ההחלטה שתכריע את עתיד השכונה: ועדת ההקצאות של עיריית ירושלים אישרה את הריסת גינת שמורק בקרית יובל לטובת הקמת בית כנסת שלישי בשכונה. בנוסף, אישרה הוועדה את העברת המוסד חינוכי לידיי דייויס לטובת בית הספר החרדי בית יעקב.
2 צפייה בגלריה
גן שמורק בקרית יובל
גן שמורק בקרית יובל
גן שמורק בקרית יובל
( צילום: עמית שאבי)
כמו כן ועדת ההקצאות אישרה את הקמת בית כנסת בגינת שמורק, סמוך למקלט בו מתקיימת פעילות של השומר הצעיר, על מנת להקים את בית הכנסת ייפגע השטח הירוק של הגינה הציבורית במקום. האישור הסופי של ההצבעה הסופית תתקיים ביום חמישי הקרוב בישיבת המועצה העירונית.
כידוע, בית הספר עמל ליידי דייויס בשכונת קרית יובל נסגר באופן סופי היום (ג') אחרי 58 שנים, כאשר הוא נוסד בשנת 1965 והכשיר עשרות אלפי תלמידים לאזרחות. בית הספר יעבור למשכנו החדש צמוד לבית הספר דנמרק בשכונת גוננים ב-1 בספטמבר. בישיבת ועדת ההקצאות אושר פינוי של בית הספר ליידי דיוויס בשכונה לטובת מוסדות החינוך החרדי בית יעקב שבו ילמדו כ-1,000 תלמידות.

2 צפייה בגלריה
המחאה נגד פינוי בית הספר ליידי דייויס
המחאה נגד פינוי בית הספר ליידי דייויס
המחאה נגד פינוי בית הספר ליידי דייויס
(צילום: סיעת ׳מצילים את ירושלים׳)

בתגובה עתרו תושבים ופעילים חברתיים בקרית יובל נגד ההחלטה והגישו בקשה לצו מניעה. "זו סטירת לחי מצלצלת. ההחלטה נעשתה ממניעים פוליטיים, בניגוד לחוק, ותוביל לשינוי צביון השכונה והפיכתה לחרדית", מסרו הפעילים. העירייה: "נגיב לעתירה, כאשר נקבל אותה, בבית המשפט"
קראו גם:

אדיר שוורץ יו"ר התעוררות מסר בתגובה: "גורלה ועתידה של קריית יובל נמצא בסכנה. הצביון והמרקם הייחודי של השכונה נרמס בחסות דאגה לטובת ציבור אחד בלבד בעיר ירושלים. אני קורא לכל ירושלמי וירושלמית שמאמינים שירושלים שייכת לכולם - להגיע ביום חמישי הקרוב לכיכר ספרא ולזעוק את הזעקה של הקול הליברלי בעיר".
מעיריית ירושלים נמסר: "לצערנו מדובר בהצגה של תמונה חלקית המעוותת את פני הדברים. ההחלטה על ייעודה של גינת שמורק שהתקבלה לפני כשנתיים ומחצה וכללה גם בניית מרכז תרבות – ורבורג, אשר ביחד היו חלק מתוכנית אשר נועדה לחזק את השכונה ולשמור על אופייה.
"באשר להעברת בית הספר ליידי דייויס למעונו החדש, והכנסת מוסד אחר במקומו, הדבר נועד לחזק את בית הספר ולאפשר לו לפרוח במקום מותאם לעת החדשה, למען בית הספר, למען התלמידים ולטובת העיר, בהיבט רחב. רק לאחרונה הצליחה העירייה להביא הישג מעורר השראה לשכונת קריית היובל בדמות השמירה על בית טיילור והשטחים הסמוכים אליו כשטחים בהם יהיו פארק ומבני קהילה, לשירות תושבי השכונה.המתבונן במבט שלם ורחב יוכל על נקלה להבחין כי עיריית ירושלים פועלת במרץ רב לטובת השמירה על אופייה של השכונה והדאגה לכל תושביה. ושוב, צר לנו על הצגה חלקית ומעוותת של הדברים".
פורסם לראשונה: 16:14, 20.06.23