גלית יאיר כהן, מייסדת ומנכ"לית "מרכז אות ועוד" - עמותה לפרויקטים חינוכיים, אבחונים, אסטרטגיות למידה, הכנה לכיתה א' וגולת הכותרת- טיפול בהוראה מתקנת, שהפך לשם דבר ולהצלחה מוכחת בתחום הפדגוגי בישראל.
2 צפייה בגלריה
גלית יאיר כהן
גלית יאיר כהן
גלית יאיר כהן
( צילום: אינגה אבשלום // סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: אסף פלג)
גלית נולדה כילדה קטנה ודעתנית בשכונת בית וגן, "ירושלמית אסלית", כמו שהיא אומרת. המשפחה פרגנה לילדה הקטנה עם החוש העסקי המולד: "מקטנות ידעתי שאני רוצה להיות אשת עסקים", היא נזכרת, "אבא שלי היה קבלן ועצמאי ותמיד אמר לי: 'גלית, תדאגי לעצמך, אל תסתמכי על אף אחד' וזה חלחל בי מקטנות.
במה זה בא לידי ביטוי?
"הייתי מכווונת מטרה והיה לי חשוב שאעסוק בתחום שיתן לי סיפוק. מקום שהקושי הופך להיות אתגר ומוליד הצלחה. מאז שאני זוכרת את עצמי תמיד עבדתי, גם לפני הצבא עבדתי בבנק ירושלים. והראש כל הזמן חושב: 'מתי אוכל להפוך חלום למציאות'".
אחרי שירותה הצבאי, נרשמה ללימודי BA מנהל עסקים ותקשורת ועם סיום לימודיה עבדה במספר עבודות ביניהן ניהול חברת הבניה של אביה, עד שהחלה לעבוד בתפקיד בכיר בחברת ההיי-טק - שם הייתה אחראית על 50 עובדים במשך שמונה שנים. בינתיים, נישאה והביאה לעולם שלושה ילדים אותם היא מגדלת באהבה: "זמן קצר לאחר הלידה, כבר חזרתי לפעילות".
לאחר גירושיה, מגדלת גלית את ילדיה במסירות ומשלבת בהצלחה, את החיים האישיים ואת פיתוח החזון.
בכל העת הזו קיננה ביאיר כהן התחושה שהיא עדיין לא ממשת את עצמאותה המולדת: "זה כל הזמן הסתובב לי בראש, ולאחר הולדת בני השני, בגיל 32, הבנתי שהפרויקט הכי חשוב הוא לעזור לילד מגיל צעיר להצליח, במיוחד אם הוא מתקשה וכאן כבר יכולתי לראות בדיוק איך נולד לו עסק משלי".
גלית, חיפשה את המתכון הנכון המשלב מעטפת הוליסטית של למידה שילד ירכוש כלים, יחווה הצלחה, ייהנה מהלמידה ויוכל להמשיך לבד לעבר מסלול ההצלחה בלימודיו במיוחד בתחום הקריאה שהוא קריטי: "הייתי אימא צעירה שהילדים שלה אוטוטו מגיעים לבית הספר, והוקסמתי מהידע הרב ובכלל מכל התחום הלימודי".
היחשפותה של גלית לעולם הלימודי והחינוך, בהתמקדות בלקויי למידה, שינה את הצעירה הקפיטליסטית והמוכשרת, שהחלה לראות בתחום פחות ופחות ביזנס ויותר כלי להעצמה עבור ילדים חדשים: "זה מאוד נגע ללבי, אתה פתאום רואה ילד שלא יודע לקרוא בכיתה ג' ואחרי שנה בולע ספרים. זה מרגש".
"מרכז אות ועוד" - מאגד בתוכו הן לימוד קריאה בשיטה הייחודית ובעיקר מגוון רחב של אפשרויות לאבחון, למידה וטיפול בלקויות למידה. החל מטיפול שפתי, אבחונים פסיכולוגיים ודידקטים ועד לסדנאות הכנה לכיתה א'. המרכז בהובלתה של יאיר ובעשרות אנשי ההוראה מהמעולים בישראל, פרשה מהר מאוד כנפיים בכל בתי הספר בישראל.
2 צפייה בגלריה
גלית יאיר כהן
גלית יאיר כהן
גלית יאיר כהן
( צילום: אינגה אבשלום // סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: אסף פלג)
"אין ספק שמדובר בהצלחה גדולה", אומרת גלית בנימתה הצנועה, "אבל חשוב להבין שהסיפוק מהשירותים שהמרכז מעניק הם אלו שנותנים את השכר הגדול ביותר. לראות ילד, וכל אלו סיפורים אמיתיים, שמאובחן בכיתה ה' ולא קורא ואז אנו מעניקים לו את הכלים להצלחה ולבסוף שומעים שהוא נרשם ללימודי תואר באוניברסיטה זה דבר שלא יסולא בפז. או ילד אחר שכולם ליגלגו על קשיי הקריאה שלו בביה"ס ונרשם עם סיום לימודיו בהצלחה ללימודי הוראה, זה מרגש.
"צריך להבין גם שפעילות המרכז מצילה הרבה ילדים מבתי ספר בעייתים של נוער בסיכון, שבטיפול ובאבחנה מדויקים בונים לעצמם עתיד טוב יותר, הם מאמינים בעצמם ולא נסחבים אחרי הרחוב או השכונה בה גדלו".
מעבר חד מביזנס טהור לתרומה לקהילה.
"החיים מובילים אותנו בדרך לא דרך למבחנים ולשאלות מה באמת חשוב לעשות בעולם. זה חשוב שיש כסף, אבל חשוב יותר להיות בעל ערכים. המנטרה שתמיד עומדת לנגד עיניי היא כדבריו של המחנך יאנוש קורצ'אק: 'כל ילד צריך מבוגר שיאמין בו' וזו גאווה גדולה שאני זוכה להיות חלק מהפסיפס המדהים הזה".
זו הרגשת חופש, הרגשה עילאית שאת יכולה 'לבלוע את העולם' ושום דבר לא יכול לעצור אותך. שיש לך עוצמה אמיתית של אישה ושום גבול אינו לעצור אותה".
פורסם לראשונה: 15:25, 04.03.21