מזג אוויר קיצוני באמצע אפריל: לא פחות מ-35 מעלות צפויות ביומיים הקרובים, חום קיצוני וחריג לתקופה זו של השנה. מיד לאחר מכן תורגש הקלה והתקררות אך עדיין יהיה חם מהרגיל לעונה.
1 צפייה בגלריה
גל חום קיצוני
גל חום קיצוני
גל חום קיצוני
(צילום: shutterstock)
מזג אוויר בירושלים

ברביעי ישרור שרב כבד הטמפרטורות יגיעו בצהריים ל-34 מעלות, בלילה ל-24. בחמישי יהיה מעונן חלקית עם שיא השרב עם עליה קלה בטמפרטורות שיגיעו ל-35 בצהריים, בלילה יהיה עם עם 26 מעלות. בשישי השרב נשבר אבל עדיין חם מהרגיל לעונה עם 27 מעלות בצהריים, יהיה מעונן יותר. בשבת התקררות נוספת עם 25 מעלות בצהריים ו-19 מעלות בלילה.
במגן דוד אדום מודיעים על רקע גל החום הצפוי: ״במקרה של מכת חום או התייבשות שיכולים להתאפיין בחולשה כללית, הזעה, כאבי ראש, בחילות, הקאות ודופק ונשימה מואצים, יש להעביר את האדם למקום מוצל וקריר, לדאוג למנוחה מוחלטת של הנפגע ולהקפיד להחזיר נוזלים בשתייה, בעדיפות למתן שתייה ממותקת. במקרה של אי התאוששות, חוסר הכרה או מקרה חירום אחר, יש לחייג מיד למוקד החירום 101 של מגן דוד אדום. עירונות יכולה להציל חיים - תנו תשומת לב יתרה לסביבתכם ובמיוחד לקשישים, ילדים ותינוקות כדי לעבור את חג הפסח בצורה הבטוחה ביותר״.


בינתיים, בשירות המטארולוגי מדווחים כי ״פרסום חדש של הארגון המטאורולוגי העולמי קובע כי שנת 2023 היתה החמה ביותר באירופה מתחילת המדידות, או שניה הכי חמה, תלוי בסדרת הנתונים. עוד עולה, כי בשנת 2023 נרשם שיא במספר הימים בהם שרר עומס חום קיצוני, חודש ספטמבר היה החם ביותר מתחילת המדידות, וגם הטמפרטורה הממוצעת של פני האוקיינוסים הגיעה לשיא. כמות הגשם באירופה היתה ב- 7% מעל הממוצע, והזרימה בנהרות חצתה את הסף הגבוה וב 16% את הסף הקיצוני לאירועי שטפונות. מנגד, כמות השלג ברוב אירופה היתה קטנה מהממוצע. גם גודלו של הקרחון הארקטי היה מתחת לממוצע במהלך כל שנת 2023. מזכירים, כי גם בישראל שנת 2023 היתה חמה מהממוצע ומרובה באירועים חריגים. לכל אלה השפעה על חיי האדם, בריאותו ורכושו״.