו שוכנות מרפאות החוץ, ייהרס כליל וייבנה מחדש לגובה של שש קומות. בניין מספר 1, שמשמש למגורים של הנזירות, לא יעבור שינוי.
כמו כן בתוכנית מבקשים לשנות את ייעוד השטח שעליו שוכן בית החולים ממבני ציבור ומוסדות למבני ציבור ומוסדות לבריאות.
בעוד בקשת בעלי המוסד הרפואי תואמת את תוכנית המתאר המחוזית (שמתייחסת אל המקום כאל מרכז מטרופוליני שיותר תחבורה ציבורית מגיעה אליו) - דווקא העובדה שמדובר בבית חולים עתיק מהווה מכשול. המלצת מהנדס העיר היא לאשר את ההפקדה בכפוף לאישור של מחלקת השימור בעירייה מכיוון שהבניין המרכזי של בית החולים וחלק ממרפאות החוץ נבנו לפני 1967. כמו כן חלק מהמבנה הראשי נמצא בתחום העיר ההיסטורית.