זה לא סוד שנגיף הקורונה השתלט בשבועות האחרונים על כל תחום בחיים שלנו. גם בעירייה חווים את התפרצות הנגיף באופן אינטנסיבי ובמיוחד מי שעומדים בקו הראשון מול מאות אלפי הירושלמים המודאגים – נציגי מוקד 106 בכיכר ספרא.
2 צפייה בגלריה
מוקד 106
מוקד 106
מוקד 106
(צילום: פרטי)
מאז פרוץ הנגיף חווה המוקד זינוק של עשרות אחוזים בפניות. בעקבות כך הנחה ראש העירייה משה ליאון, כבר בשלב מוקדם, לתגבר באופן משמעותי את המוקד כך שיהווה פתרון עבור "כל בעיה" כלשונו.

2 צפייה בגלריה
משבר הקורונה במוקד עיריית י-ם
משבר הקורונה במוקד עיריית י-ם
משבר הקורונה במוקד עיריית י-ם
((צילום: mynet))

בשיחה עם 'ידיעות ירושלים' מאשרת הממונה על המוקד, בטי טסטה, את התגבור המאסיבי בשבועות האחרונים. "הכפלנו את הפעילות שלנו מאז פרוץ הקורונה", היא אומרת, "פתחנו עוד מוקד עם עמדות במקום אחר, כי במוקד הרגיל העמדות נמצאות בתפוסה מלאה כל הזמן".
לדבריה, הדבר הראשון שמנחה את המוקדנים הוא להיצמד להנחיות משרד הבריאות. הם מקפידים לשמור על מרחק של לפחות שני מטרים ומחטאים את ידיהם באופן קבוע בעמדות שהוצבו בכניסה למוקד.
לדברי טסטה, בשבועות האחרונים הם חווים עלייה משמעותית בפניות מצד תושבי ירושלים במגוון תחומים כאשר לכולם קו אחד מחבר – נגיף הקורונה. "כבר הצלחנו לזהות שמדובר בעליה חדה בפניות בעיקר בגלל חוסר הוודאות", היא מסבירה, "זה קורה לפני שמצהירים על הנחיות חדשות. יש הרבה שמועות וספקולציות וכולם מתקשרים אלינו כדי לברר מה מותר ומה אסור".
אז באילו נושאים בדיוק הם מטפלים? לטענת טסטה, המוקד הפך בין היתר גם למלשינון עבור כאלו שמפרים בידוד או בעלי עסקים שעוברים על ההנחיות. "אם קיבלנו דיווח על בעל עסק שמפר את הנחיות משרד הבריאות, אנחנו ישר מעבירים את הפניה לאגף הרלוונטי בעירייה שמטפל בזה", היא ממשיכה, "בנוסף, אנחנו מקבלים המון פניות מצד מי שיש לו בעל חיים. הרבה מנסים לברר על חיסונים עבורם ודואגים לבריאותם".
עוד נושא שמככב בפניות למוקד הוא הדת, זאת לאחר שלטענת טסטה הם קיבלו בשבועות האחרונים המון פניות בנושאי מקוואות, לוויות וחתונות.
"אני באמת מרגישה שיש התגייסות בלתי רגילה כדי לעזור וגם כדי להוריד את מפלס החרדה", היא מסכמת".
פורסם לראשונה: 00:33, 26.03.20